Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تجلیل از دست‌اندرکاران، قهرمانان و مدال‌آوران بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان صبح فردا چهاردهم اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران قهرمانان و مدال‌آوران بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان با حضور مسئولان عالی رتبه دانشگاهی و ورزشی کشور  صبح فردا ۱۴ اسفند در سازمان امور دانشجویان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم ساعت ۱۱:۳۰ صبح در سالن جلسات سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

کاروان دانشجویان ایران در رقابتهای یونیورسیاد موفق به کسب ۲۳ مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و یازده برنز و عنوان دهمی جهان شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال و زور آزمایی قهرمانان و پهلوانان در جشنوار «بیل گردانی»

به گزارش خبرگزاری مهر، پاسداشت این مراسم آیینی و پهلوانی که قدمت دو هزار ساله دارد به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و جمعی از مسوولان شهر نیم‌ور و با استقبال مردم و پهلوانان برگزار خواهد شد.

پیش از آغاز بیل‌گردانی توسط پهلوانان، تعدادی از هنرمندان روستایی به انجام مراسم سنتی رقص و چوب‌بازی این روستا می پردازند سپس کشاورزان به صورت نمادین با نوای جارچی و میراب روستا برای انجام لایروبی فراخوانده شده و تقسیم کار بین آنان انجام می شود میراب شهر بر کار لایروبان نظارت کرده و با اعلام پایان لایروبی، کشاورزان را به انجام بیل‌گردانی فرا می خواند.

سپس لایروبان یکی از بیل‌های خود را در میدان قرار داده تا ۷ بیل در میدان بیل‌گردانی قرار داده شود، در ادامه بیل ها در دو دسته سه تایی و چهارتایی با طناب به یکدیگر بسته شدند و پهلوانان با رژه کشاورزان، مراسم بیل‌گردانی را آغاز می کنند.

جشن بیل‌گردانی که در منطقه نیم‌ور مرسوم است و از جشن‌های باستانی و پهلوانی محسوب می‌شود، ارتباط تنگاتنگی با کشاورزی و زمان آبیاری مزارع این منطقه حاصلخیز دارد و نشانه‌ای از ستیز انسان با طبیعت محسوب می‌شود.

کد خبر 6084130

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • جدال و زور آزمایی قهرمانان و پهلوانان در جشنوار «بیل گردانی»
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد