Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به برگزاري دوازدهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي در بوستان گفت وگو گفت: در اين نمايشگاه توليدات 4 هزار و 80 زن سرپرست خانوار ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فاطمه راکعي روز شنبه در نشست خبري دوازدهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي اظهار کرد: اين نمايشگاه 14 تا 25 اسفندماه از ساعت 10 تا 21 در بوستان گفت و گو محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري تهران ميزبان علاقه مندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در دوازدهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي، 33 توليدکننده پوشاک زنانه، 14توليدکننده پوشاک مردانه، 9 توليدکننده مشترک پوشاک زنانه و مردانه، 14توليدکننده پوشاک کودک و 2 توليدکننده پوشاک حجاب و 10 توليدکننده کالاهاي اتاق‌خواب، زيورآلات حضور خواهند داشت.
راکعي، تعداد غرفه هاي مربوط به مراکز کوثر که از بيشترين سرمايه گذاري مادي و معنوي برخوردارند را 24 غرفه عنوان کرد و گفت: در دوازدهمين نمايشگاه زنان و توليد ملي، 70 ميز به توليدکنندگان و کارآفرينان صنايع دستي اختصاص دارد.
وي با اشاره به استقبال توليدکنندگان، مراکز کوثر و شهروندان از نمايشگاه زنان و توليد ملي در دوره‌هاي گذشته اظهار کرد: در تلاش هستيم که اين نمايشگاه در سال چهار بار برگزار و حتي تديل به نمايشگاه دائمي شود.
*حمايت از 6 هزار زن سرپرست خانوار توسط شهرداري تهران
راکعي، يکي از مهمترين اقدامات شهرداري تهران را حمايت از زنان سرپرست خانوار و بازگرداندن آنان به چرخه زندگي عنوان کرد و گفت: اين امر در راستاي اهداف و تحقق شعارهاي شهردار تهران انجام مي شود که براي دستيابي به اين هدف بايد ارتباطات اصولي و ارگاني را با نهادهاي همچون سازمان بهزيستي، کميته امداد امام خميني(ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دهيم.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بيان اينکه تاکنون 6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش ستاد توانمندسازي قرار گرفتند، افزود: با وجود مشکلات مالي و اجرايي در شهرداري، اين تعداد در آينده اي نزديک به 10 هزار نفر خواهد رسيد و اميدواريم اين حمايت در سطح کشور نيز تسري پيدا کند.
وي با انتقاد از اقدامات موازي در حمايت از بانوان و زنان سرپرست خانوار توسط سازمان هاي مختلف اظهار کرد: در حوزه شهرداري تهران نيز چنين روندي حاکم بود، مشاور شهردار تهران در امور بانوان، اداره کل امور بانوان و ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار مسئوليت رسيدگي به امور زنان در شهر تهران را داشتند، وظيفه مشاور سياست گذاري بود و اداره کل امور بانوان نيز در مناطق و محلات به مسائل زنان رسيدگي مي کرد که براساس مذاکرات انجام شده، اين سه نهاد به صورت هماهنگ و هم راستا عمل خواهند کرد.
راکعي گفت: در اين شرايط من با 2 پيشنهاد در شهرداري تهران فعاليت مي کنم که يکي از اين پيشنهادها ارتقاي زنان در پست هاي مديريتي است که شهردار تهران قول داده در پايان چهارساله خود به رقم 30 درصد مورد نظر ما جامه عمل بپوشانند و ديگري تجميع فعاليت هاي حمايتي بانوان است.
وي با بيان اينکه از 68 هزار کارمند شهرداري حدود 9 هزار نفر خانم هستند، افزود: در اين نهاد حدود 6 تا 7 درصد از پست هاي ارشد و مديريت کل با رده 16-6 است و به طور کلي 15 درصد از خانم ها در پست هاي مديريتي 1، 2 و 3 قرار دارند.
مشاور شهردار تهران در امور بانوان به ‌کارگيري از ظرفيت زنان در شهر هوشمند را از ديگر برنامه‌هاي خود برشمرد و افزود: تمام تلاش ما اين است تا از ظرفيت زنان در بخش‌هاي نرم‌افزاري بهره مند شويم.
راکعي با اشاره به رويکرد خود در حوزه فعاليت مراکز کوثر و ستاد توانمندسازي زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: پژوهشي در مورد هدف شکل‌گيري اين ستاد، وضعيت موجود و مسير آن در آينده صورت گرفته و بر اساس نتايج اين پژوهش اقدامات لازم انجام خواهد شد.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با کانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
تهرام/7245//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران

چمران گفت: اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله گفت: ما اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود، باید منتظر باشیم طرح ارایه شود.

مهر در خبری نوشت: مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران