Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موافقتنامه همکاري في مابين استانداري، ميراث فرهنگي و بخش خصوصي به منظور مرمت، بازسازي و ساخت هتل عمارت وزيري امضاء شد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، استاندار کرمان به همراه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري، فرماندار و شهردار کرمان وجمعي از مسئولين از عمارت تاريخي وزيري بازديد کرد.
در حاشيه اين بازديد " حسين کارنما" مدير مرمت و بازسازي خانه باغ وزيري، قدمت اين خانه را حدود 170 سال دانست و گفت: مرمت و بازسازي اين خانه باغ از تابستان 95 آغاز شده که تا کنون حدود 80 درصد مرمت فاز اول آن به اتمام رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از بروکراسي اداري در صدور مجوزها گلايه کرد و افزود: نقشه هاي فاز دوم که يک ساختمان اقامتي با معماري سنتي است، تهيه شده است اما منتظر صدور مجوز آن مي‌باشيم تا عمليات اجرايي آن را آغاز کنيم.
مدير مرمت و بازسازي خانه باغ وزيري از بهره‌برداري فاز نخست آن در اوايل تابستان سال آينده خبر داد وبيان کرد: فاز دوم آن نيز تا دو سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي بيان کرد: تا کنون به منظور بازسازي و مرمت اين ساختمان حدود يک ميليارد تومان هزينه شده است که براي اتمام آن نيز به سه ميليارد تومان ديگر نياز است.
کارنما ميزان اشتغال اين مجموعه را به صورت مستقيم حدود 100 نفر دانست و ادامه داد: اين مجموعه شامل فضاي پذيرايي، توريستي، نمايشگاهي و فضاي اقامتي است و 60 درصد اقدامات ما مربوط به بهسازي و 40 درصد ديگر آن مربوط به نوسازي مي‌شود.
وي عنوان کرد: اين خانه کوشک مانند در محله زرتشتيان بنا شده است که تزئينات آن متعلق به قبل از اسلام و دوره صفويه است که اين معماري ريشه کرماني دارد، به‌گونه‌اي که گچ‌بري‌هاي آن مختص کرمان است و الهام گرفته از دوره صفويه مي‌باشد.
به گزارش روابط عمومي استانداري کرمان، موافقتنامه همکاري في مابين استانداري، ميراث فرهنگي و بخش خصوصي به منظور مرمت، بازسازي و ساخت هتل عمارت وزيري امضاء شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در پروژه ساختمان استانداری از طبقات مختلف این پروژه بازدید کرد .

در این بازدید استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت : مرحله انتخاب پیمانکار جهت تکمیل از فردا آغاز شود و ظرف ۳ ماه و نیم بایستی معاونت امور عمرانی استانداری در ساختمان جدید مستقر شود .

شفقت افزود : در بحث جانمایی واحدها و طبقات نیز تغییرات و اصلاحات ضروری است که طی جلسه ای که در استانداری تشکیل خواهد شد اصلاحات مورد نیاز ساخت و ساز واحدها و اتاق های ساخته شده تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار لرستان اظهار داشت : این پروژه برای تکمیل نهایی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با برنامه ریزی هایی که خواهیم نمود به مرور با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید .

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در ۱۲ طبقه موسوم به برج امید از ۱۰ سال گذشته آغاز گردیده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899722

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید