Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهادکشاورزی گفت:کشور ما علیرغم همه محدودیت ها در منابع آبی با همت تولیدکنندگان توانسته است بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کند و اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار تولید محصولات غذایی ماست.

ایران آنلاین /وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمود حجتی در مراسم آغاز به کار شبکه «ایران کالا» در صداوسیما ادامه داد: ما علیرغم بی آبی ها و افزایش راندمان آبیاری در مزرعه توانسته ایم روز به روز وابستگی خود را به محصولات غذایی کاهش دهیم. نرخ تراز غذایی در سال ۹۲ منفی ۸ میلیارد دلار بود که در سال ۹۵ به منفی ۳.۱ میلیارد دلار رسید.

حجتی تصریح کرد: همین طور که تولید پیشی می گیرد و اقتصادی می شود یکی از مسائلی که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم بحث تولید از مزرعه تا سفره است که در ارتباط با محصولات خام و یا فرآوری شده باید به صورت بسته بندی و برندهای مختلف درآید و در بازار عرضه شود.

وی افزود: با توجه به فسادپذیری محصولات راهی نداریم که آنها را فراوری کنیم و اینجاست که بحث صنایع تکمیلی و بسته بندی مطرح می شود. شاید بخش اعظمی از تولید کشور در اشتغال و صنایع ارزش افزوده همین صنایع بسته بندی و تکمیلی باشد که اینها باید محصولات را به گونه ای به بازار مصرف برسانند که در سفره قابل عرضه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی  اظهار کرد: امیدواریم با کمک رسانه ملی و سایر دستگاه ها بتوانیم به اهداف مان که درون زایی و تولید هر چه بیشتر با توجه به ظرفیت هایمان است، برسیم.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..