Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@15:15:20 GMT

۱۵۶سال حبس برای ۴‌سارق مأمور نما +عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۱۴۸۱

۱۵۶سال حبس برای ۴‌سارق مأمور نما +عکس

به گزارش جهان نيوز، یکم مهرسال ۹۳، مرد جوانی با مراجعه به اداره پلیس از دو سارق مأمورنما شکایت کرد و گفت: «روز گذشته مقابل خانه‌ام در غرب تهران سوار خودروام شده بودم تا به محل کار بروم که مرد جوانی همراه مرد میانسالی سد راهم شدند و خودشان را مأمور معرفی کردند.
آنها از من خواستند هرچه پول همراه دارم را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزم و تحویل آنها بدهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ترس قبول کردم اما وقتی رمز عابربانکم را خواستند مقاومت کردم. شاکی در ادامه گفت: «سارقان وقتی مقاومت مرا دیدند با قمه حمله و دست و صورتم را زخمی کردند. سپس بعد از شکستن شیشه‌های ماشینم، پول، گوشی موبایل و همچنین کارت عابربانکم را همراه رمز آن گرفتند و بلافاصله سوار خودروی‌شان شدند و رفتند.»

با ثبت اظهارات مرد جوان، تلاش برای ردیابی دو سارق مأمورنما آغاز شده بود که در بررسی‌ها مشخص شد سارقان این بار از راننده یک دستگاه پژو۲۰۶ با تهدید قمه اخاذی کرده‌اند. همچنین در روند تحقیقات چندین شکایت مشابه دیگر به پلیس رسید که نشان می‌داد آنها در قالب گروه دو یا چهار نفره، افراد را در خیابان‌های خلوت به تله می‌اندازند و با تهدید قمه نقشه‌شان را اجرا می‌کنند. 

تلاش پلیس برای بازداشت متهمان ادامه داشت تا اینکه ششم آذرسال‌۹۳، مرد افغانی با مراجعه به اداره پلیس از چهار سرنشین یک خودروی پژو به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کرد و گفت: «در خیابان خلوتی در حال پیاده‌روی بودم که چهار سرنشین خودروی پژو خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی کردند و مرا به زور سوار ماشین کردند. آنها مرا به حاشیه شهر تهران بردند و در بین راه مرا به شدت کتک زدند تا رمز کارت عابر بانکم را بدهم. از ترس قبول کردم و کارتم را همراه رمز به آنها دادم. بعد از آن بود که آنها بعد از برداشت پول از حسابم مرا رها کردند و گریختند.» 
 در حالیکه تعداد شکایت‌های مشابه از چهار سارق مأمور نما به ۲۱‌فقره رسیده بود بعد از گذشت۹‌ماه، در نوزدهم خردادسال‌۹۴ مأموران کلانتری‌۱۵۱ یافت‌آباد موفق شدند طی عملیاتی ویژه یکی از مجرمان باسابقه به نام نوید را ردیابی و دستگیر کنند. 

مرد جوان به پلیس‌آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به جرمش با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. به این ترتیب طراح نقشه سرقت - سعید ۵۱‌ساله - همراه دو همدستش به نام‌های احمد و احسان بازداشت شد. با اقرار متهمان، کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 
در اولین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی قربان‌زاده تشکیل شد، بعد از طرح شکایت از سوی چند شاکی، نوید و سعید به اتهام مشارکت در ۲۱ فقره سرقت و جعل عنوان مأمور، همچنین شش‌فقره آدم‌ربایی در جایگاه قرار گرفتند و با قبول جرمشان از خودشان دفاع کردند. در ادامه دو متهم دیگر به نام‌های احمد و احسان در جایگاه ایستادند، اما ۲۱‌فقره سرقت را انکار کردند و مدعی شدند تنها در چند مورد از سرقت‌ها دخالت داشته‌اند که به درخواست نوید و سعید بوده است. 

در پایان، هیئت قضایی نوید و سعید را هر کدام به ۵۱‌سال حبس و ۱۱۱‌ضربه شلاق و احمد واحسان نیز هر کدام به ۲۷‌سال حبس و ۷۵‌ضربه شلاق محکوم کرد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه‌۴۱ دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. 

منبع: روزنامه جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری متهم به ۸ فقره اخاذی در پوشش مامور انتظامی خبر داد. - اخبار استانها -

سردار نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: در پی گزارش چند فقره اخاذی تحت عنوان مامور از شهروندان در محدوده بلوار رسالت، خواجه ربیع و بهمن توسط مردی جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری خواجه ربیع با بررسی اظهارات مالباختگان و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی خود را آغاز و با اشراف اطلاعاتی مخفیگاهش را در محدوده بولوار رسالت شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار نگهبان بیان کرد: در بازجوئی های به عمل آمده، متهم به 8 فقره اخاذی از شهروندان اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در ادامه از شهروندان خواست؛ از دادن پول و لوازم با ارزش خود به افراد مشکوک که خود را مامور پلیس و نهادهای امنیتی معرفی می‌کنند خودداری کنند و حتماً از آن ها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنند.

سردار نگهبان همچنین در تشریح جزئیات پرونده سرقت های سریالی شبانه در مشهد گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی شبانه قطعات و محتویات داخل خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری شهید" نواب صفوی"، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها، گشت زنی های هدفمندی را با همکاری دیگر واحدهای انتظامی در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این که شب گذشته یکی از تیم های کلانتری نواب صفوی هنگام گشت زنی در محدوده خیابان 17 شهریور شمالی مردی را که خودش را در لابلای خودروها مخفی کرده بود دستگیر و در بازرسی از محل یک شاه کلید، تعدادی آچارآلات و یگ دستگاه مانیتور خودرو کشف کردند.

سردار نگهبان گفت: متهم 50 ساله که دارای سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت است با توجه به مستندات به دست آمده از دوربین های مداربسته به 42 فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودروهای پژو و پراید برای تامین هزینه های مواد مخدر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم