Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير سنديکاي لوله و پروفيل فولادي گفت: بر اساس افق 1404، برنامه ريزي براي صنعت فولاد دستيابي به ظرفيت 55 ميليون تني است و اين امر در حالي انجام مي شود که پيشتر صنايع سيمان، کاشي و سراميک تجربه اندوزي خوبي در اين زمينه نداشته اند.

امير حسين کاوه` روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: سرمايه گذاري کلان براي دستيابي صنعت سيمان به بيش از 80 ميليون تن صورت گرفت، اما نبود بازار داخلي و صادراتي مناسب سبب شده که توليد اين بخش اکنون 25 تا 30 درصد کمتر صوررت گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: پيش از اين انجمن صنفي کاشي و سراميک هم از سرمايه گذاري چندين ميليارد دلاري در اين بخش خبر داده، اما مجموع واحدهاي توليدي اين بخش با 50 درصد ظرفيت فعاليت دارند.
کاوه خاطرنشان ساخت: برنامه ريزان صنعت فولاد معتقدند در افق چشم انداز 1404 صادرات اين بخش به بيش از 20 ميليون تن مي رسد، در عين حال آمارهاي 28 تا افزون بر 30 ميليون تن هم داده شده، اما واقعيت اينکه ظرفيت مازاد ايجاد کردن در صنعت فولاد، مي تواند تکرار تجربه صنعت سيمان و کاشي و سراميک را به همراه داشته باشد .
وي خاطرنشان کرد: لازم است پذيراي اين مطلب باشيم که ذخاير فعلي سنگ آهن با عيار مناسب پاسخگوي نياز نيست و رشد فولاد سازي پيامد افت منابع سنگ آهن را به دنبال خواهد داشت.
دبير تشکل ياد شده گفت: امروز ظرفيت توليد لوله و پروفيل کشور به 18 ميليون تن رسيده و اين رقم برابر با افق 1404 است و اکنون با توجه به اينکه صادرات شرايط ويژه خود را دارد، بازار فروش فراهم نکرده ايم.
وي افزود: صنعت نفت، گاز و آب ايران و کشورهاي همسايه نيازمند توليدات لوله و پروفيل فولادي است و در واقع 600 گروه کالايي، مبلمان شهري، صنايع روستايي، تجهيزات ايمني راهها، صنايع کشاورزي، تخت هاي بيمارستاني و غيره در منطقه از اين صنعت بهره مي گيرند، اما به اين مهم توجه لازم نمي شود.
کاوه اضافه کرد: هر تن توليدات لوله و پروفيل 1000 دلار بيش از خام فروشي ارزش دارد و امروز برنامه ريزان در کنار توجه به صنايع مادر و بزرگ، لازم است صنايع پايين دستي را هم مورد توجه قرار دهند، تا ضمن ايجاد اشتغال بر محور صادرات بتوانند براي کشور ارزآوري داشته باشند.
وي يادآور شد: امروز براي مصرف سرانه فولاد کشور ارقام 200 تا 230 کيلوگرم اعلام مي شود و در افق 1404 پيش بيني رقم 300 کيلوگرم شده و جمعيت هم رقم 90 ميليون نفر برآورد مي شود، اما انتظار نمي رود بيش از 20 ميليون تن توان صادرات فولاد باشد، آن هم در شرايط پرنوسان بازار جهاني، بنابراين از هم اکنون بايد تدبير لازم صورت گيرد .
به گزارش ايرنا و بر پايه جديدترين آمار انجمن جهاني فولاد که دي ماه گذشته منتشر شد، چين با توليد 831.7 ميليون تن فولاد خام، عنوان بزرگترين توليدکننده را در ميان 66 کشور در سال 2017 ميلادي از آن خود کرد؛ توليد ايران نيز در اين سال به 21.7 ميليون تن فولاد خام رسيد.
برابر آمارهاي صادرات 9 ماهه بخش معدن و صنايع معدني ميزان 6 ميليون و 370 هزار تن زنجيره فولاد و محصولات فولادي مرتبط به ارزش افزون بر 2 ميليارد و 342 ميليون دلار راهي بازارهاي صادراتي شد که از نظر وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه در سال 95 به ترتيب 23 و سه درصد رشد نشان مي دهد.
در حالي که در افق سند چشم انداز 20 ساله صادرات 15 تا 20 ميليون تني فولاد خام (مياني) و توليدات مربوطه ديده شده است، جمهوري اسلامي ايران پيش بيني کرده که امسال حدود هشت ميليون تن صادرات فولات خام و محصولات آن رقم بخورد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام ** 1559**1597
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان صفر

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل:

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران صفر

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل:

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم