Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، بنابر اعلام بانک سامان، درابتدای این جلسه که با حضور مدیران ارشد شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، اعضای هیات‌مدیره بانک‌های سامان و رفاه، اعضای هیات‌مدیره شرکت بیمه سامان و تعدادی از شخصیت‌های شناخته‌شده صنعت بانکداری و پرداخت و جمعی از فعالان بازار سرمایه و خبرنگاران برگزار شد، سیدابراهیم حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان با اشاره به اینکه این شرکت درحال حاضر در بیش از صدها نقطه کشور به ارائه خدمات می‌پردازد، گفت: امیدواریم این عرضه، فرصت خوبی برای همه سرمایه‌گذارانی باشد که قصد خرید این سهام را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی ضرابیه به عنوان یکی از بنیان‌گذاران شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در سخنان کوتاهی، با اشاره به اینکه بیش از  ۱۴ سال پیش بنیان‌گذاران این شرکت با ادبیات استارت‌آپی و تفکر ایجاد مجموعه‌ای برای خدمت به مردم فعالیت‌شان را آغاز کردند، گفت: مدیران سپ در ابتدا اصلا تصور نمی‌کردند روزی بتوانیم وارد بازار بورس شویم.

ضرابیه تصریح کرد: نکته‌ای که در طول تمام این مدت ما را به جلو حرکت می‌داد، تعهد و اعتقاد به کاری بود که انجام می‌دادیم. ما با رویکرد پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات جلو آمدیم و امروز به اینجا رسیده‌ایم که وارد بازار بورس شویم.

در ادامه ویدیویی با محوریت معرفی دستاوردها، پتانسیل‌ها و تاریخچه سپ، برای حاضران در سالن پخش شد.

 سپ به عنوان پانصد و بیستمین شرکت وارد بورس اوراق بهادار شد. پرداخت الکترونیک سامان با بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در سراسر کشور و داشتن بیشترین سهم در  تراکنش‌های اینترنتی در بین ۱۲ شرکت PSP در کشور، ۱۷ درصد از سهم بازار کل تراکنش‌های شاپرک در سه حوزه اینترنت، موبایل و پایانه فروشگاهی را در اختیار دارد.

«اجاره بهای دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی»، «کارمزد تراکنش‌ها از شاپرک» و «کارمزد فروش شارژ اپراتورها» سه جریان اصلی درآمدی سپ هستند که باعث شده، این شرکت در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۵ میلیارد و ۷۵۶ هزار ریال، ۷میلیارد و ۴۶۹ هزار ریال و ۹میلیارد و ۸۱۳ هزار ریال درآمد داشته باشد. سود خالص سپ در سال ۹۶ به یک میلیارد و ۴۷۲ هزار ریال بوده که این مقدار نسبت به سال ۹۵ رشدی  ۸۰ درصدی داشته است. همچنین براساس ترازنامه سال ۱۳۹۶، این شرکت ۵میلیارد و ۷۳۸ هزار ریال دارایی جاری، مشهود، نامشهود، اجاره‌ای و سرمایه‌گذاری  دارد که جمع حقوق صاحبان سهام مبلغ ۳میلیارد ۳۵۶ هزار ریال است. علاوه بر این، مجموع بدهی‌های سپ در این سال، ۲میلیارد و ۳۸۱ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود سود هر سهم در سال ۹۶ مبلغ ۸۲۶ ریال باشد.

 با توجه به اینکه پرداخت الکترونیک سامان به تازگی به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شده، از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای بهره‌مند می‌شود.

ریسک‌هایی که شرکت‌های PSP از جمله شرکت سپ با آن مواجه هستند، عبارتند از «ریسک‌های استراتژیک»، «ریسک‌های مالی»، «ریسک‌های عملیاتی» و «ریسک‌های تغییر قوانین» که مدیرعامل سپ، به روشنی چگونگی مدیریت این ریسک‌ها توسط سپ را برای حاضران بیان کرد و اینکه سهم بازار سپ در ۵ سال گذشته چگونه دوبرابر شده است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان نخستین ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی در ایران، اولین ارائه‌دهنده دستگاه پین‌پد، اولین ارائه‌دهنده پرداخت مبتنی بر فناوری USSD در ایران، اولین ارائه‌دهنده مرکز ارتباط با مشتری در صنعت پرداخت و اولین دریافت‌کننده مجوز رسمی فعالیت از سوی بانک مرکزی ایران است.

دو سهامدار عمده شرکت سپ به ترتیب گروه مالی سامان با ۵۸ درصد سهام و بانک رفاه با ۳۰ درصد سهام هستند.

در ادامه برنامه معارفه، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و فعالان بازار بورس حاضر در جلسه، دغدغه‌ها، ابهامات و سوالات خود را مطرح کردند و نمایندگان سهامداران سپ در این جلسه، پاسخ این سوالات و ابهامات دادند.

انتهای پیام

true برچسب ها : بانک بانک سامان سهام true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

امتداد - مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این گزارش به توصیف و تحلیل سود و زیان ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مرتبط با هفت بانک بورسی ملت، پاسارگاد، اقتصاد نوین، تجارت،سامان،صادرات و پارسیان می پردازیم.

مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است.

بانک ملت با ۲۷ همت سود ۹ ماهه حدود ۴۹ درصد از سود مجموع هفت بانک را به خود اختصاص داده است.

پاسارگاد با ۱۷ همت ،اقتصادنوین ۹ همت ، تجارت ۶ همت ، سامان ۴ همت ، صادرات ۲ همت سود و پارسیان با هشت همت زیان که تنها بانک زیانده در بازه ۹ ماهه است در رتبه های بعدی از حیث قدرمطلق سود و زیان هستند.

نرخ بازده درآمدها که نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ واحد از مجموع درآمدها چه میزان سود خالص ایجاد می شود در بانک پاسارگاد ۵۸ درصد ، سامان ۴۹ درصد ، اقتصاد نوین ۴۷ درصد ، ملت ۴۳ درصد ، تجارت ۲۱ درصد و صادرات ۱ درصد می باشد بانک سامان به دلیل زیان ۹ ماهه بازدهی از درآمد ندارد.

در بانکهای ملت و پاسارگاد حدود ۸۶ درصد از درآمدها ناشی از درآمد تسهیلات است سهم درآمد تسهیلات از کل درآمدها در بانک اقتصاد نوین ۶۳ درصد ، صادرات ۵۰ ، سامان ۴۸ درصد و تجارت ۴۵ درصد است.

 

بنابراین ترکیب منابع دو بانک ملت و پاسارگاد از حیث منابع وکالتی و مالکیتی در وضعیت بهینه قرار دارد.

کم خرج ترین بانک ها

تجزیه هزینه های هفت بانک نشان می دهد سهم هزینه های اداری و تشکیلاتی از کل هزینه ها در بانک پاسارگاد ۳۹ درصد و از این حیث کم خرج ترین بانک در بین هفت بانک از نظر هزینه های اداری ، پرسنلی و تشکیلاتی است این شاخص در:

بانک اقتصاد نوین ۴۲ درصد پارسیان ۶۴ درصد ملت ۷۵ درصد صادرات ۷۷ درصد تجارت ۷۹ درصد و سامان ۸۱ درصد است.

اینکه سامان با توجه به تعداد شعب و تجهیزات و پرسنل اصلا در حد ملت و صادرات و تجارت نبوده اما بیشترین وزن هزینه اش ، اداری و پرسنلی است محل تامل است.

ضمنا میانگین سهم هزینه تامین مالی در هفت بانک از کل هزینه ها معادل ۹ درصد است در بانک پارسیان سهم هزینه تامین مالی از کل هزینه ها ۲۲ درصد و بسیار بیشتر از میانگین هفت بانک و بانک سامان با سهم زیر یک درصدی از این حیث مطلوبترین حالت را دارد.

طبق گزارش اخباربانک، میانگین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها در مجموع هغت بانک معادل ۱۳ درصد می باشد.

در بانک ملت سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها چهار درصد و در بانک اقتصاد نوین سهم هزینه مطالبات از کل هزینه ها ۳۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین سهم را دارند این شاخص در:

بانک تجارت ۱۱ درصد پارسیان ۱۲ درصد صادرات ۱۳ درصد سامان ۱۶ درصد و پاسارگاد ۲۲ درصد است.

البته باید گفت ممکن است کم بودن سهم این هزینه در برهی بانکها بدلیل عدم ثبت کافی هزینه مطالبات باشد که گزارش حسابرسان نیز معمولا موید این نکته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟