Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجشنبه گذشته سه کوهنورد از سمت خاش و از کمپ کوهنوردی "دره‌گل" در دامنه کوه تفتان بدون هماهنگی‌های لازم با مسئول کمپ اقدام به کوهنوردی کردند که ساعاتی بعد خبر مفقود شدن دو نفر از آنها رسید. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، پنجشنبه گذشته سه کوهنورد از سمت خاش و از کمپ کوهنوردی دره‌گل در دامنه کوه تفتان بدون هماهنگی‌های لازم با مسئول کمپ اقدام به کوهنوردی کردند که ساعاتی بعد خبر مفقود شدن دو نفر از آنها رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریگی بخشدار "لادیز" شهرستان میرجاوه درباره علت مفقود شدن این کوهنوردان به تسنیم گفت: از همان روز پنجشنبه که خبر مفقود شدن دو نفر از این تیم ارسال شد همه نیروهای موجود در منطقه شامل نیروهای امدادی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و اعضای شورای روستا بسیج و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و سرمای هوا برای جستجو در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: این تیم سه نفره که برای فتح قله تفتان وارد این منطقه شده بودند علاوه براینکه به نقشه راه آشنایی نداشتند، بدون امکانات لازم برای کوهنوردی اقدام کردند به‌طوری‌که حتی همراه خود کبریت برای آتش زدن نداشتند. همچنین هیچ علامتی برای نشان دادن موقعیت خود به نیروهای امدادی در اختیار نداشتند.

ریگی بابیان اینکه یکی از کوهنوردان همان ابتدا از گروه جدا می‌شود و برمی‌گردد، افزود: دو نفر باقیمانده باهم نماندند و هر کدام به سمتی رفتند اما با این حال تیم‌های جستجو کننده توانستند ظهر دیروز موقعیت یکی از کوهنوردان به نام "سارانی" را ردیابی کنند و او را نجات دهند.

بخشدار لادیز خاطرنشان کرد: متأسفانه این کوهنورد هیچ وسیله‌ای برای موقعیت یابی خود نداشت و با خاموش شدن گوشی تلفن همراه از عصر دیروز ارتباط با او قطع شد. باوجوداینکه در ساعات اولیه جستجو و برقراری ارتباط با وی تذکر داده شد محل خود را ترک نکند، وی چندین بار موقعیت خود را عوض کرد و همین موضوع سبب شد تا یافتن او با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: امروز عملیات جستجو برای سومین روز متوالی با حضور تیم‌های بیشتر متشکل از مردم و اعضای شورا، معتمدین و راهنمایان محلی از ساعت 5 صبح در ارتفاعات تفتان در بخش لادیز شهرستان میرجاوه ادامه یافت که خوشبختانه ساعت 9 صبح امروز این کوهنورد در منطقه "کوت ریگی" در ارتفاع 3500 متر قله تفتان پیدا شد و نجات یافت.

انتهای پیام/ش

R7843/P1377/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • پیدا شدن ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات شملق داورزن
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند