Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@15:59:31 GMT

آمارهای اشتغال بر اساس واقعیت نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۶۲۹۲

آمارهای اشتغال بر اساس واقعیت نیست

به گزارش ایسکانیوز؛ آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با رؤسای کارگروه های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در حال حاضر مسائل اقتصادی شرایط ویژه ای پیدا کرده و در میدان مبارزه با دشمن به صورت رو در رو دست به گریبان است.

وی با تأکید بر اینکه در کشور ما با توجه به سرمایه ها و مردمی که داریم این مسائل قابل حل است، بیان کرد: آن هایی که این مسائل را گره زده اند مصنوعی است و گرنه حل این مسائل کاملا طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: مسائلی از جمله اشرافی گری، اختلاس ها و حقوق های نجومی همه بازی بوده برای گره زدن مسائل اقتصادی وگرنه مسئول این امور که خودشان هستند و چند سال است این ها را مطرح می کنند اما هیچ کاری برای آن نمی کنند.

عبادی ادامه داد: دلیلش این است که می خواهند این وضع ادامه داشته باشد وگرنه جلوی یکی را می گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این مسائل مربوط به دولت بوده چراکه وظیفه اصلی آن مدیریت است، عنوان داشت: دولت باید در این زمینه به مردم پاسخگو بوده و گزارش دهد.

آمارهای اشتغال بر اساس واقعیت نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اختصاص اعتبارات در حوزه اشتغال و وعده های داده شده در این زمینه، بیان داشت: علاوه بر اعتبارات دولت در داخل استان نیز ۴۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان برای مسئله اشتغال گرفته شده اما بعد از این همه مدت جای سوال بوده که چه کاری در این زمینه انجام شده است؟

عبادی با تأکید بر اینکه مسئولان در مورد اشتغال ایجاد شده گزارش ارائه دهند، افزود: گاهی آمار و ارقامی در کشور داده شده که به گفته خود کارشناسان این آمارها شدنی نیست و تنها کتبی و شفاهی است و باید ارائه دهند چه اشتغالی و کجا و برای چه کسی ایجاد کرده اند.

وی اضافه کرد: باید یکی از مصوبه های شورای فرهنگ عمومی این باشد که مسئولان به صورت ماهانه گزارش دهند چه اقداماتی در این زمینه انجام داده اند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، منابع طبیعی را یکی از مشکلات مهم مردم استان عنوان کرد و گفت: در این استان کویری که کشاورزی مشکل بوده از و طرفی برای روستاییان اشتغالی هم ایجاد نشده مردم روستایی که می خواهند کشاورزی کنند منابع طبیعی آن ها را به دادگاه می کشانند این در حالی است که بسیاری از آن ها سند داشته و یا استشهاد محلی دارند.

عبادی تأکید کرد: برای اینکه این مرزنشینان مهاجرت نکنند باید شورای تأمین مصوبه می داد که منابع طبیعی در این مناطق حتی ورود پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی پادشاهی و شاهنشاهی نداریم و باید خدمتگزار باشیم، بیان کرد: مسئولان باید به مردم پاسخگو بوده و گزارش دهند و این بر اساس قانون است.

مصوبات قابل اجرا در شورای فرهنگ عمومی ارائه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخشی دیگری از مشکلات اقتصادی مربوط به بخش خصوصی است، عنوان داشت: باید ارقام منظم و کارشناسی درست از مجموع کارخانه های استان داشته باشیم تا بتوانیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

عبادی ادامه داد: از سوی دیگر باید کارشناسی انجام شود که نسبت به معادن یا بخش کشاورزی چقدر می توانیم صنایع تبدیلی داشته باشیم و نسبت به آن چه میزان می توانیم شغل ایجاد کنیم؟

وی همچنین هنر و صنعت خانگی را یکی از زمینه های مهم اشتغال دانست و افزود: کلاهی که سر ما و خانواده ها رفته و در نتیجه فروپاشی خانواده ها را در پی داشته این است که دختر و پسر ما به بردگی در شرکت یا دستگاه دولتی حاضر شده اند اما به خود اشتغالی اقبالی نشان نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر صنایع خانگی را به خانه ها ببریم می توانیم جلوی این مشکلات را بگیریم، بیان داشت: اگر هنر، هنر باشد می تواند روی فرهنگ، اقتصاد و سیاست تاثیرگذار باشد چون هنر یک زبان نافذ است.

عبادی بر لزوم مبارزه با پدیده قاچاق در کشور نیز تأکید کرد و گفت: مگر بازارچه مرزی، گمرک و یا مناطق آزاد قانون ندارند چرا جلوی این ها را نمی گیرند؟

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست: آنچه در اولویت بوده که قابل تصویب باشد ارائه دهید تا با مقدمات در جلسه آینده تصویب شود و جنبه های اجرایی آن را دنبال کنیم.

900/900

خراسان جنوبی اشتغال

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • عبادی‌پور: جز از جانب مردم، حمایت دیگری نداشتیم
  • تقوی: جایی برای حسرت نگذارید/ عبادی‌پور فرمانده تیم والیبال است
  • آمارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر| پورحمیدی از کاپیتان استقلال سبقت گرفت/ جایگاه مطمئن آقای گلی مغانلو
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟