Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@08:14:02 GMT

جزئیات دیدار ظریف و وزیر خارجه سابق آمریکا در مونیخ

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۵۲۷۵

جزئیات دیدار ظریف و وزیر خارجه سابق آمریکا در مونیخ

«بهرام قاسمی» عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص اخبار منتشر شده از دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار کرد: وزیر امور خارجه همیشه در حاشیه این گونه اجلاس های بین المللی در چهارچوب دیپلماسی فعال و همه جانبه و در جهت تامین منافع و مصالح جمهوری اسلامی با شخصیت ها و نخبگان حاضر در این اجلاس ها از تمامی نقاط جهان از جمله نخبگان غیر دولتی آمریکایی ملاقات می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: چنین دیدارهایی بخشی از سیاست ها و رایزنی برای استفاده بهینه از فرصت جهت تبیین سیاست های جمهوری اسلامی ایران و در جهت تامل هر چه گسترده تر با جهانیان و در مسیر حداکثری تامین منافع ملی است و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ هم آقای دکتر ظریف علاوه بر دیدارهای پر شمار با سایر مقامات دولتی و غیر دولتی دیگر کشورها همچنین با جان کری و ارنست مونیز وزیران خارجه و انرژی دولت سابق آمریکا که رویکرد منتقدانه ای در قبال سیاست‌های دولت ترامپ دارند دیدار کرد.

‎سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در جریان این دیدارها در حاشیه اجلاس مونیخ طرف ایرانی علاوه بر مذاکرات و گفت و گوهای رسمی با مقامات دولتی، با نخبگان و شخصیت های سیاسی سابق تبادل نظرهای قابل توجهی به عمل آورد.

قاسمی افزود: واقعیت آن است که در جهان امروز بهره برداری از تمامی امکانات و فضاهای موجود و استفاده از هنر دیپلماسی عمومی برای بیان مواضع منطقی و خردمندانه ایران کاری است سترگ و قابل توجه و موثر ؛ البته این شخصیت های آمریکایی امروز افرادی غیردولتی و از افراد با نفوذ و موثر در افکار عمومی آمریکا و حتی از منتقدان جدی سیاست های اقای ترامپ محسوب می شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش از آن رئیس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رئیس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای سریلانکا و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

کد خبر 847166 برچسب‌ها خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است