Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:50:39 GMT

نکاتي قبل از خريد مبلمان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۷۴۶۱

نکاتي قبل از خريد مبلمان

خبرگزاري آريا -
انتخاب مبل براي دکوراسيون منزل شايد به اندازه اي که به نظر مي رسد ساده نباشد و چالش هايي را براي انتخاب در بر داشته باشد. در واقع مبلمان از گران ترين اقلام دکوراسيون در منزل محسوب مي شوند که اگر به درستي انتخاب نشوند علاوه بر خسارات مالي مي توانند تاثير زيادي بر راحتي و آسايش کاربران و همينطور تاثير منفي بر دکوراسيون داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراين لازم است مطمئن شويد که معيارهاي انتخاب مبل را براي تناسب با هدف استفاده، سبک دکوراسيون و نيازهايتان مورد توجه قرار مي دهيد. در ادامه شما را با 5 نکته مهم که قبل از خريد مبل بايد مورد توجه قرار دهيد، آشنا مي کنيم.
1- ابعاد فضا و اندازه مناسب مبلمان
قبل از خريد مبل لازم است تا تعداد صندلي هاي مورد نياز خود را در نظر بگيريد. توجه به اين نکته که چند نفر از مبلمان به صورت منظم استفاده خواهند کرد مي تواند در انتخاب مبلي که راحتي را تامين کند بسيار اثرگذار باشد. براي مثال اگر فقط براي يک يا دو نفر باشد، مي توانيد در انتخاب انعطاف پذيرتر باشيد، اما اگر براي تعداد بيشتري باشد، ممکن است مبل هاي L شکل که امکانات بيشتري را در اختيار افراد قرار مي دهد برايتان مناسب تر باشد.
از جهت ديگر ابعاد فضاي مورد نظر براي قرارگيري مبلمان از نکته هاي بسيار مهم مي باشد کوچکي و بزرگي فضا امکانات و محدوديت هايي را براي کاربران ايجاد مي کند که بايستي براي استفاده بهينه از فضا مورد توجه قرار گيرند.براي مثال انتخاب مبل هاي کم جا و چندمنظوره و يا مبلماني با ظرافت ببيشتر در آپارتمان هاي کوچک مناسب تر بوده و راحتي بيشتري براي رفت و آمدها و فعاليت هاي ديگر ايجاد مي کند.
در نتيجه قبل از خريد عجولانه حتما محل قرارگيري مبلمان خود را اندازه گيري کرده و ابعادي که مي توانيد با در نظر گرفتن رفت و آمدها و ديگر اجزاي منزل به مبلمان اختصاص دهيد را مورد بررسي قرار دهيد سپس در ابعاد مورد نياز خود به جست و جوي مبلمان بپردازيد.

ابعاد فضاي مورد نظر براي قرارگيري مبلمان از نکته هاي بسيار مهم مي باشد
2- کيفيت و متريال مناسب
کيفيت از عوامل بسيار مهم در انتخاب مبل مي باشد که با بودجه ارتباطي مستقيم دارد. در واقع اگر بودجه کمتري را براي مبلمان با کيفيت پايين تر، صرف کنيد بيشتر احتمال دارد که مجبور به جايگزيني مبلمان در چند سال آينده شويد در حالي که ممکن است در زمان خريد به نظر کم هزينه تر باشد،اما در چند سال آينده بيشتر هزينه خواهيد کرد.
البته مراقبت مناسب با مبلمان از اهميت زيادي برخوردار است زيرا اگر مراقبت مناسب صورت نگيرد حتي با کيفيت بالا نيز مبلمان به زودي فرسوده مي شوند و نياز به تعويض خواهند داشت.

کيفيت از عوامل بسيار مهم در انتخاب مبل مي باشد
3- رنگ و الگوي مناسب
همانطور که ذکر شد اندازه و کيفيت بسيار مهم است و مي تواند فضا را تحت تاثير قرار دهد. اما شايد تاثيري که رنگ و الگوي مبل به وضوح ايجاد مي کند بسيار پررنگ تر به نظر برسد و تاثيرات بصري زيادي بر جاي گذارد. رنگ ها و الگوهاي ساده، رنگ هاي شاد يا خنثي و استفاده از الگوهاي مرسوم يا گاهي طرح ها و الگوهاي عجيب و منحصر به فرد انتخاب هايي است که بر اساس سليقه و سبک مي تواند در مبلمان به کار برده شود.

اندازه و کيفيت مبلمان بسيار مهم است و مي تواند فضا را تحت تاثير قرار دهد
4- سبک و شکل متناسب
انواع مختلفي از سبک هاي مبل و شکل هاي مختلف در حال حاضر در بازار وجود دارد. اگر شما دقيقا نمي دانيد که چه مبلي با فضاي منزل شما مطابقت دارد مي توانيد از متخصصان راهنمايي گرفته و يا مقالات اموزشي در اين زمينه را مورد مطالعه قرار دهيد. به جست جوي تصاويري الهام بخش در دنياي بي انتهاي اينترنت بگرديد و از آنها براي انتخابي ايده آل و مطابق با سليقه خود ايده بگيريد. سعي کنيد سبک دکوراسيون منزل و مبل انتخابي شما با هم در هماهنگي باشد تا هارموني را در فضا از بين نبرده و زيبايي را بيشتر نمايد.

سعي کنيد سبک دکوراسيون منزل و مبل انتخابي شما با هم در هماهنگي باشد
5- ايجاد راحتي
در انتخاب مبلمان به ويژه مبلمان راحتي در نشيمن از معيارهاي مهم و در اولويت ايجاد راحتي کاربران است و بعد گزينه هايي مانند زيبايي و نکات ديگر در اولويت هاي بعدي مورد اهميت قرار مي گيرند. در واقع مهم نيست که چقدر خوب به نظر مي رسد، چقدر مناسب است يا اينکه با چه قيمت مناسبي مي توانيد آن را دريافت کنيد، اگر براي نشستن راحتي ايجاد نکند قطعا مبلمان مناسبي نخواهد بود به همين دليل قبل از خريد حتما روي مبل نشسته و براي چند دقيقه ميزان راحتي آن را تست نماييد.

اگر براي نشستن راحتي ايجاد نکند قطعا مبلمان مناسبي نخواهد بود
منبع : decoboom.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)