Web Analytics Made Easy - Statcounter

باغ زیبای چشمه بلقیس چرام که معروف به نگین جنوب کشور است، یکی از مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که اکنون با کم آبی دست وپنجه نرم میکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چرام؛باغ زیبای چشمه بلقیس چرام یکی از مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که زبانزد عام و خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این باغ و سایر مناطق گردشگری شهرستان چرام هرساله تعداد زیادی مسافر و گردشگر نوروزی بازدید می‌کند.

 

این باغ از شمال به جاده چرام ـ گچساران، از جنوب به اراضی کشاورزی، از غرب به باغ جهاد کشاورزی(باغ عمران) و از شرق به اراضی کشاورزی و کوههای همجوار محدود می‎شود. چندین نهر فصلی و دایمی در این دشت جریان دارد و محصولات غلات چون گندم، جو و برنج در این منطقه کشت می‎شود.     نظام آبیاری این باغ بر اساس فوران آب چشمه‌های اصلی و چندین چشمة فرعی است که بوسیله نهرهای کوچک و بزرگ متعددی در باغ جریان می‎یابد و آب مازاد آنها بوسیله جویی بزرگ به طرف استخر باغ که در ضلع جنوب غربی باغ واقع شده هدایت می‎شود.     باغ زیبای چشمه بلقیس چرام که معروف به نگین جنوب کشور است، یکی از مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که اکنون با کم آبی دست وپنجه نرم میکند.  

این باغ زیبا در هفته های گذشته سبب نگرانی بسیاری از مسئولان و مردم شهرستان چرام شده است به طوری که در جلسات اخیر اداری این شهرستان مسائل مربوط به این باغ مطرح و بیان می شود.

 

 

باید عنوان کرد که به علت این که نزدیک به ایام نوروز هستیم و طبق روال هر ساله مسافران و گردشگران زیادی از این باغ و کمپین تفریحی این منطقه بازدید می‌کنند، باید فکری کرد و در سریع ترین زمان ممکن این وضعیت را تغییر دهیم.

این در حالیست که چند نفر از مسئولان شهرستان مسائل مربوط به مناطق گردشگری شهرستان چرام از جمله باغ چشمه بلقیس را در جلسات باز کرده و بر روی آن تامل می کنند.

 

کاهش80درصدی آب چشمه بلقیس چرام

فرماندار چرام به آب باغ چشمه بلقیس چرام اشاره کرد و گفت: چشمه بلقیس چرام اکنون ۲۰ درصد در پر بارش ترین فصل سال آب دارد که باید برای آن برنامه ریزی شود.

 

پاداش  اظهار کرد:از طرفی شهرداری ها نیز برای آبیاری فضای سبز از سیستم‌های هوشمند استفاده کنند چرا که با این شرایط در سال ۹۷ با مشکل آب شرب روبرو خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه وقتی تصمیمی گرفته می شود برای همه افراد است و تبعیض قائل نمی شویم، گفت: ما نباید به علت سود در کاشت هندوانه، به شهرستان ضرر بزنیم و نباید اجازه بدهید تا این محصول کشت شود اما این مورد در صورتی است که سایر شهرستانها نیز این کار را انجام دهند.

 

آب شرب چشمه بلقیس چرام در اولویت قرار گیرد

شهردار چرام در این جلسه گفت: چرام نیازمند مدیریتی مناسب است چراکه وضعیت آب شرب آن در اولویت قرار دارد.

 

نوری افزود: باید برای تامین آب چشمه بلقیس تدبیری اندیشیده شود زیرا تامین آب آن مهمتر از دیوارکشی و محوطه سازی این باغ زیبا است.

 

 وی افزود: ما برای نوروز ۹۷ همکاری های لازم را در جهت اداره بهتر این باغ تفریحی خواهیم داشت.

 

گردشگرپذیری چرام زبازد عام و خاص است

مدیر میراث فرهنگی، شهرستان منطقه گردشگری پذیر عنوان کرد و گفت: در شهرستان چرام هرساله ورود عظیمی از گردشگران و مسافران نوروزی را داریم که با توجه به مشاهدات در می یابیم که شهرستان چرام در حوزه ی گردش پذیری،زبانزد عام و خاص است.

 

 عزیزی با اشاره به کمپین چشمه بلقیس چرام گفت: واگذاری کمپین چشمه بلقیس یک متقاضی دارد که در آینده طی اخذ قراردادی به این متقاضی واگذار خواهد شد.

 

وی به برنامه های عید نوروز توسط میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه سنتی و فرهنگی در ایام نوروز ۹۷ و در محل کمپین چشمه بلقیس یکی از برنامه‌های ما خواهد بود.

 

 

امیدواریم که این باغ تفریحی که موجب جذب گردشگران فراوانی به شهرستان چرام میشود،هرچه سریعتر وضعیت آن مشخص شود و بزرگترین مشکل چشمه بلقیس چرام یعنی کم آبی با مدیریت و برنامه ریزی مناسب حل شود.

 

در پایین تصاویری از این باغ زیبا را در فصل های مختلف سال مشاهده کنید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد

اسماعیل زارعی کوشا در نشست هم اندیشی با اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احداث دهکده گردشگری می‌تواند اقدامی ماندگار در راستای تقویت فعالیت‌های انجمن قلم و نیز الگویی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها می‌تواند پتانسیلی برای برگزاری رویدادی بین‌المللی در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ این منطقه باشد.

استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح استان و منطقه هورامان، اظهار داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی تمام سعی و تلاش مجموعه این است که پروژه‌های نیمه تمام سالیان گذشته که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است به اتمام برسد.

وی به نقش گردشگری در توسعه کردستان گریزی زد و گفت: توسعه استان نیازمند تسهیل حضور گردشگران داخلی و خارجی است و در همین راستا مراسم اربعین در باشماق مریوان سال گذشته در جذب گردشگران و معرفی نقاط گردشگری و جاذبه‌های استان نقش حائز اهمیتی داشته کما اینکه آمار قابل توجه گردشگران در نوروز امسال بیانگر این ادعا است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طبق اعلام نهاد‌های مسئول کردستان جزو سه استان اول کشور در ورود مسافران نوروزی بوده و این می‌تواند به عنوان یک پدیده کم نظیر و امید بخش در حوزه گردشگری استان باشد.

زارعی کوشا ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تمامی تمهیدات برای جذب سرمایه گذار و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در سال آتی شاهد حضور هرچه بیشتر هموطنان در کردستان باشیم.

وی در پایان با اشاره بر لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای برای معرفی فرهنگ هورامان، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جریان اطلاع رسانی دارند و در همین راستا با توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای و ایجاد تلویزیون اینترنتی هورامان می‌توانیم فرهنگ و اصالت هورامان را به تمام مردم دنیا معرفی کنیم.

در پایان این نشست هم اندیشی، اعضای انجمن فرهنگی قلم هورامان ضمن بیان ایده، درخواست‌ها و مطالبات خود به بحث و تبادل نظر در این باره پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • فرهنگ، زبان و آداب و رسوم هورامان آوازه جهانی دارد
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا