Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان موظفند قبل از به کارگماردن کارگران نسبت به انجام معاینات پزشکی آنان اقدام کنند.
به گزارش صدای ایران هدف از الزام کارفرمایان به اجرای ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی، صیانت از نیروی کار، پیشگیری از حوادث ناشی از کار، ضرورت توجه به الزامات قانونی از سوی کارفرما و ارجاع شغل متناسب با توانایی جسمی و روحی افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس، افراد شاغل در کارگاه‌ها باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مرجوع را داشته باشند و کارفرمایان مکلفند قبل از به کارگیری کارگران، مراحل انجام معاینه پزشکی آنها را فراهم سازند.
درصورتی که پس از استخدام مشمولان قانون، معلوم شود که نامبردگان در حین استخدام قابلیت و استعداد کار مرجوع را نداشته و کارفرما در معاینه پزشکی آنها تعلل کرده است و درنتیجه بیمه‌شده دچار حادثه‌ شده و یا بیماری او شدت یابد، سازمان تامین اجتماعی مقررات قانونی را درباره بیمه‌شده اجرا و هزینه‌های مربوط را طبق ماده ٥٠ قانون تامین‌اجتماعی از کارفرما مطالبه و وصول خواهد کرد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۰۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم کبیری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: در مدت ایام تعطیلات عید نوروز، بیش از ۵۴ تیم تخصصی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون، در قرارگاه نوروزی ۱۴۰۳ و روز جهانی قدس بصورت جهادی خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: با فعالیت این تیم‌ها، ۲ هزار و ۳۷۲ خدمت در قرارگاه نوروزی و ۳ هزار و ۵۱۸ خدمت در روز جهانی قدس به مردم و مسافران ارائه شد.

کاظمی ادامه داد: این خدمات رایگان شامل بیش از ۷۸۰ مورد آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری و جوانی جمعیت و …)، ۴۳۳ نفر غربالگری فشار خون، ۲۰۶ مورد آموزش‌های بهداشتی، ۲۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۳۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص اطفال، ۲۱ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان و ۱۹۰ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۷۲ نفر ارائه داروی رایگان و… بود.

وی افزود: بسیجیان جامعه پزشکی استان علاوه بر حضور در مناطق صعب العبور و دوردست استان و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار، با شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایت از جبهه مقاومت علیه جنایات اسرائیل همواره پرچمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد خبر 6081728

دیگر خبرها

  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ