Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@12:34:47 GMT

رونمایی از نخستین کشتی حفاری دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۴۲۲۰

رونمایی از نخستین کشتی حفاری دیجیتال

شرکت جنرال الکتریک با همکاری شرکت «Noble»، نخستین نسل کشتی های حفاری دیجیتال در دنیا رونمایی کردند.

شرکت جنرال الکتریک با همکاری شرکت «Noble»، نخستین نسل کشتی های حفاری دیجیتال در دنیا رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار دانش و فناوری «انرژی امروز»، پیرو همکاری دوجانبه دو شرکت جنرال الکتریک و نوبل، اولین نسل از کشتی دیجیتال با هدف کاهش ۲۰ درصدی هزینه های عملیاتی و بهبود عملکرد حفاری فراساحلی به آب انداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صنعت حفاری فراساحلی، بسیاری از کارفرماها به علت محدود بودن منابع حفاری با چالش های زیادی رو به رو شده اند. عدم ثبات شرایط موجود در دریا  نیز دیگر چالش اساسی حفاری در دریا به شمار می رود. از این رو شرکت های نوآور در عرصه حفاری همواره به دنبال راهکارهای نوین برای پاسخ به این چالش ها بوده اند.

به اعتقاد معاون شرکت نوبل، کشتی های حفاری دیجیتال تحولات عظیمی در کل ناوگان دریایی این شرکت به وجود خواهد آورد. وی در حاشیه رونمایی از این کشتی گفت: گنجینه عظیم داده ای موجود در این کشتی، پاشنه آشیلی برای هموارسازی فرایند حفاری تمام اتوماتیک و دیجیتال به شمار می رود. تکنولوژی دیجیتال به زودی باعث ایجاد عصر تازه ای در صنعت حفاری فراساحلی و بهبود بی سابقه عملکرد در حوزه خواهد شد.

داده ها از طریق سنسورها و سیستم های کنترلی مخصوص به کاررفته در کشتی در حالتی نزدیک به حالت در لحظه یا «Real-Time» برای  ارائه آنالیزهای دقیق به پایگاه های تحلیل و تفسیر داده جنرال الکتریک ارسال می شوند.

شرکت های ارائه کننده این کشتی اعلام کردند که تکنولوژی ها و آنالیزهای بدست آمده از این فناوری، امتحان خود را به خوبی در آزمایشات میدانی پس داده است. این کشتی با استفاده از تکنولوژی دیجیتال و آنالیز نزدیک به در لحظه، بسیاری از تغییرات غیرعادی در فرایند حفاری را تا ۲ ماه قبل از رخدادن حادثه ناگوار اطلاع می دهد. با وجود هوش مصنوعی گسترده به کار رفته در این کشتی، خدمه های فعال در ساحل و خود کشتی، دیدگاهی روشن از سلامت کشتی و عملکرد تک تک تجهیزات کشتی به صورت لحظه ای بدست می آورند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند

کشتی‌گیران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در ترکیه را پیدا نکردند.

به گزارش فارس، سردی روابط ترکیه و اسرائیل به رویای تیم کشتی رژیم صهیونیستی برای شرکت در المپیک پاریس در تابستان امسال پایان داده است.

آژانس امنیت رژیم اشغالگر قدس به ورزشکاران اطلاع داد که آنها مجاز به پرواز به استانبول برای مسابقات مقدماتی المپیک که روزهای 9 تا 13 ماه می در ترکیه برگزار می‌شود،  نیستند. این مسابقات آخرین فرصت برای جواز حضور در بازی‌های المپیک است.

5 ورزشکار اسرائیلی که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند این خبر را دریافت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • فیوچرلاینر ؛ سیرک علمی جنرال موتورز (+تصاویر)
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند