Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، در جلسه عصر روز گذشته شورای عالی اشتغال که به ریاست دکتر حسن روحانی تشکیل شد، مهم‌ترین برنامه‌ها و طرح‌های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در سال ۱۳۹۷ مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت. همچنین بر رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجازی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تکالیف مهم دستگاه‌های مسئول برای اشتغال‌زایی در طرح نوسازی بافت های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین و ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح آموزش حین‌کار نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
در جلسه شورای عالی اشتغال طرح اصلاح بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این راستا موضوع اعطای تسهیلات به توسعه‌گرها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی نحوه تامین مالی و شیوه اعطای تسهیلات را تنظیم و ارایه کند.
 
پیش‌بینی می‌شود از محل اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده به ازای حداقل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید، سالانه ۲۸۰ هزار شغل جدید ایجاد شود. در این جلسه همچنین مقرر شد وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی خود در ارتباط با بازآفرینی شهری را اولویت‌بندی کرده و براساس این اولویت‌ها منابع مورد نیاز را اختصاص دهند.
 
بر پایه این گزارش، در جلسه شورای عالی اشتغال موضوع اشتغال در حوزه فضای مجازی و موانع موجود در توسعه این حوزه و همچنین بهبود فضای کسب و کار تخصصی در حوزه فضای مجازی هم مورد تاکید قرار گرفت. در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شدند موانع موجود در این مسیر از جمله قوانین مالیاتی، تشریفات و ثبت را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای لازم را برای رفع این موانع، پیگیری کنند.
 
پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷، ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی ایجاد شود؛ همچنان که در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است. در زمینه طرح «آموزش در محیط واقعی کار» نیز مقرر شد افرادی که در طرح آموزش در محیط واقعی کار وارد می‌شوند اعم از کارپذیر و آموزش‌دهنده، مورد حمایت قرار گرفته و تا یکسال می‌توانند بدون پرداخت حق بیمه فعالیت نماین

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی و نیز نشست کاری کشور‌های عضو گروه بریکس با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سن‌پترزبورگ، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشور‌ها در امور امنیتی، مقامات سیاسی و دفاعی ۱۰۶ کشور جهان و نشست کاری گروه بریکس روز چهارشنبه با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
این اجلاس که با سخنرانی ویدئویی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در شهر سن‌پترزبورگ کار خود را آغاز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به نقش مخرب قدرت‌های غربی در تشدید بی‌ثباتی گفت: برخی کشور‌ها با تجهیز، تسلیح، کمک اطلاعاتی و حمایت مالی از تروریست‌ها، بدنبال تشدید بی‌ثباتی، نفرت‌پراکنی قومی و مذهبی و تضعیف کشور‌های مستقل هستند.
پوتین افزود: حمله تروریستی به کروکاس‌سیتی مسکو نمونه بارز استفاده ابزاری از تروریسم بود.
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز یکجانبه‌گرایی را آفت دنیای امروز برشمرد و گفت: همه ما باید برای ایجاد نظم جدید چندقطبی در جهان تلاش کنیم، چون در چنین شرایطی امنیت و منافع اکثریت کشور‌ها تامین خواهد شد.
پاتروشف تاکید کرد: در این مسیر، روسیه با همکاری‌های کشور‌های مستقل، از جمله ایران و چین، گام‌های موثری برداشته است.
علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در نشست نوبت صبح که با موضوع «تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چندقطبی، تهدید‌ها و فرصت‌ها» برگزار شد، پیشنهادات و راهکار‌های عملی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء امنیت، بویژه در حوزه سایبری ارائه کرد.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، همچنین ضمن شرکت در نشست مقامات عالی امنیتی کشور‌های عضو بریکس که در حاشیه اجلاس امنیتی سن پترزبورگ برگزار شد، سخنرانی کرد.
شرکت کنندگان در این نشست، بر توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی و خصوصا تقویت چند جانبه گرایی در عرصه بین‌المللی تاکید کردند.
در این نشست که به میزبانی دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه برگزار شد، دبیران شورای امنیت ملی و مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، چین، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی حضور داشتند.
هیات اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست‌های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.
محور‌های کلیدی اجلاس سن‌پترزبورگ
قرار است در این نشست موضوعاتی ازجمله مقابله با یکجانبه‌گرایی، مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرت‌های غیرقانونی و دفاعی غیر نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
در اجلاس دو روزه سن‌پترزبورگ، همچنین چهار نشست با عناوین " تضمین امنیت اطلاعات در جهان نوظهور چند قطبی (تهدید‌ها و فرصت ها)، حفظ هویت ملی و ارزش‌های سنتی برای حفظ امنیت صلح و ثبات بین المللی، همکاری‌های بین المللی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و " مسائل حفاظت از جمعیت در درگیری‌های نظامی و شرایط اضطراری با ماهیت طبیعی و غیرطبیعی" برگزار می‌شود.
درحاشیه این اجلاس نمایشگاهی از محصولات و تولیدات نظامی؛ فناوری‌های پیشرفته؛ امنیت اطلاعات و مقابله با چالش‌های جدید و انرژی هسته‌ای نیز برپا شده است.

 

 


۱-ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
۲-نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه
۳-علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
----

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان