Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از آژانس‌های خبری موریتانی گزارش داد، القاعده در مالی مسئولیت حمله روز جمعه به یک مقر ارتش و سفارت فرانسه در بورکینافاسو را بر عهده گرفته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، در این حمله در اوگادوگا ۱۶ تن از جمله هشت شبه نظامی کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه موسوم به "جماعه النصره الاسلام و والمسلمین"، وابسته به القاعده در مالی از خبرگزاری الاخبار موریتانی و سایر آژانس‌های خبری برای پذیرش مسئولیت حملاتشان علیه غیرنظامیان و اهداف نظامی در سراسر منطقه ساحل در غرب آفریقا استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آژانس خبری الاخبار در پیامی از این گروه شبه‌نظامی گزارش داد که این حملات در واکنش به کشته شدن یکی از رهبران این گروه به نام "محمد حسن الانصاری" در حمله هوایی اخیر نیرو‌های فرانسوی صورت گرفته است.

فرانسه در سال ۲۰۱۳ برای بیرون راندن شبه‌نظامیان که شهری در شمالی مالی را تصرف کرده بودند، وارد عمل شد. ۴۰۰۰ تن از نیرو‌های ارتش فرانسه در سراسر این کشور برای انجام عملیات ضد تروریستی مستقر شدند.

حملات قبلی در اوگادوگا و نزدیک مرز بورکینافاسو با مالی نیز توسط متحدان القاعده صورت گرفته است.

القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت حملات در یک رستوران و در هتل در واگادوگو در ژانویه ۲۰۱۶ را برعهده گرفت که در جریان آن ۳۰ تن کشته شدند. این گروه شبه‌نظامی سال گذشته میلادی با سایر گروه‌های شبه نظامی محلی ادغام شد تا جماعه النصره الاسلام و والمسلمین را تشکیل دهد.

رئیس جمهوری بورکینافاسو روز شنبه در یک خطابه تلویزیونی از مردم خواست تا از نزدیک با نیرو‌های مسلح همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای جدید بار دیگر از حمله به هدفی نظامی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

گروه مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه صهیونیستی «اسپیِر» را با استفاده از چندین پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این چهارمین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098851

دیگر خبرها

  • تشدید حملات مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی همزمان با حمله به رفح
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد