Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند_ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه بهره برداری بی رویه در بخش کشاورزی همچنان ادامه دارد، گفت: باید آموزش های تخصصی به کشاورزان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کبیری ظهر شنبه در نشست خبری با اشاره به عضویت 235 هزار نفر عضو حقیقی در سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی کشور اظهارکرد: همچنین در این سازمان 9 هزار عضو حقوقی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 30 درصد اعضای حقیقی شاغل هستند، بیان کرد: از این میزان 17درصد در بخش غیردولتی و 13 درصد در بخش دولتی اشتغال پیدا کرده اند.
وی ادامه داد:70 درصد دیگر اعضای نظام بیکار مطلق نیستند و انها را در فعالیت های کارشناسی دخیل کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط نظام با بخش تولید را افزایش دهیم، گفت: در حوزه بهره برداران بخش کشاورزی تنها یک درصد تحصیلات مرتبط دارند.
کبیری با اشاره کاهش بارندگی ها و وضعیت اقلیمی فعلی کشور گفت: کشت فراسرزمینی فرصتی برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز است که دولت تسهیل کننده این طرح است تا بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی با اشاره به اجرای قانون نظام جامع دامپروری طی چندسال اخیر در کشور بیان داشت: ظرفیت های گسترده ای در این قانون وجود دارد که باید از ان بهره گرفت.
وی با بیان اینکه در این قانون دستور العمل مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی داده شده است، گفت: با فعال شدن این حوزه زمینه حضور بیشتر متخصصین فراهم می شود.
کبیری ایجاد شرکت های دانش بنیان را ظرفیتی برای بهره مندی از خدمات ارزان قیمت در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید اموزش های نوین کشاورزی برای بهره برداران ارایه شود.
وی با بیان اینکه بهره برداری بی رویه همچنان در بخش کشاورزی ادامه دارد، تصریح کرد: نیاز به نیروی متخصص در جهت ارائه این اموزش ها به کشاورزان وجود دارد.
وی گفت: در ارائه این اموزش ها می توانیم دولت را کمک دهیم و در این زمینه دولت تصمیم گیرنده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا  دارای دو سوئیت اقامتی است.
اخلاقی با بیان اینکه اقامتگاه سنتی با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۶ نفر به‌صورت مستقیم  فراهم شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید