Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت : جشنواره فیلم رشد که با همکاری معاونت پژوهشی برگزار می شود تلاش دارد تا با زبان هنر آموزش را برای دانش آموزان آسان تر کند.

امیر محمدی افزود : جشنواره فیلم رشد به منظور گسترش فعالیت های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و با رویکرد بهره برداری حداکثری مدارس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاثیر جشنواره فیلم رشد در ارتقای سطح علمی و تربیتی دانش آموزان را غیرقابل انکار دانست و گفت: باید از این قابلیت در امر آموزش علمی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان بهره برد.

محمدی  افزود: بر اساس  سند تحول بنیادین ، جشنواره هایی از قبیل فیلم رشد به مسئولان کمک می کند تا خلا ء های دانش آموزان در بخش هایی نظیر ادبیات ، هنر و ورزش برطرف شود.

وی به ترویج ارزشهای دفاع مقدس در این نوع جشنواره ها اشاره کرد وگفت: جشنواره فیلم رشد فرصتی است تا رشادت رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

این جشنواره که از صبح امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی ورامین آغاز شد تا16 اسفند در پنج نوبت میزبان دانش آموزان است.

جشنواره بین المللی  فیلم رشد نخستین بار 1342 با نام جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزنده برگزار شد و پس از انقلاب  اسلامی اجرای نخستین دوره آن در دوره پانزدهم یعنی در 12 اردیبهشت 1364 برگزار شد .

از دوره بیستم نام این جشنواره به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد تغییر کرد و اجرای آن از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر هم کشور نیز برگزار می‌شود.

ورامین حدود 50 هزار دانش آموز دارد .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: طرح مدرسه هنر با حضور دانش‌آموزان مدرسه محمد رسول الله (ص) و مدرسه ابتدایی فقیه در فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد.

محمد علی فرجی با بیان اینکه  این طرح با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان آغاز شده افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنر‌های سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

او گفت:  دانش‌آموزان با شرکت در طرح مدرسه هنر در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان، انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی را بخش دیگری از این اردوی یک روزه است.

فرجی تصریح کرد: فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردو‌های یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روز‌های پایانی سال تحصیلی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان