Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@04:53:42 GMT

سفری به جنگل های انبوه و سر سبز مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۰۸۳۴۰

سفری به جنگل های انبوه و سر سبز مازندران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در شهر رامسر هم می توان دریا را از نزدیک شاهد بود و هم کوه های پر از جنگل های انبوه و سرسبز را در واقع چشم انداز بکری که به واسطه قرار گرفتن جنگل و دریا در کنار هم به وجود امده است بسیار منحصر به فرد و دیدنی می باشد. این شهر را به جرات می توان به عنوان عروس شهر های کشور به حساب آورد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب ما تصمیم گرفته ایم  شما را با برخی از مکان های دیدنی و طبیعت چشم نواز شهر رامسر در سفر به رامسر و خوشگذرانی در رامسر و جاهای دیدنی رامسر آشنا کنیم . لطفا تا پایان همراه ما باشید.

پارک جنگلی صفا رود در رامسر

در 13 فروردین کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در حوالی روستای جواهر ده ساکن باشد و به این منطقه ی جنگلی و باصفا نرود این بوستان جنگلی که در واقع از جاهای دیدنی رامسر و از مکان های طبیعی و دوست داشتنی با طبیعتی بی نظیر و آب و هوایی مطلوب است در نزدیکی رود صفارود و میان دره ای واقع شده است. برای این که به این پارک جنگلی با صفا در مجاورت رود صفا رود سفر کنید کافی است که در میدان غربی رامسر و از ابتدای جاده روستای جواهرده که جاده ای با طبیعتی دیدنی و مناظری رویایی می باشد در سفر به رامسر باید حدود 9 کیلومتر را با خودرو طی کنید تا به این پارک جنگلی با طراوت بروید.

غار گرگر لوکا در رامسر

برای خوشگذرانی در رامسر و در سفر به رامسر بدانید این غار که دارای چشم انداز خارق العاده ای است دارای شیب بسیار تند و شدیدی است . غار گرگر لوکا در شمال شهر رامسر واقع شده است ، در واقع این غار در مسیر صعب العبور و در ارتفاعات ایمیلی قرار گرفته است.

تله کابین رامسر

برای خوشگذرانی در رامسر در مجموعه جاهای دیدنی رامسر تله کابین رامسر که بزرگترین تله کابین کشور به شمار می رود دو کیلومتر طول دارد. وقتی سوار این تله کابین می شوی مناظر خیره کننده ای را در زیر پای خود خواهی دید . این تله کابین ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی متصل می کند و تنها تله کابین در کل منطقه خاورمیانه به حساب می آید که از چنین موقعیت جغرافیایی بی نظیری برخوردار است .برای خوشگذرونی در رامسر این تله کابین در غرب رامسر و در 5 کیلومتری این شهر و در مجاورت شهر چابکسر که یکی دیگر از شهر های دیدنی استان مازندران در سفر به رامسر است

مسجد میرزا عبدالباقی خان رامسر

علاوه بر جاهای دیدنی رامسر در سفر به رامسر این شهر دارای جاذبه های تاریخی زیادی نیز است که در واقع نشان از قدمت تاریخی این منطقه دارد یکی از این جاذبه های تاریخی و ارزشمند که دارای معماری خاص می باشد مسجد عبدالباقی خان می باشد که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد.

قلعه مارکوه در رامسر

قلعه ی مارکوه قلعه ای تاریخی و کهن می باشد که بر روی کوهی به نام مارکو واقع شده است که مناظری زیبا و چشم نواز دارد انواع درختان جنگلی سرسبز که در اطراف این قلعه وجود دارد بسیار روح انگیز می باشد . این قلعه در جاده تلارسر در شهر کتالم که در 5 کیلومتری شهر رامسر واقع شده است قرار گرفته است.

چشمه های آب گرم سادات محله رامسر

در بیشتر قسمت های شهر رامسر می توان چشمه های آب معدنی را که دارای املاح معدنی می باشند مشاهده نمود یکی از این چشمه های آب های گرم معدنی در 5 کیلومتری رامسر و در منطقه سادات محله این شهر وجود دارد به دلیل خاصیت دارویی و درمانی که دارد باعث شده است که مردم از سراسر کشور و حتی از سراسر دنیا به این مکان سفر کنند. در این چشمه های آب معدنی امکانات زیادی توسط شهرداری و بخش خصوصی شهرستان رامسر تدارک دیده شده است از جمله استخر شنا ، وان و دوش که مردم محلی و مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.یکی از جنبه های بی نظیر این چشمه های آب گرم این است که در نزدیکی دریا واقع شده اند و این می تواند در کل دنیا بی نظیر باشد. از آب چشمه معدنی سادات محله می توان برای درمان درد های عصبی و عضلانی و رماتیسم استفاده نمود.

سد میجران رامسر

سد ها علاوه بر این که آب مورد نیاز برای مردم یک منطقه را در زمینه کشاورزی و آشامیدنی و... فراهم می کنند دارای جاذبه های گردشگری نیز هستند . اغلب می توان مناظر طبیعی زیبایی را در اطراف سد ها شاهد بود. یکی از این سد های زیبا که جزو جاهای دیدنی رامسر نیز به حساب می آید سد میجران می باشد که سدی خاکی است و بر روی رودخانه ی نسارود در 20 کیلومتری شهرستان رامسر برای سفر به رامسر قرار دارد. این سد دارای ظرفیتی به اندازه 8 میلیون متر مکعب می باشد که برای کشاورزی و همچنین تامین آب آشامیدنی شهر های کتالم ، سادات محله و رامسر در سال 1382به بهره برداری رسید . چشم انداز زیبایی که در پشت سد طولانی به وجود آمده است به واسطه وجود جنگلی با درختان انبوه و سرسبز می باشد که در واقع به مانند تابلویی تمام زیبایی منطقه را در خود جمع نموده است.

روستای تماشایی جواهرده در شهر رامسر

در مجموعه جاهای دیدنی رامسر و در سفر به رامسر گردشگران زیادی را می توان دید که از سراسر ایران و جهان برای دیدن این روستای تاریخی و سرسبز که دارای جذابیت خاص و ویژه ای نیز می باشد سر و دست می شکنند . این منطقه از شمال کشور به دلیل جذابیت منحصر به فردی که دارد نسبت به بقیه ی نقاط گردشگر پذیر تر می باشد. جواهر ده رامسر در ارتفاعات 2000 متری البرز واقع شده است. و به دلیل داشتن کوه هایی چون سرخ تله یا به دلیل تنوع جویبارهایش و پارک جنگلی زیبایی که دارد به همراه رودخانه ای که از آب معدنی گاز دار سرشار است و همچنین آبشار های بی نظیر و زیبایش همه را مشتاق دیدار خود خواهد کرد. در قله سماموس روستای جواهر ده برای خوشگذرانی در رامسر می توان شاهد یخچال های دایمی بود . جواهر ده تا رامسر حدود 27 کیلومتر فاصله دارد و از آثار تاریخی روستای جواهر ده می توان به مسجد آدینه که گفته می شود در روزگاری آتشکده یا معبد بوده است اشاره کرد . همچنین گور های گبری که در نقاط مختلف این روستا پراکنده هستند اشاره به قدمت کهن و تاریخی روستای جواهرده دارند.

غار یاغی لوکا شهر رامسر

غاری با دهانه ای به ارتفاع 3 متر و در شمال غربی شهر رامسر قرار دارد به نام غار یاغی لوکا، که بر روی کوهی قرار گرفته است. و در واقع پناهگاه راهزنان و افرادی بوده که در ادوار گذشته علیه حاکم وقت غیام می کردند. بر اساس شواهد و قراینی که در این منطقه وجود دارد این طور به نظر می رسد که این مکان در روزگاری دژی محکم و استوار به حساب می آمده است.

جنگل دالیخانی یا دالخانی در شهر رامسر

دالان بهشت نامی است که به جنگل دالخانی داده اند و علتش را می توان در طبیعت مثال زدنی وسرسبز این منطقه دانست مخصوصا مه غلیظی که سرتاسر این ناحیه را فرا می گیرد. این جنگل در روستای دالخانی قرار دارد روستایی با طبیعتی جنگلی و نیمه کوهستانی که به دلیل این که در ارتفاع 800 متری قرار گرفته است همواره مورد توجه مسافران و طبیعت دوستان بوده و خیلی ها برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به این روستا و به دل جنگل دالخانی سفر می کنند. روستای دالخانی تا شهر رامسر حدود 30 کیلومتر فاصله دارد . برای این که به جنگل دالخانی سفری داشته باشید کافی است که در مسیر رامسر به تنکابن رانندگی کنید همچنین می توان از مسیر کتالم هریس به دالخانی نیز برای رفتن به این جنگل استفاده کنید.

کاخ مرمر شهر رامسر

برای خوشگذرانی در رامسر کاخ مرمر که امروزه به عنوان موزه شناخته می شود و نام آن موزه تماشاگه راز است در واقع در سال 1316 در داخل باغی زیبا و دیدنی ساخته شد این کاخ قدمتش به دوران پهلوی اول باز می گردد . عمارتی قدیمی که در ساخت آن می توان انواع گچبری های بی نظیرو منظم را به نظاره نشست همچنین سبک معماری این بنا به سبک معماری اروپایی می باشد و امروزه در این موزه آثار بزرگان هنر ایران و آثاری از هنرمندان خارجی نگهداری می شود.

روستای نمکدره شهر رامسر

روستای نمکدره که در شهرستان رامسر واقع شده است دارای مناطق بسیار زیبا با چشم اندازی تماشایی برای خوشگذرانی در رامسر می باشد طبیعت این روستا سرسبز و جنگلی است و از نقاط دیدنی روستای نمکدره می توان به کوه لپاسر و پرکاه اشاره نمود. جمعیت روستای نمکدره در حدود 150 نفر است. مردم روستای نمکدره به زبان شیرین گیلکی صحبت می کنند.اگر علاقمند به کوهنوردی هستید و می خواهید لحظاتی خوش را در دل طبیعت و در دامنه ی کوه ها بگذرانید می توانید به ارتفاعات برخی کوه های مشهور و معروف شهرستان رامسر یعنی شیطان کوه ، سماموس، زرود کوه ، لباسر کوه ، دیلمان کوه و کوه زرین پشت رفته و لحظات خوب و به یادماندنی را سپری کنید همچنین شهرستان رامسر دارای رودهایی با طبیعتی بکرو تماشایی می باشد که از رودهای شهر رامسر می توان به سرخانی رود ، صفارود ، ترک رود و چالگرود اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق ویلا‌های رامسر در دام پلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ سیدجلیل نبوی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل و ویلا‌های خالی از سکنه مناطق ییلاقی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی‌های همه جانبه فردی را که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی رامسر از دستگیری متهم پس از هماهنگی‌های قضائی خبر داد و گفت: این سارق حرفه‌ای در بازجویی به عمل آمده به ۳۰ فقره سرقت از منازل و ویلا‌های خالی از سکنه در مناطق ییلاقی شهرستان رامسر اعتراف کرد.

سرهنگ نبوی با بیان این که، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب و تجهیز منزل خود به حفاظ مناسب، با اعلام به موقع هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت نظم و امنیت در جامعه یاری دهند. 

دیگر خبرها

  • رامسر با جاذبه‌های گردشگری مقصد مسافران نوروزی
  • رئیس انجمن انبوه سازان مسکن : ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی ها در بزرگراه تهران شمال را فراموش کرده‌اند
  • راهنمای سفری متفاوت به مشهد در نوروز
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • ۱۰ جزیره‌ی یونان برای سفری شگفت‌انگیز
  • شورای زکات زمینه استفاده دامداران از جنگل‌ها را فراهم کند 
  • سارق ویلا‌های رامسر در دام پلیس
  • سفری ۳۶ ساعته برای کربلایی شدن
  • پیش‌بینی بورس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲/ پیشتازی دارویی‌ها و انبوه سازان در این هفته