Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس تودي - «سريکباي کاژي اوراز» مفتي اعظم قزاقستان به کشورهاي اسلامي درباره سوء استفاده دشمنان از دين اسلام براي ترويج افراطي گري هشدار داد.
مفتي اعظم قزاقستان طي سخناني در همايش علماي مسلمان اورآسيا در آستانه، گفت، نبايد مناقشات پيش آمده در سال هاي اخير در کشورهاي منطقه را به اسلام ربط داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاري نشست هايي در ارتباط با معرفي جريان هاي افراطي و راه هاي مبارزه با اين گروه ها در جمهوري هاي آسياي مرکزي، از جمله راه هاي مقابله با گروه هاي تروريستي نظير داعش قلمداد مي شود.
در اين گونه نشست ها همچنين دلايل گرايش جوانان جمهوري هاي آسياي مرکزي به گروه هاي تروريستي بيش از پيش مشخص مي شود.
در ميان جمهوري هاي آسياي مرکزي، قزاقستان بيشترين حاميان سازمان‌ها و گروه هاي افراطي وابسته به فرقه ضاله وهابيت و گروه تروريستي داعش را در اختيار دارد.
اداره مسلمانان قزاقستان در سال گذشته ميلادي ادعا کرده است که موفق به بازگرداندن بيش از 180 افراط ‌گرا به سمت اسلام واقعي شده است.
در اين زمينه، «دولت ابرايف» يکي از کارشناسان مشهور قزاقستان در امور ديني مي گويد:
"فقر و پائين بودن سواد ديني در ميان مردم به خصوص جوانان، علت اصلي گرايش به سمت افراط گرايي در قزاقستان است.
اين کارشناس ديني با بيان اين که يکي از علت‌هاي گرايش جوانان به گروه هاي افراطي، مشکلات اجتماعي است، تصريح کرد:
"بيشتر اعضاي گروه‌هاي افراطي را جوانان 25 تا 35 ساله روستايي تشکيل مي‌دهند . اين افراد در خانواده‌هاي فقير بزرگ شده‌اند و در مدارس و دانشگاه هاي عالي آموزش نديده‌اند و تا زمان زنداني شدن نيز شغل ثابتي نداشتند."
حضور افرادي از آسياي مرکزي در ميان عناصر داعشعلاوه بر اين، برخي جريان هاي بين المللي در زمينه گسترش و رشد افراط گرايي به اهداف گروه هاي تروريستي دامن مي زنند و مبلغ اين اهداف هستند.
دراين ارتباط، «شيخ ريحان رضا الازهري» کارشناس مطالعات اسلامي معتقد است:
"رسانه هاي غربي با انتشار مطالب نادرست و ترويج اسلام هراسي٬ باعث افراطي گري جوانان غربي مي شوند."
به گفته شيخ ريحان رضا الازهري:
"در قرآن شريف که کتاب آسماني مسلمانان است٬ حتي در خصوص خوردن و آشاميدن نيز سفارش به ميانه روي و پرهيز از افراط گرايي شده است."
تمامي اين واقعيت ها نشان مي دهد که مبلغ افراط گرايي در خارج از جهان اسلام قرار دارد و برنامه ريزي و هدايت جريان هاي افراطي و تروريستي را به عهده دارد.
در مقابل اين جريان هاي بين المللي جهل و ناداني و فقر و بيچارگي ملت هاي مسلمان قرار دارد . به عبارت ديگر، فقر مادي و دانش ناکافي از جمله علل اصلي گرايش جوانان جمهوري هاي آسياي مرکزي و قفقاز به سمت جريان هاي افراط گرا تلقي مي شود.
نويسنده: محمد علي طالبي
114/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم‌های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 848153 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی