Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 96، بررسی عملکرد یک ساله مسئولین اجرایی استان در زمینه شعار سال و تحقق ان مسئله ای است که علاوه بر ایفای نقش نظارتی مردم، به مسئولین کمک خواهد کرد که نقاط ضعف خود را برطرف کرده و در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بوتیا نیوز سال ۹۶ که توسط مقام معظم رهبری با عنوان ” اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال ” نامگذاری شد، اکنون روزهای واپسین خود را سپری می کند، و می توان گفت این چندمین سال متوالی بود که مقام معظم رهبری با بیان اقتصاد مقاومتی در شعار سال بر این مسئله تاکید می کنند چرا که نسخه شفا بخش اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از جمله کسانی هستند که به صورت خودجوش به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی لبیک گفتند و چندین سال است که دست به زانوی خود گرفته و یا علی گفتند و در مسیر عملیاتی این مسئله قرار گرفتند اما آنچه که در این گزارش قصد پرداختن به ان را داریم اقدام و عمل مسئولین و مدیران کل استان است، چرا که آن ها مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در شعار سال ۹۶ محسوب می شوند.

سازمان ثبت احوال یکی از ارگان هایی است که به جرات می توان گفت بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارد، چرا که مردم از بدو تولد تا وداع با دار فانی به ناچار مجبورند سری به این ارگان بزنند، شاید در نگاه اول به نظر برسد که مسئله اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی با این ارگان نداشته باشد چرا که یک دستگاه خدماتی اجتماعی است اما هر سازمان و نهادی با اقدامات متناسب با خود می تواند گام های بزرگی در این راستا بردارد لذا بوتیا نیوز به بررسی عملکرد یک ساله این نهاد و اقدامات موثر آن در زمینه اقتصاد مقاومتی پرداخته است که در ادامه به ان اشاره می شود.

حسین زین الصالحین که سومین سال مدیریتی خود در این مجموعه را پشت سر می گذارد در گفت و گو با خبرنگار” بوتیا نیوز ” اظهار کرد:  پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پروژه های خاصی هستند و بزرگترین کار ثبت احوال در مسیر” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ” برون‌سپاری اصلی ترین خدمات هویتی این سازمان بود.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان ادامه داد: کارت ملی هوشمند مرجع همه کارت ها است و در سال ۹۶ با برون سپاری خدمات این کارت، به طور مستقیم با افتتاح ۷۰ دفتر و ۲۰۰ ایستگاه بریا ۴۵۰ نفر شغل ایجاد کنیم که این مسئله نقش مهمی را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

زین الصالحین تصریح کرد: از طرف دیگر کارت هوشمند ملی باداشتن امضای الکترونیک و اثر انگشت مبنای اقتصاد دیجیتال محسوب می شود و در آینده نقش مهمی در خدمات بانکی و حوزه سلامت خواهد داشت و از این جهت نیز ما رد راستای تحقق شعار سال گام های اساسی برداشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای گرفتن کارت ملی نیاز نیست که به ثبت احوال مراجعه کنند و ثبت احوال تنها کنترل کیفیت را به عهده دارد لذا با مراجعه به پست بانک ها و دفاتر سطح شهر،سازمان ثبت احوال در وقت و زمان مردم صرفه جویی کرده که این مسئله نیز خود یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان معتقد است که استفاده از کالای ایرانی، مهم ترین گام در زمینه اقتصاد مقاومتی است و برای ما از ضرورت این مسئله می گوید: لازمه باروری اقتصاد یک کشور و رفاه مردم آن، تکیه بر دانش و کالاهای داخلی است و اگر بخواهیم در همه عرصه ها موفق باشیم باید در کنار ارتباط جهانی، بر اساس ظرفیت‌های موجود،در جهت تولید و استفاده از کالای باکیفیت ایرانی گام برداریم.

بیش از ۵۰ درصد از کالاهای داخلی استفاده می کنیم

از زین الصالحین سوال کردیم که چند درصد کالاهای مصرفی خانوار آن ها، کالای ایرانی و داخلی است، در پاسخ اظهار کرد: طور کلی می‌توان گفت که بیش از ۵۰ درصد از کالاهای داخلی استفاده می کنیم، همه ظروف و منزل ما از کالای ایرانی است چرا که قالی ایرانی بهترین کیفیت را در سطح جهان دارد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام اقدام در سال ۹۶ پشیمانی را برای شما به ارمغان آورد، گفت: در سال ۹۶ با همکاری اعضای سازمان و تعاملی که بین دستگاه‌ها حاکم بود، از انجام دادن هیچ اقدامی پشیمان نشدیم و در حوزه کمی و کیفی ارتقا پیدا کردیم البته فرازونشیب اداری همه جا هست ولی می‌توانیم بگویئم که حرکت ثبت احوال به سمت نگاه تحولی پیش رفت.

بهترین و بدترین خاطره سال ۹۶

سالی گذشت که برای همه ما خاطرات خوب و بد زیادی داشت، از مدیر کل ثبت احوال استان کرمان خواستیم تا از بهترین و بدترین خاطره خود در سال ۹۶ برای ما سخن بگوید، که قبول شدن پسرش در رشته داروسازی بهترین خاطره شخصی این مدیر کل است و کسب رتبه برتر دستگاه‌های اداری در سطح استان و کشور مربوط به سال ۹۵ نیز جزء بهترین خاطره‌های کاری سازمان ثبت احوال استان کرمان محسوب می‌شود که زین الصالحین آن را رهاورد تلاش همه همکاران خود در ثبت احوال استان می داند که نشان از برنامه ریزی و مدیریت و کار جهادی همه اعضای این سازمان بود.

زین الصالحین در ادامه به بیان خاطره بد خود در سال ۹۶ پرداخت و افزود:  عدم حضور مردم در ۶ ماهه اول سال ۹۶ برای انجام فرایند کارت ملی هوشمند بدترین خاطره در ۶ ماهه اول سال ۹۶ است  چرا که در مقایسه با سایر استان های کشور مردم کرمان زیاد استقبال نکردند ولی خوشبختانه در ۶ ماهه دوم سال مردم برای این منظور اقدام کرده و تاکنون در این زمینه جزو استان‌های پیشرو هستیم.

عیدی مدیر کل ثبت احوال استان به مردم کرمان

از مدیر کل ثبت احوال استان کرمان خواستیم که به مردم کرمان برای سال جدید، یک عیدی در نظر بگیرد؛ وی در پاسخ اظهار کرد: مردم ما، بهترین هستند؛ حضور به یاد ماندنی و برجسته آنها در ۲۲ بهمن نشان داد که نظام جمهوری اسلامی و مسئولین را دوست دارند و من هم مانند سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی معتقدم که باید خاک پای مردم را توتیای چشم کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم باتکریم و احترام به مردم خدمتگزار خوبی برای آن ها باشیم و به نظر من احترام گذاشتن به وقت و زمان مردم بهترین عیدی به آن هاست؛ کرمانی ها با تقدیم هزاران شهید و سرداران بزرگ از جایگاه خوبی برخوردار هستند و باید با آنها به بهترین نحو برخورد کرد.

مردم به عملکرد سازمان ثبت احوال نمره بدهند

و اما رسیدیم به جذاب ترین نقطه ماجرا، یعنی نمره دادن به عملکرد خود؛ از زین الصالحین سوال کردیم که به عملکرد خود در سال ۹۶ چه نمره ای می دهد و در پاسخ شنیدیم که نمره دادن به خود در کار سختی است و در قبال خدمت به مردم  نمی توانم به خودم نمره ای بدهم.

وی تاکید کرد: نوع نگاه من در کار این است که  هیچ ارباب رجوعی نباید بدون دریافت پاسخ مناسب خارج شود به همین دلیل در این دوران سعی کردیم که دل هیچ ارباب رجوعی نشکند و یا همکاری از ما ناراحت نشود و در جایی هم که نتوانستیم پاسخگوی مردم باشیم با احترام و تکریم با آنها برخورد کردیم لذا ترجیح می‌دهم مردم خودشان به عملکرد ما نمره دهند.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان بیان کرد: مردم هر نمره ای که به ما بدهند قابل قبول و ستایش است چرا که اولویت اول ما در همه مسائل مردم است.

اصحاب رسانه سفیران مردم و دستگاه‌های اجرایی

زین الصالحین در پایان عنوان کرد: اصحاب رسانه سفیران مردم و دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌روند  و معتقدم که باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری با اصحاب رسانه داشته باشیم چرا که نتیجه آن ارتقای کمی و کیفیت خدمات ما خواهد بود.

به پایان آمدیم دفتر؛حکایت هم چنان باقی است؛ مردم کرمان می توانند با نمره دادن به عملکرد سازمان ثبت احوال استان، در راستای بهبود و ارتقاء کمی و کیفی خدمات این نهاد شریک باشند، برای نمره دادن به کانال تلگرامی ما به ادرس botianewskerman@مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های سالروز بسیج سازندگی برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه‌های جهادی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، دیدار اعضای قرارگاه با مسئولان شهرستان، تجلیل از فعالین جهادی در سطح شهرستان خواهد بود.

او افزود: پرداخت حدود ۹ میلیارد تومان وام اقتصاد مقاومتی به فعالین اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خانگی، بازسازی و مرمت ۲۰ واحد مسکونی متعلق به خانواده‌های محروم، احداث دو استخر آب کشاورزی، جدول‌گذاری ۲۰۰ متر نهر آب و همچنین فعال سازی ۶۰ صندوق قرض‌ الحسنه در سطح شهرستان که از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کنند قسمتی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در شهرستان دلیجان است.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در انتها عنوان کرد: در سطح شهرستان دلیجان حدود ۸۰ گروه جهادی فعال داریم که در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و عمرانی در حال خدمات رسانی به مردم شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند