Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، سلاح‌های جدید روسیه از جمله یک موشک کروز با کلاهک هسته ای، زیردریایی‌های بدون سرنشین و سامانه‌های تسلیحات لیزری، چه پیامد‌هایی براي آمریکا دارد؟
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته کارشناسان نظامی، احتمال دارد این اقدام روسیه باعث افزایش بودجه نظامی آمریکا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حالی که سخنرانی سالانه رئیس جمهور روسیه در مجمع فدرال این کشور واکنش‌های شدیدی را در خارج از روسیه برانگیخت، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که بدانیم آیا بازیگران بزرگ شطرنج بین المللی بعد از آگاهی از جزئیات تسلیحات جدیدی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آن‌ها پرده برداشت، قصد خواهند داشت واکنش‌های ملموسی نشان دهند یا خیر. به گفته الکساندر ژیلین، مسئول مرکز مطالعات مسائل اجتماعی کاربردی امنیت ملی روسیه و سرهنگ بازنشسته، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون، احتمالا از سخنان رئیس جمهور روسیه برای درخواست افزایش جدیدی در اعتبار‌های نظامی این کشور بهره برداری خواهد کرد. در صورتی که بودجه نظامی کشوری به بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد، این بودجه دیگر دفاعی نیست، بلکه بودجه جنگی است برای توضیح دادن به مالیات دهندگان که چرا بودجه نظامی پول آن‌ها را می‌بلعد، دولت آمریکا به نمایش مترسک بدی از روسیه مبادرت می‌کند. در واقع، پوتین فقط به دادن هشداری مبادرت کرد به این معنی که روابط را بر پایه و اساس عقل سلیم بنا کنیم این سلاح‌های هسته‌ای به روز شده نیستند بلکه جدید هستند، باید بگویم که آن‌ها سلاح‌های بازدارنده هستند توجه کنید که ما هرگز هیچ کسی را با چنین شیوه‌هایی تهدید نکرده ایم. ما همیشه بر این امر که از این سلاح‌ها فقط برای پاسخ دادن به یک حمله استفاده خواهیم کرد، تاکید کرده ایم».
این کارشناس روس همچنین خاطر نشان کرد در همان حال، بر خلاف ما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها تهدید توسل به سلاح‌های هسته‌ای کشتار جمعی را در برابر کره شمالی تکرار کرده است. وی افزود علاوه بر آن، هدف دولت آمریکا کاهش محدودیت‌ها درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی است و در آینده نزدیک فرمانده‌های واحد‌ها (سپاه‌های ارتش و ناوگان ها) به طور مستقل قادر خواهند بود برای استفاده از آن‌ها تصمیم گیری کنند.
به گفته الکساندر خرامچیخین، رئیس موسسه تحلیل سیاسی و نظامی روسیه، سردرد حقیقی پنتاگون به موشک‌های کروز با کلاهک هسته‌ای که رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی سالانه خود معرفی کرد، مربوط خواهد شد. با اشاره به این سلاح‌ها که هنوز برای آن‌ها نامی گذاشته نشده است، خرامچیخین اعلام کرد از آنجایی که برد این موشک‌ها محدودیتی ندارد، این سلاح می‌تواند از هر طرف آمریکا را هدف بگیرد. به علت نداشتن محدودیت در برد، این موشک به دشواری در چهارچوب معاهده مربوط به سلاح‌های هسته‌ای با برد متوسط قرار می‌گیرد و درباره زیردریایی‌های بدون سرنشین که آن‌ها نیز هیچ محدودیت بردی ندارند، نیز همین امر صدق می‌کند.
رئیس جمهور روسیه یکم ماه مارس سخنرانی سالانه خود را در پارلمان ایراد کرد و به این ترتیب به سنت سال‌های پیش در این باره که در ماه دسامبر صورت می‌گرفت، عمل نکرد. رئیس جمهور روسیه در جریان سخنرانی خود موضوعات بین المللی و داخلی متعددی را به ویژه در زمینه نکته‌های بسیاری در ارتباط با تسلیحات جدید روسی که در مرحله تهیه یا آزمایشی قرار دارند، مطرح کرد. مطبوعات غربی به اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره تازه‌ترین تسلیحات روسی واکنش شدیدی نشان دادند و در این خصوص به «موشک‌های شکست ناپذیر» و «هشدارهایی» که به این نحو علیه آمریکا داده شده است، اشاره کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است