Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@05:45:51 GMT

عملکرد موسسات قرآنی در سال 96 رضایت‌بخش بود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۳۹۳۴

سید محمدجعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: تمسک به قرآن، موفقیت و بهروزی و عاقبت نیک را به دنبال دارد و متقابلا اعراض و فاصله گرفتن از قرآن باعث ازدیاد مشکلات در دنیا و آخرت می‌شود و این را خداوند نیز وعده داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جامعه قرآنی تلاش‌های خوبی در سال 96 انجام داده‌اند، گفت: اگر بخواهیم به این تلاش‌ها نمره دهیم، با توجه به بودجه‌های فرهنگی مصوب که بخش زیادی از آن تخصیص داده نشد، می‌توان گفت که بین 30 تا 35 از اهداف مورد نظر محقق شد. اعتقاد من این است که جامعه قرآنی در حد معمول به اهداف خود دست یافته است، چون وقتی با قرآن پیوند می‌یابند، خداوند نیز به کمک شتافته و ارزاق معنوی را عطا می‌کند، گواه آن نیز رشد و نمو فرهنگ قرآنی در جامعه است.مردم نیز متوجه شده‌اند که هر کجا نقصی در کار بوده و مشکلاتشان بیشتر شده، نتیجه دوری از قرآن و منویات بوده است.
پروانیان تصریح کرد: هر چقدر در کوران حوادث قرار گرفته‌ایم، تمسک ما به قرآن نیز بیشتر شده است، چنانکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند انسان در تمام مراحل زندگی و علی‌الخصوص در مواقع خطر و بحران به معنویت نیاز دارد. در واقع دسیسه‌های فراوان دشمن در حوزه‌های مختلف، عزم جامعه را برای رجوع به فرهنگ قرآن جزم کرد؛ چنانکه دهه فجر امسال با توجه به ایام فاطمیه، رنگ و بوی قرآنی و فاطمی داشت و جشن‌های این دهه به سمت قرآن و عترت سوق پیدا کرد که مایه مباهات و افتخار می‌باشد و نشان می‌دهد که خروجی کار جامعه قرآنی خوب بوده است.

امنیت فکری و روانی جامعه، مرهون توجه به قرآن است

وی خاطر نشان کرد: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به حول و قوه الهی بسیار موفق بوده و تمام مدیران این مؤسسات و تشکل‌ها دغدغه رشدونمو فرهنگ قرآنی را داشته‌اند. اگر بخواهم به عملکرد مؤسسات و تشکل‌ها در سال 96 نمره بدهم، نمره 97 را از 100 به آنها اختصاص می‌دهم که نمره باقی مانده به دلیل فقدان امکانات مادی لازم بوده است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت استان اصفهان بیان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند کشوری آباد، سرافراز و موفق بسازند، باید برای نهادینه ساختن اخلاق و فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کرده و هزینه آن را بپردازند. هر چقدر در زمینه مسائل قرآنی و معنوی هزینه کرده‌ایم، خروجی آن امنیت فکری و روانی جامعه بوده است.
وی با بیان اینکه امروز مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هم در زمینه شیوه‌های مدیریتی و هم در زمینه مسائل قرآنی، آموزش‌های لازم و روزآمد را دریافت کرده‌اند، افزود:  روز 14 اسفندماه دوره یک روزه هم‌افزایی و روش‌های تبلیغ قرآنی برای مدیران مؤسسات و تشکل‌های شرق استان و شهر اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند