Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@02:53:23 GMT

سرقت از 2100 نفر در کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۹۹۳۶

سرقت از 2100 نفر در کشور

به گزارش برنا از اصفهان، سردار" مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنها ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مال باختگان از یک روبات جعلی در تلگرام اقدام به خرید شارژ تلفن همراه و یا شارژ بسته های اینترنتی کردند که بلافاصله ماموران ، عملیات شناسایی سازنده این روبات جعلی را در دستور کار قرار داده و با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و جمع آوری ادله های دیجیتالی عامل این برداشت ها در یکی از استان ها شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: ماموران پلیس فتای استان پس از شناسایی محل سکونت مجرم طی هماهنگی با مقام قضائی به استان مربوطه اعزام و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با انتقال متهم به استان اصفهان و تحقیقات تخصصی از او مشخص شد وی با طراحی یک روبات جعلی در تلگرام تحت عنوان درگاه خرید شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی توانسته اطلاعات بیش از 2 هزار و 100 نفر از کاربران اینترنتی از استان های مختلف کشور ر که به این درگاه مراجعه می کردند را سرقت کند.

این مقام ارشد انتظامی استان  با بیان اینکه  متهم انگیزه اش از این کار را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد برای خود عنوان کرده گفت: براساس اعترافات متهم وی تا کنون  مبلغ 2 میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده و برای اینکه شناخته نشود با وجوه سرقتی اقدام به خرید کارت شارژ،خرید پول های الکترونیکی،خرید ارز و سایر موارد در فضای مجازی کرده است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: متهم با تبلیغ این ربات با عنوان "تنها درگاه ارزان قیمت شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی" در کانال ها و گروه های مختلف تلگرام اقدام به فریب کاربران می کرد که در این خصوص به همه هشدار می دهیم فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

فرمانده انتظامی استان با پیچیده عنوان کردن این پرونده اظهار داشت: تلاش برای شناسایی مال باختگان و کشف حساب هایی که این نوجوان برای خود باز کرده و وجوه سرقتی را به آنها منتقل کرده همچنان ادامه دارد.

سردار معصوم بیگی در پایان خاطر نشان کرد :  شهروندان در صورت مشاهده هر گونه سایت مشکوکی می توانند از طریق شماره تلفن 2184355 و یا بخش دریافت گزارشات مردمی وب سایت www.cyberpolice.ir و یا ایمیل Esfahan_fata@police.ir موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار که اقدام به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت در محدوده شهرزیبا کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات داخل خودرویشان در محدوده شهرزیبا، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات انجام شده متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک نفر انجام شده است.  

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم نسبت به شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است اقدام کرده و در فرصتی مناسب قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و ضبط و لاستیک زاپاس و ... را به سرقت برده است.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه گشت‌زنی ماموران در مناطق مستعد حضور متهم افزایش پیدا کرد، گفـت: سرانجام مأموران پلیس در جریان گشت‌زنی‌های خود، متهم را در حین سرقت مشاهده کرده و دستور ایست را صادر کردند، اما متهم بلافاصله سوار بر خودرو پراید شده و به سرعت از محل فرار کرد که در همین راستا عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

قاسم پور با بیان اینکه تعقیب و گریز میان پلیس و متهم دقایقی به طول انجامید، گفت: طرح مهار به اجرا درآمد و سرانجام تیم عملیاتی پلیس در یک عملیات تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای موفق به متوقف کردن خودرو متهم و دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم که جزو سارقان سابقه‌دار بود، پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو  اعتراف کرد. در ادامه نیز برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده و شناسایی مالباختگان نیز در دستورکار ماموران کلانتری شهرزیبا قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق حرفه ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران
  • هندزفری های خوش قیمت بازار ایران را بشناسید
  • دستگیری سارق مسلح طلا و جواهرات در جیرفت
  • سارق کابل‌های فشار قوی در اسفراین بازداشت شد
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در آذرشهر
  • دستگیری یک سارق سابقه دار در شاهرود
  • سارق ویلا‌های رامسر در دام پلیس
  • دستگیری سارق ویلا‌های رامسر
  • دستگیری سارق سابقه‌دار در شاهرود