Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشترود - نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه امینی عصر امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع بستگی دارد که برای این اقدامات جمعیت یا وضعیت جغرافیایی ملاک عمل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، بیان کرد: اگر ملاک برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وسعت جغرافیایی باشد، موافق با این موضوع خواهم بود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه انتخابیه من هر کدام از دو شهرستان هشترود و چاراویماق به وسعت استان البرز هستند و وسعت زیادی دارند.

وی افزود: شهرستان چاراویماق سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و زنجان را به هم متصل کرده است.

امینی با اشاره به گستردگی جغرافیایی حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: پراکندگی و کثرت روستاهای حوزه انتخابیه نیز دشواری هایی را ایجاد کرده است و به همین دلیل اگر افزایش تعداد نمایندگان براساس وضعیت جغرافیایی باشد، من نیز رضایت خودم را اعلام می‌کنم.

و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته اگر افزایش تعداد نمایندگان نیز بر اساس جمعیت باشد شهرهایی که جمعیت بالایی دارند باید افزایش تعداد نمایندگان را برای آن‌ها شاهد باشیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: من موافق بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی به ازای هر۱۰ سال، ۲۰ نفر باید به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود ولی اکنون دو دوره ۱۰ ساله ااست که نماینده‌ای، اضافه نشده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس