Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها یک روز قبل از سفر "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان به قاهره، دادگاه قانون اساسی مصر با صدور حکمی تصمیم واگذاری دو جزیره مورد مناقشه تیران و صنافیر به عربستان را باطل اعلام کرد.

ایران آنلاین /به گزارش النشره، دادگاه قانون اساسی مصر امروز شنبه با صدور حکمی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان که به موجب آن مالکیت جزایر تیران و صنافیر در دریای سرخ به عربستان واگذار شده را ابطال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که دادگاه عالی اداری مصر توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان را باطل اعلام کرده بود اما دادگاه امور فوری قاهره این توافقنامه را همچنان جاری و ساری دانسته بود.

دادگاه اداری مصر طی حکمی در ۲۱ ژوئن، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان مصر و عربستان را باطل دانسته و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر را به عربستان مردود اعلام کرده بود.

مجلس نمایندگان مصر ماه ژوئن گذشته با این توافقنامه میان مصر و عربستان موافقت کرده و عبدالفتاح السیسی نیز آن را تایید کرده بود.

مصر و عربستان طی دیدار شاه عربستان در ماه آوریل گذشته از قاهره، توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان خود را امضا کردند که به موجب این توافقنامه دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان واگذار شد.

دادگاه عالی قانون اساسی مصر در حالی چنین حکمی صادر کرده که قرار است محمد بن سلمان ولیعهد عربستان فردا از قاهره دیدار کند.

قرار است محمد بن سلمان ولی عهد عربستان روز یکشنبه وارد قاهره شده و در جریان سفر خود به مصر به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار کند./مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق‌شدگی در کانال آب ساعت ۱۵:۲۹ امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در روستای قاسم‌آباد تیران رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: یک کودک شش ساله بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 750913

دیگر خبرها

  • بلعیده شدن دختربچه ۶ ساله در کانال آب تیران
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند