Web Analytics Made Easy - Statcounter

بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی از تولید سه خودرو «فوتون»، «پروتون» و «ماهیندرا» در بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین بروجردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث اشتغال و مسائل معیشتی مردم، اولویت اول مسائل شهر بروجرد است، اظهار داشت: تلاش در سال جاری بر این بوده که بتوانیم مجموعه پروژه های مرتبط با شهر را فعال تر از گذشته داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

13 میلیارد اعتبار به سد «آبسرده» اختصاص یافت

وی با بیان اینکه با استاندار لرستان جلسه ای داشتیم که یک محور صحبت های این جلسه هم مسائل مرتبط با بروجرد بود به ویژه پروژه ها تصریح کرد: برای سد آبسرده که یکی از اساسی ترین پروژه های شهر است، باتوجه به اینکه مسئله تامین آب شرب و کشاورزی را دارد، ۱۳ میلیارد تومان اضافه بر مبلغ مصوب در بودجه ۹۶ اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم این اعتبار محقق شود و به سرعت بیشتر اجرای پروژه کمک کند، افزود: در بودجه ۹۷ هم مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای سد آبسرده در نظر گرفته شده است.

سد «شهید بروجردی» با پیگیری ها و صحبت با وزیر از مرحله حذف گذشت و با مبلغ ۵ میلیارد فعال شد

بروجردی یادآور شد: در مورد سد «شهید بروجردی» موضوع حذف آن به دلیل مسائل مالی نگران کننده بود، که با پیگیری ها و صحبت با وزیر از آن مرحله گذشت و با مبلغ ۵ میلیارد فعال شد.

آخرین اخبار از صنعت خودروسازی بروجرد

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی بروجرد که ظرف دو سال گذشته به دلیل عدم چرخه منطقی حاکم بر آن، دچار رکود شده بود، گفت: گروه جدیدی در این صنعت ورود کرده اند تحت عنوان «عظیم خودرو» و این صنعت حیات جدیدی را شروع کرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تولید خودرو شاسی بلند «فوتون» با کشور چین قرارداد بسته شده و اولین نمونه آزمایشی آن در این خط انجام شده بود، تصریح کرد: خودرو دیگر ۵ نفره را عقد قرارداد بسته اند که در مراحل اجرایی است، در این رابطه «ماهیندرا» هند نیز طرف قرارداد عظیم خودرو است،

بروجردی با تاکید بر اینکه قرار است با خودرو «پروتون» که آغاز کار بود مجدد وارد مذاکره شوند و بتوانند آن برند را هم وارد کنند، افزود: امید به اینکه در سال ۹۷ خودروسازی ما فعال باشد و اشتغال آفرینی کند وجود دارد و این صنعت امروز به یک نقطه مثبتی رسیده است.

استفاده از سرمایه گذار برون مرزی یک ضرورت مهم و جدی است

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور، واحدهای تولیدی هم نیاز به کمک دارند هم نیاز به همیاری که بتوانند به مرحله رونق اقتصادی برسند، اظهار داشت: باتوجه به محدودیت مالی دولت استفاده از سرمایه گذار برون مرزی هم به معنای سرمایه گذارهای در سطح ملی خارج از بروجرد و هم سرمایه گذار خارجی یک ضرورت مهم و جدی است.

بروجردی با بیان اینکه باید تلاش کنیم برای ایجاد ظرفیت های بیشتر شغلی و در این راستا از این ظرفیت های خارج از بروجرد و فراتر از دولت که امکان آن کاملا وجود دارد، باید استفاده شود، تصریح کرد: در مورد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، در آخرین صحبتی که داشتیم طرح جامع هنوز به پایان نرسیده اما قرار شد فاز اول طرح که آماده شد مجوز را بدهند تا با آغاز سال جدید شاهد آغاز عملیات اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد باشیم.

راه آهن بروجرد بالاخره از جدول «پیوست بودجه» به خود بودجه پیوست

وی با تاکید بر اینکه فرودگاه بروجرد در دل این منطقه قرار دارد و مجموعه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی در مورد آن تقبل مسئولیت کرده و مطالعات احداث را انجام داده و با کمک وزارت راه و شهرسازی قرار است شاهد عملیات اجرایی آن باشیم، افزود: راه آهن بروجرد بالاخره از جدول پیوست بودجه به خود بودجه پیوست و نام بروجرد در آن قرار گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر دورود به طرف بروجرد یک دشت بدون ناهمواری و بدون نیاز به احداث تونل است، در نتیجه کار آسان تری از دیگر مناطق را در پیش داریم، ادامه داد: امیدواریم این پروژه با سرعت بیشتری انجام شود؛ البته این فاز اول خواهد بود و بعدا باید به ملایر و خط بین المللی که به عراق می رود و در نهایت به سوریه و مدیترانه می رسد، متصل شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد اوجی وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی ضمن تبریک روز کارگر گفت: خداراشاکرم که امروز این اتفاق خوب رقم خورده است. به لطف پروردگار و توسل به ائمه اطهار و اقدامات جهادی کارکنان وزارت نفت پروژه‌های بسیاری به بهره برداری رسید که از توان آنها رشد تولید و صادرات را بدست آوردیم.

وی تاکید کرد: هر دو دستگاه که متولی ارائه آمار رشد اقتصادی بودند هر سه ماه آمار رشد اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد را گزارش دادند و فصلی داشتیم که رشد صنعت نفت و گاز به بیش از ۲۵ درصد در این امار رسید. این شرایط تا جایی پیش رفت که حدود نینی از رشد اقتصادی ۶ درصدی سال گذشته کشور مربوط به بخش صنعت نفت و گاز بود.

اوجی گفت: محدودیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادستی برداشته شد و هلدینگ‌ها نیز به خصوص در بحث جمع آوری گاز‌های مشعل توانایی خود را نشان داده اند. تجارب من در بخش خصوصی مرا به این درک رساند که باید سد مقابل ورود بخش خصوصی به صنایع بالادستی شکسته شود. امروز این فضا باز است و وزارت نفت از هر شرکتی برای توسعه کشور و جهش تولید استقبال می‌کند. امسال بیش از ۵۰ پروژه با ارزش بیش از ۲۵ میلیارد دلار را شروع می‌کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت برای تحقق شعار سال برنامه دارد و به امید خدا بیش از ۷۰ پروژه به بهره برداری میرسد. تولید نفت ما امسال جهش خواهد داشت و همچنین توان پالایش نفت ما نیز شاهد افزایش خوبی خواهد بود. با جلوگیری از خام فروشی درآمد و ارزش افزوده مال ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در بحث پتروشیمی‌ها سال گذشته ما به پتروشیمی‌ها ۸ درصد گاز بیشتری دادیم و رکورد تولید ۷۵ میلیون تنی توسط پتروشیمی رقم خورد و امیدواریم که امسال این رکورد نیز شکسته شود.  

اوجی تاکید کرد: ناترازی انرژی ناشی از بی توجهی به امر سرمایه گذاری در تولید بوده و صرفه جویی بوده است. به تمام نیروگاه‌ها و صنایعی که در بهینه سازی مصرف انرژی کوشا نیستند اخطار می‌دهیم. نمی‌شود که تولید به دنبال مصرف بدود؛ این نفت و گاز سرمایه مردم است؛ به همین جهت ما باید در بهینه سازی مصرف کوشا باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود