Web Analytics Made Easy - Statcounter

باید گفت که میزان کاشت درخت در دوره شهرداری قالیباف به قدری زیاد بود که نیازی به شوی تبلیغاتی وجود نداشت؛ و به مروز زمان کاشت درختان در شهر توسط شهرداری آنقدر زیاد شد که دیگر از نظر پایتخت نشینان این امر عادی به نظر می‌رسید.

سرویس اجتماعی فردا: روز گذشته ۷۵۰ درخت ۱۰ ساله توسط شهرداری تهران در خیابان ولیعصر کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بخاطر  این شوی تبلیغاتی خیابان‌های اصلی را بستند. نجفی در رابطه با کاشت این درختان به رسانه‌ها گفته که تهران با این طرح به شهر نمونه ببن المللی تبدیل می‌شود!  
نجفی که این بار هم طرحی برای ارائه نداشته، باز هم طرح‌های قالیباف را کپی و تلاش کرده تا آن را به نام خودش ثبت کند.  ۳ سال قبل تیم مدیریت شهری سابق، طرح کاشت ۲ هزار اصله درخت ۱۵ ساله را در این خیابان اجرا کرد آن هم بدون قرق کردن خیابان و بدون هیچ شو یا تبلیغ در فضای مجازی!
۱۴ بهمن ماه ۹۳ بود که محمدباقر قالیباف در دوره مدیریت شهری خود از آغاز اجرای طرح کاشت ۵ میلیون نهال مثمر و غیر مثمر در تهران خبر داد که کاشت ۲ هزار اصله درخت ۱۵ ساله در همین خیابان ولیعصر کاشته شد. همچنین در سال ۹۴ و ۹۵ پویش «یک عالمه درخت» انجام شد که طی آن در سال ۹۵ کاشت ۳ میلیون درخت در ۳۵۴ بوستان پایتخت با مشارکت مردم رقم خورد و در سال ۹۴ نیز طی ۲ ماه ۵ میلیون درخت کاشته شد.
باید گفت که میزان کاشت درخت در دوره شهرداری قالیباف به قدری زیاد بود که نیازی به شوی تبلیغاتی وجود نداشت. به مروز زمان کاشت درختان در شهر توسط شهرداری آنقدر زیاد بود که دیگر از نظر پایتخت نشینان این امر عادی به نظر می‌رسید.
در حالی نجفی و مدیرانش تصمیم به کاشت این ۷۵۰ درخت گرفته اند که طبق اظهارات شان این درختان جایگزین چنار‌های بیمار خیابان ولیعصر می‌شود که آسیب دیده اند. این اتفاق نیز در زمان محمد باقر قالیباف، شهردار سابق تهران نیز افتاده بود، ولی واکنش‌های تند و تیزی را از سوی اصلاح طلبان به‌دنبال داشت. تا جایی که حتی دکتر قالیباف را متهم به قتل عام کردن درختان ولیعصر کردند!
آن زمان بود که ۱۲ اصله درخت تنومند روبه‌روی تئاتر شهر به جرم کهولت سن، آفت کرم چوب خوار، تهی شدن تنه و احتمال سقوط بر سر مردم و خودرو‌ها قطع و با نهال‌های دوساله جایگزین شدند. ولی هجمه‌های سیاسی اجازه نداد تا حرف هیچ کدام از مسئولان شهرداری شنیده شود؛ آن زمان هیچ کس از احیای درختان ولیعصر صحبت نمی‌کرد و تهمت‌هایی راجع به خشک شدن درختان ولیعصر برای عبور خطوط متروی این ناحیه زده می‌شد.
حالا برخی کارشناسان از جمله محمد حقانی از اجرای همین طرح در زمانی شهرداری محمدعلی نجفی، تفسیر دیگری دارند. او در این رابطه به روزنامه «ایران» گفته که اغلب چنار‌های خیابان ولیعصر، آسیب دیده، ضعیف و بیمار شده‌اند و این مسأله علت‌های بی شماری دارد.
از طرفی باید گفت که آقای نجفی که روز گذشته ژست درختکاری و مراقبت از درختان ولیعصر را به خود گرفته با سومدیریت خود باعث شد تا در اثر هرس نکردن به موقع درختان پایتخت و در اثر ریزش برف، صد‌ها درخت بشکند و خسارت ببیند. حالا به نظر می‌رسد که او می‌خواهد سومدیریت خود را پنهان کند؛ اما به طور حتم مردم این شوی تبلیغاتی را می‌شناسند و سوتدبیر شهردار تهران هنگام مواجهه با بحران‌های شهری را فراموش نخواهند کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JPj

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • وزش باد شدید در ایلام، موجب شکستن درختان شد (فیلم)
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق