Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:15:01 GMT

اشیاء سه هزار ساله در شهر خرمدره کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۳۰۸۵

اشیاء سه هزار ساله در شهر خرمدره کشف شد

زنجان_مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: در یک کشف اتفاقی در شهر خرمدره حین کندن چاه تعدادی اشیاء تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد متعلق به عصر آهن کشف شد.

به گزارش  خبر گزاری مهر  و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، پرستو قاسمی، اظهار کرد:  این اشیاء شامل سفال  خاکستری لوله دار دسته داربا نقوش هندسی داغدار ، لیوان کف تخت بدون دسته ، پیمانه سفالی با زائده دگمه ای شکل ، ظرف سفالی ساده بدون دسته ، خنجر مفرغی وتعداد زیادی قطعات سفالی خاکستری مربوط به همین دوره تاریخی است که تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سفال خاکستری عمده ترین سفال مردم مناطق غربی فلات ایران است که در درجه بالا و در کوره سفالپزی بسته پخت می شده که در نهایت به رنگ خاکستری در می آید. بیشتر این نوع سفال واشیاء مفرغی از قبیل شمشیر، خنجر و سر پیکان از قبرستان های عصر آهن بدست آمده است .

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان افزود: تعدادی از اشیاء سالم این مجموعه در موزه باستان شناسی در عمارت ذوالفقاری در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز