Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@04:51:30 GMT

آمار اشتغال در کشور، شفافیت داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۰۶۵۹

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی، امروز12 اسفند،  در دیدار با رؤسای کارگروه‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: مسئولان در مورد اشتغال ایجاد شده گزارش ارائه داده و به مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: در حال حاضر مسائل اقتصادی شرایط ویژه ای پیدا کرده و در میدان مبارزه با دشمن به صورت رو در رو دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اختصاص اعتبارات در حوزه اشتغال و وعده‌های داده شده در این زمینه، بیان کرد: علاوه بر اعتبارات دولت در داخل استان نیز ۴۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان برای مسئله اشتغال گرفته شده اما بعد از این همه مدت جای سوال بوده که چه کاری در این زمینه انجام شده است؟

عبادی با تأکید بر اینکه مسئولان در مورد اشتغال ایجاد شده گزارش ارائه دهند، افزود: گاهی آمار و ارقامی در کشور داده شده که به گفته خود کارشناسان این آمارها شدنی نیست و تنها کتبی و شفاهی است و باید ارائه دهند چه اشتغالی و کجا و برای چه کسی ایجاد کرده اند.

وی بیان کرد: باید یکی از مصوبه های شورای فرهنگ عمومی این باشد که مسئولان به صورت ماهانه گزارش دهند چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، منابع طبیعی را یکی از مشکلات مهم مردم استان عنوان کرد و افزود: در این استان کویری که کشاورزی مشکل بوده از و طرفی برای روستاییان اشتغالی نیز ایجاد نشده مردم روستایی که می‌خواهند کشاورزی کنند منابع طبیعی آن ها را به دادگاه می کشانند این در حالی است که بسیاری از آن‌ها سند داشته و یا استشهاد محلی دارند.

عبادی ادامه داد: برای اینکه این مرزنشینان مهاجرت نکنند باید شورای تأمین مصوبه‌ای ارائه می‌داد که منابع طبیعی در این مناطق حتی ورود پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه بخشی دیگری از مشکلات اقتصادی مربوط به بخش خصوصی است، تصریح کرد: باید ارقام منظم و با کارشناسی درست از مجموع کارخانه‌های استان داشته باشیم تا بتوانیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: از سوی دیگر باید کارشناسی انجام شود که نسبت به معادن یا بخش کشاورزی چقدر می توانیم صنایع تبدیلی داشته باشیم و نسبت به آن چه میزان می‌توانیم شغل ایجاد کنیم.

عبادی هنر و صنعت خانگی را یکی از زمینه های مهم اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت صنایع خانگی استفاده شود، در این خصوص بازبینی‌هایی انجام شده و از طریق رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند