Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز به کار دفتر هماهنگی همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران با آلمان در اصفهان خبر داد.

حمید میرمحمد صادقی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دفتر با هدف هماهنگی و تسهیل ارتباط و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران با دانشگاه های آلمان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فعالیت این دفتر پس از برگزاری همایش بزرگداشت روز علم ایران و آلمان در پنجشنبه هفته گذشته ( 10 اسفند) در اصفهان آغاز شد، افزود: این همایش به منظور همکاری های مشترک و توسعه بحث های علمی و تحقیقاتی در هر دو کشور با حضور استادان و پژوهشگران ایرانی و آلمانی برگزار شد.
وی با اشاره به حضور حدود 35 تَن از نمایندگان وزارت علوم، دانشگاه های برتر و بزرگ و مراکز پژوهشی آلمان در این همایش گفت: دانشگاه های ایران از سال های پیش همکاری علمی و پژوهشی زیادی با آلمان داشتند و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز طرح های مشترکی درباره روان تنی، عقب افتادگی ذهنی و بیماری های خود ایمن با دانشگاه های فرایبورگ، هامبورگ و مونیخ انجام داده است.
میرمحمدصادقی همچنین به تفاهمنامه همکاری بین وزارتخانه های علوم ایران و آلمان برای گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی اشاره و اظهار کرد: مذاکره هایی نیز برای اعطای پژوهانه (گرنت) به استادان ایرانی و آلمانی برای اجرای طرح های مشترک از سوی 2 کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسئول تسهیل روابط دانشگاه های ایران با آلمان، اتریش، ژاپن و کره جنوبی است، افزود: این دانشگاه در سال های اخیر بویژه بعد از برجام گام های بلندی را برای توسعه همکاری های بین المللی برداشته است.
وی توسعه روابط بین المللی با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را یکی از بسته های ۱۲ گانه طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزش علوم پزشکی خواند و تصریح کرد: تبادل استاد و دانشجو، شبکه سازی، همتایابی پژوهشگران خارجی برای انجام تحقیقات و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مشترک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: سال آینده همایش بزرگداشت روز علم ایران و آلمان در آلمان برگزار خواهد شد.
بهبود و افزایش روابط بین المللی بویژه در دوران پس از اجرایی شدن سند برجام، سطوح همکاری های علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور از جمله استان اصفهان را افزایش داده و فرصتی برای بهره وری ازیافته های جهانی ایجاد کرده است .
در این راستا دانشگاه های استان اصفهان روابط علمی، فناوری و فرهنگی خوبی با بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا بویژه در اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اتریش، سوئیس و آسیای شرقی از جمله ژاپن، کره جنوبی و چین برقرار کرده اند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان حدود 12 هزار دانشجو و 600 عضو هیات علمی دارد.
این دانشگاه در 70 سال گذشته ابتدا به عنوان دانشکده پزشکی در بدنه دانشگاه اصفهان تشکیل اما با جدا شدن وزارت بهداشت از وزارت علوم این دانشگاه نیز از دانشگاه اصفهان مستقل شد.
ت/3011/ 6022

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

امیرسرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پاسخ جدی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در حالت آماده باش، آمادگی پاسخ به هر گونه تهدیدی از سوی دشمنان را دارد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حفظ و ارتقای سلامتی مردم، مدافعان سلامت را جهادگران سلامت خواند و افزود: نیرو‌های بهداشتی درمانی نیز همانند سربازان نیرو‌های مسلح، برای حفظ و سلامتی مردم جامعه تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به اقدام اخیر نیرو‌های مسلح در پاسخ قاطعانه به رژیم صهیونیستی، از تلاش آنان در توسعه آرامش، آبادانی و امنیت در کشور، تقدیر کرد.

 سید وحید حسینی، نیرو‌های نظامی و انتظامی را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مشارکت و همراهی مردم و توانمندی دلاوران نیرو‌های مسلح کشور، عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است