Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@10:08:06 GMT

صدور مجوزهای جدید نان نانواداران قدیمی را آجر کرده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۲۷۵۴

صدور مجوزهای جدید نان نانواداران قدیمی را آجر کرده است

متصدی نانوایی بربری زائرسرای سرخه با 32 سال کار در این شغل از صدور مجوزهای جدید برای راه اندازی نانوایی در سرخه گلایه مند است و از مسئولان درخواست توجه بیشتر به این امر را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رجبعلی فیاض پور متصدی نانوایی بربری زائرسرای سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه گفت: از سال 64 در تهران به عنوان یک نانوا مشغول به کار شده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به جز شغل نانوایی کار دیگری بلد نیستم، افزود: از سال 84 نانوایی بربری زائرسرای امام رضا(ع) در سرخه افتتاح شد و این نانوایی در همان ابتدا بیشتر ویژه زائران و مسافرانی که از سرخه عبور و مرور می کنند و به دو مقصد زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (ع) در قم عازم هستند؛ خدمات رسانی می کنند.

فیاض پور تصریح کرد: مردم سرخه و زائران از کیفیت نان بربری این نانوایی رضایت دارند و این را می توان از مشتری های ثابتی  که داریم متوجه شویم.

وی بیان کرد: در اینجا که نانوایی داریم مشتریانی از کشورهای مختلف پایه ثابت ما هستند و نه برای بین راه بلکه برای خانواده شان به تعداد بالا این نان را خریداری می کنند مثل یک سوغات مثلا از کشورهای ترکیه، عراق، ازبکستان، پاکستان و افغانستان و ما نیز خرسندیم که نتیجه کارمان و عرقمان در پای تنور گرم نانوایی نتیجه اش لبخند رضایت مشتریانمان است؛ خوشحالیم و خدا را شکر می کنیم.

متصدی نانوایی بربری زائرسرای امام رضا(ع) سرخه گفت: 13 سال است که در این مکان نانوایی بربری را راه اندازی کرده ایم؛ اما یک مشکل داریم و آن این است که نانوایی ما به سرویس های بهداشتی زائرسرا نزدیک است و مشتریانمان می گویند همین باعث شده بوی بدی در نانوایی احساس شود و خود  همین عاملی شده که برخی به نانوایی ما دیگر مراجعه نکنند؛ بنابراین درخواست ما از مسئولان این بوده و هست که مکانی را یا در ابتدای بلوار و یا در داخل زائرسرا در اختیار ما قرار دهند تا مشتریانمان را از دست ندهیم.

فیاض پور تصریح کرد: الان به صورت آزاد آرد خریداری می کنیم و قبلا که آزادپز نبودیم نان لواش هم پخت می کردیم ولی الان چون آرد آزاد پز استفاده می کنیم به صرف نیست که لواش پخت کنیم و به همین دلیل فقط بربری پخت می کنیم.

وی درخواستی دیگر از مسئولان نیز داشت مبنی بر اینکه سرخه جمعیت زیادی ندارد که هر روز مجوزی جدید برای راه اندازی نانوایی صادر می کنند.

این متصدی نانوایی با بیان اینکه قبلا روزی 12 کیسه آرد استفاده می کردم و نان پخت می کردم، گفت: امروز به دلیل رشد قارچ گونه نانوایی این تعداد به سه کیسه رسیده که متأسفانه وضعیت خوبی برای ما نیست و واقعا برایمان صرف نمی کند و علاوه بر اینکه درآمدمان کم شده است؛ باعث شده نیروهایم را نیز کم کنم و این وضعیت را فقط گریبانگیر من نیست بلکه نانوایی هایی که سابق بر این هم هستند و سالهاست که مشغول این کار هسند از این وضعیت گله مندند.

فیاض پور گفت: نه تنها در سرخه بلکه در سمنان نیز همینطور است دوستان من در همین شغل که مثل من سالهاست کارشان نانواداری است می  گویند که سابق بر این روزی 15 کیسه آرد استفاده می کردیم و امروز فقط 6 کیسه.

وی بیان کرد: مسئولان باید رسیدگی و توجه کنند ما که با زحمت فراوان و با هزینه های زیاد نانوایی راه انداخته ایم چرا مجوز جدید برای شهری می دهند که آنچنان جمعیتش زیاد نیست که نیاز به نانوایی با تعداد بالا داشته باشد مضاف بر اینکه سرخه حدود 30 تا 40 مرکز پخت نان محلی دارد؛ بنابراین از مسئولان خواهشم این است که به این وضعیت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علی جهانی در جلسه کارگروه آرد و نان سراب با اشاره به گلایه و نگرانی اهالی در مورد کمبود نان و صف‌های طولانی در فصل گردشگری نقص سامانه نانینو در کاهش خودسرانه سهمیه آرد نانوایی‌های بدون تخلف را مهمترین مشکلات نانوایان عنوان کرد.

وی افزود: واحد‌های نانوایی برای خرید ماشین آلات پیشرفته برای ارتقا و رعایت موارد بهداشتی نیازمند تسهیلات کم بهره بانکی هستند.

در این مراسم بمناسبت روز ملی گندم و نان از گندمکاران و نانوایان نمونه تجلیل شد.

 

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • هیچ مجوز کاغذی از ۲۵ اردیبهشت در دستگاه‌ها قابل پذیرش نخواهد بود
  • بازرسی از نانوایی های سمنان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد