Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

نشریه معتبر تایم در مقاله‌ای با عنوان آیا باید از تسلیحات هسته‌ای جدید روسیه واهمه داشت؟ نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از نسل جدید تسلیحات هسته‌ای این کشور در حالی پرده‌برداری کرد که به گفته او این تسلیحات هسته‌ای قادر خواهند بود تا از همه سپر‌ها و پدافند‌های موشکی آمریکا عبور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه با حضور در مراسم سخنرانی که در مجمع فدرال روسیه برگزار می‌شد، گفت: این تسلیحات هسته‌ای جدید در واقع پاسخ مستقیم به تصمیم دولت آمریکا برای خروج یک جانبه از معاهده موشک‌های بالستیک که در سال ۲۰۰۲ میان دو کشور به امضا رسیده بود و توسعه این موشک‌ها را محدود می‌کرد، ساخته شده‌اند.

این سلاح هسته‌ای جدید که به آن لقب موشک کروز هسته‌ای نامرئی داده شده است، به گفته مقامات روس می‌تواند به هر سپر موشکی در جهان نفوذ کند.

نشریه تایم، اما این سوال را مطرح می‌کند که آیا این تسلیحات هسته‌ای جدید روسیه در واقعیت کارآمدی مورد ادعای پوتین را خواهند داشت و اگر نیز این تسلیحات در واقع از چنین فناوری جدیدی بهره‌مند باشند آیا شهروندان آمریکایی باید از ادعای پوتین وحشت کنند؟ پاسخ این سوال از سوی دولت ترامپ منفی است.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون در اینباره به خبرنگاران گفت: ما با اظهارات پوتین غافلگیر نشدیم و مردان آمریکا نباید هیچ واهمه‌ای از اظهارات او داشته باشند چراکه ما کاملا آماده هستیم.

هدر نائورت، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا نیز در واکنش به تصاویر منتشر شده از سلاح جدید هسته‌ای روسیه آن را یک اقدام پست دانست و گفت: ولادیمیر پوتین ثابت کرد که دیدگاه آمریکا نسبت به روسیه در این مدت طولانی کاملا درست بوده است؛ بنابراین گزارش، روسیه اکنون در حال به‌روز رسانی تسلیحات هسته‌ای خود از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای هسته‌ای، موشک‌های بالستیکی زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های مدرن است.

یکی از تسلیحات اعلام شده توسط پوتین موشک بالستیک هسته‌ای RS۲۸ است که قادر خواهد بود تا از رادار‌های سیستم‌های پدافند آمریکا بگریزد. این موشک که از سوخت مایع استفاده می‌کند آن‌قدر قدرتمند است که می‌تواند دور قطب شمال یا قطب جنوب را حرکت کند تا با فریب دادن موشک‌های پدافند آمریکا در نهایت به خاک این کشور اصابت کند.

این سلاح بی‌شک قدرتمندترین سلاح ساخته شده در دقت و رادار گریزی روسیه است، اما در عمل با منطق جور در نمی‌آید که بتواند خاک آمریکا را مورد هدف خود قرار دهد. هر پدافند موشکی آمریکا برای هدف قرار دادن یک یا دو موشک بالستیک تنظیم شده است. تنها ۴۴ رهگیر در ایالت‌های کالیفرنیا و آلاسکا نصب شده‌اند. در صورتی که یک کشور متهاجم مثل کره شمالی موشک بالستیکی را به سوی آمریکا هدف بگیرد، پیش از برخورد با هدف قطعا نابود خواهد شد، اما روسیه اگر بخواهد به آسانی می‌تواند با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک و سردرگمی پدافند موشکی آمریکا به آن نفوذ کند.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است