Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- زهرا ساعی با اشاره به برگزاری گردهمایی بانوان کشور در روز جهانی زنان در کنگره ملی زنان موفق ایران، گفت: "دومین کنگره ملی  زنان موفق ایران" با نگاه ویژه به توانمندسازی زنان در جامعه و با دعوت از متخصصین و فعالان حوزه زنان، 17 اسفند 96 مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت زهرا(س) در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهیدبهشتی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس ضمن اشاره به اهمیت برگزاری کنگره زنان موفق ایران اظهارکرد: از جمله اهداف برگزاری این رویداد، کنکاش راهی برای افزایش اعتماد به توانمندی‌ها و استعدادهای بانوان کشورمان درحوزه‌های مدیریتی، کارآفرینی، روانشناسی و سایر حوزه هایی است که بانوان در آن فعالیت دارند، همچنین انتقال تجربیات بانوان مدیر موفق درسطوح ملی به سایر شرکت‌کنندگان از دیگر اهداف این کنگره است

 عضو فراکسیون زنان مجلس خاطر نشان کرد: در کشورهای در حال توسعه مانند ایران، زنان با وجود حمایت‌های انجام شده هنوز نتوانسته‌اند نقش موثری در اداره امور شهری داشته باشند.

ساعی افزود: کنگره زنان موفق ایران سعی دارد تا گام موثری برای بانوان توانمند کشورمان بردارد تا آنان بتوانند با ارائه اقدامات علمی و پژوهشی خود در تمامی زمینه‌های جامعه از جمله فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و... از امتیازات ویژه‌ای برای دستیابی به اهداف ارزشمندشان برخوردار شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: از جمله اهداف برگزاری این رویداد ارتقاء سطح آموزش و توان‌افزایی زنان در سطوح مختلف با همکاری دستگاه‌های مسئول به ویژه توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد برای تسهیل‌گری، تدوین برنامه توسعه زنان و خانواده در هر استان با توجه به مسایل و نیازهای بومی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فعالیت مدیران زنان است.

وی در ادامه بیان کرد: در کشور بانوان متخصص و توانمند زیادی داریم که مشتاق فعالیت در حوزه های اجتماعی و کارآفرینی و... است اما به دلیل موانعی که وجود دارد برخی بانوان این فرصت را ندارند تا بتوانند از استعدادهای‌شان استفاده بهینه کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان متخصص در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت‌های اجتماعی خوبی دارند، اظهارکرد: خوشبختانه فعالیت‌هایی در جلوگیری از بروز مسائل و آسیب‌‎های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان توسط جامعه زنان، روبه رشد است.

وی با اشاره به اینکه خانواده در ایران اسلامی محور و رکن مهمی تلقی می‌شود و زنان در تحکیم این حوزه نقش مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند با جامعه بانوان ارتباط بیشتری برقرار کنند تا با دغدغه‌های آنان بیشتر آشنا شده و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

ساعی با اشاره به حضور فعال و موفق زنان در تمامی عرصه ها بیان کرد: زنان ورزشکار ایرانی در میادین بین‌المللی حضور پررنگی داشته و توانسته اند افتخار آفرینی کنند، این مهم در حالی است که بانوان ایرانی در عرصه‌های علمی نیز خوش درخشیده اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارکرد: متاسفانه حوزه زنان و بنیان خانواده دچار آسیب‌های گوناگونی شده که با توجه به اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط، تجربیات خوبی وجود دارد که با مهیا شدن فرصت‌های مناسب می‌توان از این اقدامات بهره‌مند شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در مجلس پیگیر ایجاد نهضت کارآفرینی در کشور هستیم، گفت: در این صورت بانوانی را که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند با ارائه آموزش‌های لازم وارد چرخه کار خواهند شد که در این زمینه لازم است بانوان کار آفرین موفق، متخصصان و صاحب نظران، نظرات خود را منتقل کنند.

ساعی ادامه داد: بیش از 50 درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را زنان تشکیل می‌دهند و مشارکت آن‌ها در اقتصاد تحول مهمی را رقم خواهد زد، اگرچه در گذشته برای معرفی زنان اقداماتی باید مستندات فراهم می شد اما امروز در اطراف ما زنان موفق و کارآفرینی زیادی وجود دارند و تجربه نشان داده هر زمان زنان موفق به زینت اعتماد آراسته شده است کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند.

سخنگوی کمیسوین اجتماعی مجلس اعلام کرد: علاقه مندان و پژوهشگران‌گرا می‌توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش‌آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش‌های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند.  

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل کنند.

منبع: خانه ملت

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم

مریم بحرینی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دانش بنیان تک‌­نوران (تولیدکننده محصولات دقیق و ارائه دهنده خدمات در حوزه میکروسکوپی و طیف سنجی کاربردی) محسوب می‌شود و به عنوان پژوهشگر برتر و چهره شاخص علمی کشوری در سومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان معرفی شده است.

از او بیشتر از ۲۰ مقاله خارجی و ۵۰ مقاله در همایش‌های داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

از جمله سوابق اجرایی ایشان، بنیان گذاری آزمایشگاه طیف سنجی مواد نورا، مشاور فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در سال ۱۴۰۰ و موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آذران پلاسما است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول