Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:20:45 GMT

۷۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۳۴۳۴

۷۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده است

احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت تعیین و تکلیف قیمت شیر خام اظهار کرد: سازمان حمایت، نظر کارشناسی خود در زمینه اجرا شدن مصوبه 1440 تومانی به ستاد تنظیم بازار ابلاغ کرده است، بنابراین انتظار می رود ستاد هر چه سریع تر این مساله را مورد بررسی قرار دهد، چرا که تعلل در تصمیم گیری آسیب جدی به تولید جدی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ در ده روز گذشته به بهانه افزایش تعرفه واردات کنجاله سویا با افزایش 20 درصدی نرخ این محصول روبرو شده ایم.

مقدسی ادامه داد: با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تصویب افزایش تعرفه واردات کنجاله سویا ممانعت کرد، اما هر روز شاهد افزایش 10 تا 20 تومانی نرخ هر کیلو از این محصول هستیم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران درباره آخرین وضعیت توزیع کنجاله سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته در چند روز گذشته مقرر شد که شرکت پشیتبانی امور دام هر کیلو کنجاله سویا وارداتی با نرخ هزار و 750 و داخلی هزار و 600 تومان در اختیار مرغدار و دامدار قرار دهد.

به گفته وی؛ با وجود حمایت های جدی وزارت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان، اما وزارت صنعت با اقداماتی نظیر کاهش تعرفه واردات گوشت ضربه مهلکی بر پیکره صنعت وارد می‌کند.

مقدسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام گفت: هم اکنون خرید توافقی شیرخام در چهار استان چهار محال و بختیاری، اصفهان، فارس و خراسان رضوی انجام می شود، چراکه با جمع آوری شیر توسط کارخانه ها، میزان خرید کاهش یافته است.

به گفته وی تا کنون 70 درصداز مطالبات دامداران پرداخت شده است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت خرید توافقی شیرخام

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد