Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-03-19@02:54:34 GMT

حکم جلب سعید مرتضوی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۴۱۰۵

حکم جلب سعید مرتضوی صادر شد



وکیل مدافع اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک می‌گوید که حکم جلب سعید مرتضوی دادستان وقت تهران برای اجرای محکومیت دو سال حبسش به اتهام معاونت در قتل صادر شده است.

میر مجید طاهری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت اجرای محکومیت دو سال حبس سعید مرتضوی دادستان وقت تهران به اتهام معاونت در قتل مرحوم روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک که چندی پیش از سوی شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قطعی شد اظهار کرد: پرونده متهم برای اجرای حکم به شعبه دوم دادسرای ناحیه 28 تهران ( کارکنان دولت) ارجاع شده بود که صبح امروز (شنبه) 12 اسفند برای پیگیری پرونده به دادسرای مربوطه مراجعه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت، اعلام شد که حکم جلب صادر شده و موضوع در دست اقدام و پیگیری است.

سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در دادگاه بدوی در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمد، تبرئه شده بود که پرونده با اعتراض شکات، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.

جلسات رسیدگی در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و نهایتاً بر اساس آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگی قوه‌قضاییه اعلام کرد، مرتضوی از سوی دادگاه به با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران + تصاویر |‌ چند شهروند روسی صبح امروز در تهران رای دادند؟

به گزارش همشهری آنلاین ، بنا بر جدول زمان‌بندی این وزارتخانه، رأی گیری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سالن همایش‌های سفارت روسیه در ایران در حال انجام است.

بیش از صد شهروند روس در ساعات اولیه، رای خود را در تهران به صندوق انداخته اند.

زمان رأی‌گیری از اتباع روسیه در ایران امروز یکشنبه ۲۷ اسفندماه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰ اعلام شده است.
سفارت روسیه در تهران، کنسولگری‌های این کشور در اصفهان و رشت و دو مکان تعیین شده در شهرهای بوشهر و دشت‌عباس میزبانی صندوق‌های اخذ رأی از شهروندان روس را در ایران برعهده دارند.

بنا بر اعلام ساعت ۱۰:۵۴ روز یکشنبه به وقت مسکو (۱۱:۲۴ به وقت تهران)، میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تا این مقطع زمانی، افزون بر ۶۱.۳۷ درصد با احتساب رأی‌گیری الکترونیکی از راه دور است.

۱۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۷۳۴ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند که از این تعداد، ۱۱۲ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۹۴۷ نفر در روسیه زندگی می‌کنند.

شمار اتباع روس واجد شرایط شرکت در این انتخابات در خارج کشور نیز یک میلیون و ۸۹۰ هزار و ۸۶۳ نفر گزارش شده است. ۱۱ هزار و ۹۲۴ شهروند روس مستقر در پایگاه فضایی بایکونور در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

این انتخابات، نخستین دوره انتخابات در تاریخ روسیه است که به مدت سه روز در حال برگزاری است.

شورای فدراسیون یا مجلس علیای پارلمان روسیه، ابتدا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) را به عنوان تاریخ انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه بعدا اعلام کرد که رای گیری طی سه روز، از ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.


ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری کنونی)، نیکولای خاریتونوف (حزب کمونیست)، ولادیسلاو داوانکوف (حزب مردم جدید) و لئونید اسلوتسکی (حزب لیبرال دموکراسی) روسیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هستند.

در مجموع ۹۳ هزار و ۹۲۰ شعبه اخذ رأی برای اخذ رأی شهروندان روسیه پیش بینی شده است که از این تعداد، ۹۳ هزار و ۶۴۴ شعبه در داخل و ۲۶۹ شعبه در خارج این کشور هستند. هفت شعبه اخذ رأی نیز در پایگاه فضایی بایکونور فعال خواهد بود.

بنا بر آمار رسانه‌های روس، ۲۹۵ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در این دوره در ۱۴۴ کشور پیش‌بینی شده است.

در دور قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ۶ سال پیش ۴۰۱ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ۱۴۵ کشور وجود داشت که شمار این شعب به دلیل‌عدم همکاری دیپلماتیک با روس‌ها در سایه تحریم‌ها و مشکلات در روابط با روسیه پس از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین، امسال کاهش یافته است. عملیات ویژه نظامی روسیه در خاک اوکراین به دنبال بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو در اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. کشورهای غربی حامی اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده و به ارسال سلاح و مهمات برای کی‌یف پرداخته‌اند.

کد خبر 839840 منبع: ایرنا برچسب‌ها انتخابات خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه

دیگر خبرها

  • کور شدن به خاطر دعوا بر سر جای پارک
  • رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در ایران + تصاویر |‌ چند شهروند روسی صبح امروز در تهران رای دادند؟
  • جلوگیری از تخریب ۲ مدرسه در کرج با هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز
  • بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز با رای دادگاه تجدیدنظر استان البرز از بلاتکلیفی درآمدند
  • پرونده مقصران آتش سوزی ساختمان پلاسکو به اجرای احکام رسید
  • بازگشت ۱۰ هزار میلیاردی اراضی ملی به بیت المال در استان البرز
  • جلوگیری از زمین‌خواری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در البرز
  • اسامی داوران هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال
  • حکم پرونده معدن طزره دامغان صادر شد
  • صدور حکم قطعی پرونده فوت کارگران معدن طزره دامغان | حکم کارفرما چیست؟