Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی انجمن همایش ملی دوسالانه پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه ۵۰۰ مقاله در این همایش ارائه شده گفت:خراسان جنوبی خواستگاه اصلی فارسی دری است و۱۶و۱۷ اسفندماه دانشگاه بیرجند میزبان همایش ملی دوسالانه پژوهش‌های زبان وادبیات فارسی است. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد بهنام فر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:همایش ملی دو سالانه پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند در روزهای 16و17 اسفندماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی خواستگاه اصلی فارسی دری بوده که نسل های زیادی را از این زبان در جامعه می‌بینیم افزود: این امر ظرفیت بزرگی است که در منطقه ما وجو د دارد و باید ظرفیتها را به خوبی به مردم نشان دهیم.

دبیرعلمی انجمن همایش ملی دوسالانه پژوهش‌های زبان وادبیات فارسی بیرجند گفت: بیرجند یک شهر فرهنگی ودانشگاهی است که 14همایش ترویج زبان وادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند با وجود اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

بهنام فر با بیان اینکه  کمیته علمی این همایش بیش از 100نفر عضو دارد که در داوری مقالات با ماهمکاری دارند، افزود:حدود  100نفر از اعضای این کمیته علمی واجرایی در جهت داروی مقالات با ما همکاری دارند.

وی بیان داشت:بسترسازی برای تحقیق گویش‌های مجلسی، بزرگداشت و تبیین مفاخر خراسان جنوبی نوبی، از اهداف اصلی واهداف علمی ما ازنهیمن همایش ملی دوسالانه پژوش‌های زبان وادبیات فارسی این است که همه ما در امور ترویج ادبیات فارسی جامعه بکوشیم.

دبیر علمی انجمن نهمین همایش ملی دوسالانه پژوهش‌های زان وادبیات فارسی بیرجند  با بیان اینکه گسرتس وترویج زبان  وادبیات فارسی از دیگر ادهاف ما است،گفت:در کشور ما قومیتهای زیادی وجو د دارند که این زبان به عنوان هویت ملی جامعه ما شناخته شده وعاملی در وحدت ملی ما با اقوام مختلف است.

بهنام فر با اشاره به اینکه تعداد مقالات ارائه شده به این همایش 500مقاله است وطبق کمیته برسی استانداردهاب اولیه از این تعداد 100مقاله برای ارائه شفاهی وتعداد 80مقاله به صورت کتبی ارائه می‌شود، افزود: بیش از 200مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شده است 50 مقاله به صورت چکیده نیز چاپ می‌شود، در نهایت 350 مقاله به صورت لوح فشرده در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی مهلت ارسال آثار تا 30آرماه سال جاری یود که با استقبال پژوهشگران تا ده روز دیگر ادامه دارد،اظهار داشت:ارسال و ابلاغ مقالات نهمین همایش ملی دو سالانه پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی از طریق سامانه انجام شده است که این فعالیت نو و جدیدی بوده است.

دبیر علمی انجمن نهمین همایش ملی دوسالانه پژوهش‌های زان وادبیات فارسی بیرجند  گفت:انجمن نقد ادبی، انجمن ادبیات تطبیقی وانجمن فعالیتهای فارسیاز مجموع این همایش است واز آن جایی که خراسان جنوبی خواستگاه اصلی فارسی دری است که نشانه‌های زیادی را از این زبان در جامعه می‌بینیم این امر ظرفیت بزرگی است که در منطقه ما وجو د دارد و باید این ظرفیتها به خوبی برای مردم شناسایی شود.

انتهای پیام/ ع

R41348/P1494/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی