Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران با موضوع تسریع در اجرای مصوبه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار استاد لرزاده تذکر داد.

به گزارش امتداد نیوز، علی اعطا در جلسه علنی روز یکشنبه گفت: پیرو مصوبه مورخه ۱۳۹۴/۰۴/۲۹ شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری به تبدیل «خانه هنرمندان ۲» به «خانه معمار استاد لرزاده» که مسجدجامعی در دوره چهارم ارائه داده بود؛ شهرداری تهران لایحه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار استاد لرزاده را به شورا ارائه کرد که لایحه یاد شده در تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه معمار تصریح می‌کند؛ «شهرداری تهران منطقه ۷ موظف است ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند. تحویل ساختمان مجاور ساختمان سرای محله ظرف مدت شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، پس از تأمین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می‌گردد.»

به گفته اعطا، بعد از شروع به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، با رأی همکاران عضو شورا، اینجانب به‌عنوان نماینده شورای اسلامی شهر تهران در هیأت مؤسس خانه معمار (موضوع ماده پنجم مصوبه مذکور)، انتخاب و از آن زمان تاکنون به‌دفعات پیگیر اجرای مصوبه شورا شدم و چندین بار به شهردار منطقه تذکر شفاهی دادم اما متأسفانه نه‌تنها شهرداری منطقه ۷ از تحویل خانه به معاونت شهرسازی و معماری استنکاف می‌ورزد، بلکه برخلاف مصوبه شورا، خانه مذکور را در اختیار سرای محله و ساختمان مجاور را نیز به‌عنوان مرکز درمانی در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده است. قابل توجه است که خانه استاد لرزاده در سال ۱۳۸۵ در فهرست میراث فرهنگی نیز ثبت شده و متأسفانه در این دوره آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: انتظار می‌رود شهرداری منطقه ۷ تهران هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل خانه هنرمندان ۲ و ساختمان مجاور آن به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اقدام کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز هر چه زودتر با تشکیل هیأت مؤسس و آماده‌سازی ساختمان خانه هنرمندان ۲ و ساختمان جدیدالاحداث مجاور آن، نسبت به تشکیل خانه معمار استاد لرزاده اقدام لازم را به عمل آورند.

true برچسب ها : احمدمسجد جامعی شورای شهر تهران علی اعطا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)خبر داد. - اخبار اجتماعی -

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در ساعت 19 و 34 دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان ولی‌عصر(عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی در مدت 3 دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان 5 طبقه بود که خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳