Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@11:37:56 GMT

تصویب عدم انطباق بودجه با برخی بندهای برنامه ششم

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۳۴۳۷

تصویب عدم انطباق بودجه با برخی بندهای برنامه ششم

با رأی اعضای هیأت عالی نظارت مجمع، عدم انطباق بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی با برخی بندهای برنامه ششم توسعه و نیز هدف سیاست‌های کلی اصل 44 تصویب شد.

به گزارش مشرق، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز 12 اسفندماه به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی تشکیل جلسه داد.

در ادامه بررسی بودجه سال 97 مصوب مجلس شورای اسلامی به‌منظور تطبیق با سیاست‌های کلی نظام، موضوع عدم انطباق بودجه با برخی عناوین سیاست‌های کلی در هیات عالی نظارت مجمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

کدخدایی: ایراد شورای نگهبان نسبت به هدفمندی یارانه‌ها / شرایط برداشت از صندوق توسعه باید مشخص شود بودجه‌هایی که صرف آموزش علم سکولار می‌شود

هیات عالی نظارت که در جلسات قبل موارد مغایرت تبصره‌ها و بندهای بودجه با سیاست‌های کلی را مشخص و به شورای نگهبان اعلام کرده بود، در نشست امروز پس از بحث و بررسی اعضاء و ارائه توضیحات نماینده دولت، مواردی از عدم انطباق بودجه با سیاست‌های کلی را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش ، با رای اعضای هیات عالی نظارت مجمع، عدم انطباق بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی با بندهای 5-13-15-32 برنامه ششم توسعه و نیز هدف سیاست های کلی اصل 44 مبنی بر کاهش میزان تصدی گری دولت، تصویب شد که به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد از نهاد رهبری: لباس فرمی را طراحی کنید؛ یک پوشش یکسان در کل دانشگاه‌ها داشته باشیم سازمان امور اجتماعی: بدپوششی 8 تا 10 درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید