Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون اسکی گفت: ما برای نخستین بار مسابقاتی را در این سطح برگزار می‌کنیم که ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت.

به گزارش "ورزش سه"، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی آسیا از فردا به مدت 3 روز در پیست اسکی دربندسر برگزار می شود. به گفته رییس فدراسیون اسکی اکثر مدعیان آسیایی در این رقابت ها حضور پیدا می کنند و مسابقات از سطح بالایی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته سیدعبدی افتخاری که امروز در نشست خبری این رقابت ها صحبت می کرد، شانس اسکی بازان ایرانی را برای رسیدن به مدال بالا عنوان کرد.

 

  در وهله اول باید میزبان خوبی باشیم


یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های توسعه در یک منطقه میزبانی است. ما برای نخستین بار مسابقاتی را در این سطح برگزار می‌کنیم که ۱۰ کشور خارجی حضور خواهند داشت. همه تلاش کردیم تا شرایط برای میزبانی محیا شود. نماینده فدراسیون جهانی هم حضور دارد، همه تلاش می‌کنیم در وهله اول میزبان خوبی باشیم و در باب دوم سکو کسب کنیم. ۷۰ ورزشکار مرد و ۲۵ ورزشکار زن حضور دارند، از کشور ایران نیز علاوه بر بزرگسالان، تیم جوانان و یک تیم منتخب از کشور هم حضور دارند. تیم جوانان برای کسب تجربه و استفاده از میزبانی در مسابقات شرکت می‌کند.

 

  راهی برای تغییر تاریخ نداشتیم


تفاهم‌نامه‌ای با پیست دربندسر امضا کردیم که تمامی منافع و هزینه‌ها را پیست متقبل شده است. آنها در فرایند کاری خود اسپانسر هم جذب کرده‌اند. قزاقستان، پاکستان، قرقیزستان، افغانستان، چین تایپه، کره جنوبی، تاجیکستان، ازبکستان، هند، مغولستان و ایران در مسابقات حضور دارند همه تیم‌ها نیز با مهره‌های اصلی شرکت می‌کنند. با توجه به پایان مسابقات المپیک اگر می‌خواستیم مسابقات قهرمانی آسیا را عقب بیاندازیم هوا گرم‌تر می‌شد البته المپیک هم مسابقات ما را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 

  انتظار کسب مدال داریم


در فضای مسابقات وقتی شرایط ایده‌آل باشد کیفیت برگزاری هم بالا می‌رود. یکی از مشکلات ما در المپیک این بود که ورزشکاران پیست را نمی‌شناختند، سرمای هوا نیز بی‌سابقه بود اما بچه‌های ما در پیست دربندسر یک گام جلو هستند، ما انتظار کسب جایگاه و سکوهای خوب داریم.

 

  وقتی خودم اسکی کردم، فهمیدم چه خبر است


درباره نتایج ورزشکاران ایران در مسابقات المپیک زمستانی، باید بگویم برای رفتن روی سکو اول باید زیرساخت‌ها را درست کرد و پیست‌ها نیز باید به روز شوند. در کره و کشورهایی که صاحب جایگاه شده‌اند تکنولوژی زیرساخت‌ها پیشرفته است، بچه‌های ما در کره با مشکل برودت هوا روبرو بودند. وقتی تمرین کردند گفتند پیست سرد است و نمی‌شود اسکی کرد، تمرینات آنها آزاد بود و نمی‌توانستند بین دروازه حرکت کنند. خودم اسکی کردم، وقتی در مسیر قرار گرفتم دیدم چه خبر است و شوخی نیست. برف طبیعی با برف یخی متفاوت است، اگر بچه‌های ما اندکی دیرتر مسابقه می‌دادند نتایج بهتری کسب می‌کردند. نکته دوم اینکه ما از «زمان» به سکو می‌رسیم یعنی در رشته انفرادی زمان تأثیرگذار است. فروغ عباسی زمانش ۲۵ ثانیه بهتر از المپیک سوچی بود، کیادربندسری هم خوب کار کرد اما آیا می‌توان با دست خالی به دعوای کسی رفت که تفنگ دارد؟ از سال قبل این کار را شروع کرده‌ایم، یک مربی صاحب سبک به ایران آمد و دو هفته کار کرد. پروژه استعدادیابی را هم شروع کرده‌ایم، ما باید دانش مربیان خودمان را با مربیان جهانی پیوند بزنیم. من امروز در جلسه کمیته ملی المپیک هم گزارش کاملی ارائه کرده و همه نکات را گفتم.

اسکی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

محمد سروش مهر قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره سطح این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات خوب و میزبانی عالی بود و سطح مسابقات  را بالا دیدم. ان شا الله بتوانم رکورد خوبی نزدیک مسابقات قهرمانی جهان بزنم.

سروش مهر درباره اینکه کشور‌های جنوب شرق و اروپایی برای مسابقات قهرمانی جهان از لحاظ تجهیزاتی و امکاناتی  دارند سرمایه گذاری می‌کنند و تا دندان مسلح هستند، گفت: ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم و فقط باید پیست‌هایی طراحی شود که ما بتوانیم بیشتر تلاش کنیم. ان شا الله به صورتی شود که ورزشکارانی که زحمت می‌کشند بتوانند مدال‌های آسیایی و جهانی بگیرند.

او درباره اینکه نبود پیست استاندارد کار را برای اسکیت سواران  ما سخت نمی‌کند، گفت: تنها مشکل ما همین است، چون در این پیست‌ها تمرین نمی‌کنیم و روزی که باید مسابقه بدهیم باید در چنین پیست‌هایی مسابقه بدهیم. ما در پیست" ترک"  خیلی ضعیف هستیم، اما در پیست" رولر"حرف برای گفتن داریم. ان شا الله این پیست طراحی شود تا در هر شهری این پیست را داشته باشیم تا بازیکنانی که زحمت می‌کشند قهرمان آسیا و جهان شوند.

قهرمان مسابقات اسکیت آزاد در ماده ۲۰۰ متر درباره اینکه از ۱۲  نوع اسکیت، ۸ اسکیت فعال هستند و نگاه وزارت ورزش به این رشته ورزشی به چه صورت است، بیان کرد: اگر حمایت فدراسیون اسکیت باشد، ورزشکاران کم نمی‌گذارند و همه آنها باغیرت هستند و زحمت می‌کشند و وقت می‌گذارند. شاید یک ورزشکار یک سال تمرین برای ۱۵ ثانیه مسابقه کند. ان شا الله همگی موفق باشیم و بتوانیم اسمی از خودمان در آسیا و جهان جا بگذاریم.

سروش مهر درباره اینکه سال ۱۴۰۲ برایش چطور بود، گفت: سال خوبی بود و توانستیم قهرمان آسیا شویم و ان شا الله تازه شروع کارمان است.

او درباره اینکه او هم جزو ورزشکارانی هست که  پاداش  قهرمانی آسیا را نگرفته است، گفت: بله، هر چیزی سلسله مراتبی دارد که باید طی شود و مکاتبی با وزارت ورزش و فدراسیون نکردم.

او در پایان گفت: ما تمرکزمان روی قهرمانی مان هست و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنیم. ان شا الله اگر فدراسیون اسکیت همین طور به حمایت هایش ادامه بدهد و بتوانیم اسکیت خوبی در تمام شهر‌ها بزنیم ان شا الله بتوانیم قهرمانی جهان هم کسب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم