Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@03:16:46 GMT

بازار در قرق چفیه‌های هندی و چینی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۷۹۷۹

بازار در قرق چفیه‌های هندی و چینی

جوانان زیادی این روزها در جست‌وجوی شغل هستند. در شاهدیه یزد هم خیلی از جوانان تلاش می‌کنند برای خود کارگاه نساجی کوچکی ایجاد کنند؛ اما مدتی است چرخ این کارگاه‌های کوچک نیز نمی‌ چرخد، زیرا آن طور که باید از جوانان کارآفرین حمایت نمی‌شود.

علی محمد کوهکن یکی از جوانان کار آفرین این منطقه است. حدود 15 سال از وقتی او کارگاه نساجی‌اش را ایجاد کرد، می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: در کارگاهش انواع پارچه‌ها را تولید می‌کند.

هفت نفر به‌طور مستقیم در کارگاه کوهکن کار می‌کنند و بیش از 40 نفر هم به طور غیر مستقیم از طریق او صاحب شغل شده‌اند، چون برخی افراد در زمینه خیاطی، بسته‌بندی و عرضه و فروش محصولات کارگاه امرار معاش می‌کنند.

مرد کارآفرین درباره مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، می‌گوید:یکی از مشکلات کار ما این است که محصولی مانند چفیه در طول سال فروش ندارد و فقط در زمان‌های خاص از آن استفاده می‌کنند.

به همین دلیل کوهکن به راهکاری فکر می‌کند که بتواند زمانی که‌تقاضا برای چفیه کم می‌شود،‌ دستمزد کارگرانش را بموقع بپردازد.

او از نوسانات قیمت مواد اولیه صنعت نساجی هم به عنوان یکی دیگر از مشکلاتش یاد و عنوان می‌کند: به همین خاطر ریسک سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار بالاست.

بازار چفیه در دست خارجیها

آن‌طور که کوهکن می‌گوید این روزها ورود چفیه‌های هندی و چینی به بازار نیز عامل دیگری است که کار و کاسبی او را تهدید می‌کند.

کوهکن عنوان می‌کند: چون کار ما به قول معروف خواب زیادی دارد و ارگان‌های دولتی اقدام به خرید محصولات ما نمی‌کنند، ناچار باید هزینه‌های گزافی برای انبارداری بپردازیم.

او و همکارانش از ارگان‌های دولتی انتظار دارند دست‌کم اگر به محصولاتی که آنها تولید می‌کنند نیاز دارند این نیاز خود را از طریق کارگاه‌های آنها تامین کنند.

کوهکن می‌گوید:‌ دلالان بسیاری را دیده ام که در قالب مشتری، حجم بالایی از محصولات ما را می‌خرند و با قیمت دو برابر به ارگان‌های دولتی می‌فروشند.

لازم است دولت از کارگاه‌های کوچک حمایت کند؛ به عنوان مثال در شهر شاهدیه استان یزد نزدیک به 400کارگاه بافندگی وجود دارد‌‌. با توجه به کارهای جانبی صنعت بافندگی و نساجی، افراد زیادی در این شهر به واسطه رونق این صنعت مشغول به کار شده‌اند. اما از طرف دولت حمایتی مناسبی از این صنعت نمی‌شود .

کوهکن ادامه می‌دهد: یکی دیگر از مشکلاتی که نبود اتحادیه برای این صنعت به وجود آورده نرخ متفاوتی است که در نقاط مختلف برای پارچه‌های تولید داخل وجود دارد.‌ به همین دلیل تولیدکننده مجبور است گاهی با قیمت‌های پایین پارچه خود را به دلالان بفروشد، چراکه به دلیل شرایط مد و بازار، اگر دیر محصول خود را به بازار عرضه کند، تقاضا کم شده و دیگر خریدار ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف یک مار عجیب و غریب دو سر (فیلم) نبرد سنجاب فداکار با یک مار برای نجات هم نوعش (فیلم) حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)

دیگر خبرها

  • خونسردی عجیب مرد هندی هنگام شکار مار کبرا با بطری (فیلم)
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • طرز تهیه آبگوشت زغالی به روش روستائیان هندی (فیلم)
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)