Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@15:23:28 GMT

همایش «حقوق زن از نگاه اسلام و مسیحیت» در اتیوپی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۱۵۸۲

همایش «حقوق زن از نگاه اسلام و مسیحیت» در اتیوپی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به منظور برگزاری همایش «بررسی حقوق زن از نگاه اسلام و مسیحیت»، سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران با برووک آیله، رئیس دانشگاه پروتستان مکان یسوس اتیوپی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حیدری در سخنانی، خواستار برگزاری دومین دور گفت‌گوهای بینادینی با عنوان «بررسی حقوق زن از نگاه اسلام و مسیحیت» در اواخر اسفندماه جاری شد و افزود: از آنجایی که موضوع همایش پیش رو، حقوق زنان در اسلام و مسیحیت تعیین شده، لذا مناسب است یک نفر از بانوان اندیشمند ایرانی برای سخنرانی و ارائه مقاله در این همایش دعوت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برووک آیله، ضمن تشکر فراوان و ابراز علاقه نسبت به ادامه همکاری‌های علمی ـ فرهنگی با رایزنی فرهنگی ایران، افزود: با توجه به بازتاب خوبی که نخستین دور این گفت‌وگوها در بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه مکانیسوس داشته است، از دومین دور این گفت‌وگوها نیز شدیدا استقبال می‌كنیم.

وی رایزنی فرهنگی ایران را برای انتخاب موضوع همایش دومین دور گفت‌گوهای بینادینی تحسین كرد و گفت: دانشگاه پروتستان مکان یسوس اتیوپی در راستای اجرای هرچه بهتر این همایش آماده هر گونه همکاری و مساعدت است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی

علیرضا قیامتی استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مشهد در نشست فرهنگی با باشندگی ۵۰ تن از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی افزود: خردورزی رکن فرهنگ ایرانی است و فقط در این فرهنگ است که خردورزی زیربنای اخلاق محسوب می‌شود. 

او اضافه کرد: در فرهنگ ایرانی، خرد زیربنای اخلاق و اخلاق زیر بنای دین است، یعنی اگر کسی خردمند باشد، قطعا اخلاق‌مدار است و اگر کسی اخلاق‌مدار باشد، به قطع و یقین دیندار محسوب می‌شود.

قیامتی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی است تصریح کرد: ایرانیان با هر باوری، با هر نگاهی و با هر گونه سلیقه‌ای با شاهنامه کنار هم جمع می‌شوند.

او اظهار داشت: ما همه یک ملت واحدیم، پناهگاه ملی ما فرهنگ ماست که به آن می‌پردازیم تا بتوانیم در بهتر گسترش دادن اندیشه‌های ایرانی اسلامی پاینده باشیم و بیشتر از این تلاش نماییم.

قیامتی یادآور شد: خردسرای فردوسی اردکان با وجود اینکه تازه پا گرفته، اما راه‌های بسیار بزرگی را پیموده و در این راه بسیار موفق بوده، این خردسرا هم در تربیت شاهنامه خوانان کودک و نوجوانان و هم در تربیت بزرگانی که دوست داشتند دل در گرو شاهنامه داشته باشند موثر واقع شده است.

سید حسین پایدار دبیر همایش خردسرای فردوسی در اردکان نیز افزود: این همایش با حضور ۵۰ تن از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد که بسیار دانش پژو و شاهنامه خوان هستند با هدف برقراری یک ارتباط موثر با دانشگاه فردوسی مشهد و با آشنایی با شاهنامه پژوهان و فرهنگ آشنایی با فرهنگیان اردکانی برگزار شد.

وی تاکید کرد: در نظر داریم که شاهنامه خوانی را در خانواده‌های اردکانی گسترش دهیم.
بازدید از بافت تاریخی و اماکن دیدنی اردکان، بافت شریف آباد، گنجینه قنات و سلامت و آتشکده زرتشتیان از دیگر برنامه‌ها بود.

این همایش به منظور گرامیداشت روز معلم در اردکان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان