Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:46:56 GMT

کتاب 'ایران مروارید آسیا' به زبان یونانی به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۹۸۴۶

کتاب 'ایران مروارید آسیا' به زبان یونانی به چاپ رسید

آتن- ایرنا- کتاب 'ایران مروارید آسیا' به قلم خانم ' ماریانا تئوخریدو یتروپولو' به زبان یونانی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آتن، این کتاب پس از تلاش فراوان خانم دکتر تئوخریدو که بیش از 7 سال در ایران اقامت و با اساتید زیادی از دانشگاه های ایران همکاری داشته است، به رشته تحریر درآمده که بخش زیادی از ابعاد سیاسی، اجتماعی ، تاریخی و باستانی ایران زمین و ایران معاصر را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این کتاب مطالب ارزشمندی در موضوعات تاریخی، تمدنی، دین و مذهب، فرهنگ و هنر و اماکن زیبا و جذاب تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین انقلاب اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی که بر اساس رای مردم و رفراندوم شکل گرفته به رشته تحریر در آمده و همراه تصاویر زیبایی از ایران به زیور طبع آراسته شده است.
وی روی جلد این کتاب نوشته است: پارس(ایران) کشوری هیجان انگیز است. تاریخ و تمدن کهن آن سبب شده تا در تصور جهانیان بخصوص غربی ها به کشوری برآمده از داستانهای 'هزار و یک شب' باشد. کوهها، دشت ها و واحه های آن، سلسه ها و امپراتوری هایش، از هخامنشیان تا قاجار و از ساسانیان تا آخرین پادشاه ایران، زرتشت، اسلام و امام خمینی، شاعران، هنرمندان و دانشمندان، مساجد بی نظیر و باغ های بی پایانش تنها بخشی از شاخصه های منحصر بفردش است.
وی در پایان با اشاره به قدمت و ارزش تاریخ و تمدن ایران زمین نیز نوشته است «بخش دوم کتابم، 'سفری به ایران' است که نوشته ها و مشاهدات خودم از ایران می باشد، با این امید که برای ماندگاری در تاریخ امروز برای فرهنگ دوستان مفید و جالب باشد و دلیلی بر سفر علاقه مندان به پارس(ایران) شود؛ کشوری که مروارید آسیاست.»
مقدمه این کتاب توسط دکتر 'علی محمد حلمی 'رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان تقریر گردیده است.
این کتاب در نوامبر 2017 برابر با آذر ماه 1396 و در 278 صفحه به چاپ رسیده است.
خانم تئوخریدو در گفت وگوی کوتاه با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: من بیش از 7 سال و در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در این کشور زیبا زندگی کردم و دارای دوستان خوبی در ایران هستم.
وی افزود: ایران کشوری متمدن است و ملتی بسیار مهربان دارد و من در طول اقامات چندین ساله خود از نزدیک شاهد رفتار متمدنانه ملت ایران، آثار باستانی ارزشمند، آثار اسلامی بی نظیر این کشور و همچنین شاهد پویایی کشور و جوانان در عرصه مختلف اجتماعی ، سیاسی و علمی بوده ام .
تئوخریدو همچنین گفت: زنان ایرانی بطور گسترده ای در تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و دانشگاهی حضور دارند که این خود یکی از دست آوردهای خوب پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ( قدس سره) و شرکت گسترده و بی نظیر مردم در به ثمر رساندن این انقلاب می باشد.
اروپام**462**
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب شامل خاطرات نادر کیانی در اردوگاه کومله، به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

این کتاب خاطرات هفت سال نفوذ نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسوول پذیرش این سازمان رشد می‌کند.او با دسترسی به اطلاعات ویژه درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده و در نهایت با تحمل رنج و مرارت فراوان به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، خانواده قربانیان ترور گروهک‌ها و تعداد کثیری از چهره‌های فرهنگی، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

چاپ سوم کتاب «سیطره» با ۲۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093222 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • سرگذشت فارسی‌زبانان آسیای میانه /نگاهی به کتاب «تاریخ تاجیکان ورارود»
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۲۰ سال از درگذشت گل آقای ایران گذشت
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو