Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نگارخانه ملک‌الشعرای باغ موزه قصر امروز (شنبه ۱۲ اسفند) پذیرای مهمانان خود برای معرفی برگزیدگان بخش پوستر و هویت بصری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر شد‌.

نمایشگاهی که در ۵ بخش عکس‌های تئاتر، عکس‌های پشت صحنه ای تئاتر، پوسترهای تئاتر، برندینگ و هویت بصری در تئاتر و تبلیغات تئاتر تا 22 اسفند به ارائه آثار برگزیدگان هر بخش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان در سالن فرخی یزدی باغ موزه قصر، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره، امیر اسمی، دبیر بخش پوستر وهویت بصری جشنواره، مهدی آشنا،  دبیر اجرایی بخش عکس و تعدادی از داوران معرفی شده حضور داشتند.

در بخشی از مراسم اهدا جوایز ، شفیعی با تشکر از زحمات مهندس پور، این دوره را یکی از موفق ترین دوره های جشنواره تئاتر معرفی کرد و گفت: طبیعی است که قاعدتا جشنواره هیچ گاه نخواهد توانست جوابگوی همه سلیقه‌ها و تقاضاها باشد و در این بین تلاش همیشه دوستان من حفظ منافع تئاتر بوده است.

امسال جشنواره در حوزه بین الملل و اجرای خارج از تئاتر با اتفاقات بدیعی روبرو شده و با وجود برخی انتقادهای صورت گرفته مبنی بر عدم حضور آثار درجه یک بین الملل، لازم به یادآوری است که اتفاقا سطح کارها بسیار بالا بوده است، خیلی مایلم که در جشنواره‌های بعدی دوستان دیگر خود برگزار کننده این بخش باشند تا در بوته آزمایش صحت نقدهای آنها بررسی شود. اتفاق بعدی جشنواره جداسازی بخشهای مختلف بود که با تلاش‌های آقای اسمی و آقای آشنا انجام گرفت.

در بخش دیگر با حضور برخی از داوران، جوایز نفرات اول تا سوم برگزیدگان بخش‌های مختلف اعطا شد. 

برگزیدگان بخش تبلیغات تئاتر: تیزر نمایش پسران تاریخ با کسب تندیس جشنواره و جایزه نقدی 20 میلیون ریال رتبه اول را کسب کرد.

تیزر نمایش پپرونی برای دیکتاتور رتبه دوم را با دریافت  لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال از آن خود کرد.

تیزر نمایش می سی سی پی نشسته می‌میرد موفق به دریافت رتبه سوم با دریافت لوح تقدیر و 10 میلیون ریال جایزه نقدی شد.

برگزیدگان بخش عکس های تئاتر: نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 20  میلیون ریال جایزه نقدی را بخاطر عکس نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه کاری از کیومرث  مرادی از آن خود کرد.  

شهریار اکبری به خاطر نمایش هدیه مرموز جايزه نفر دوم را شامل لوح تقدیر و ۱۵ میلیون ریال  جایزه نقدی دریافت کرد.

علی نیک رفتار برای آینه های روبرو لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون جایزه نقدی را از آن خود کرد.

گفتنی است؛ در جشنواره سی‌و‌ششم تئاتر  فجر در بخش "عکاسی پشت‌صحنه تئاتر" 76 اثر با 18 عکس پشت‌ صحنه از یازده عکاس، در بخش "پوسترهای تئاتر" 63 اثر از 33 طراح پوستر و در بخش "عکس‌های تئاتر"63 عکس تئاتر از 36 عکاس حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی از ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

در این راستا آثار تولیدی استان‌های مختلف کشور مورد بازبینی قرار گرفتند و در نهایت ۱۴ گروه نمایشی موفق به اخذ امتیاز لازم برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شدند.

از شهر کرج نیز نمایش «ایران» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان و نمایش «زنان مقاوم» به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری در این جشنواره پذیرفته شدند.

کد خبر 6088580

دیگر خبرها

  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد