Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس اعلام سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران(ساتبا) از تیرماه سال 1388 تا پایان بهمن‌ماه 96، یک میلیارد و 870 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که از این میان سهم بهمن‌ماه امسال برابر با 59 میلیون کیلووات ساعت بوده است.
براساس این گزارش این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته چیزی حدود یک میلیون و 291 هزار تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد که سهم بهمن‌ماه سال جاری حدود 41 هزار تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده 531 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که از عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاهش یابد.
گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث کاهش 412 میلیون لیتری آب در سال‌های اخیر شده است که سهم بهمن‌ماه به تنهایی حدود 13 میلیون لیتر بوده است.
براساس این گزارش هم اکنون 597 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال ساخت است و 458 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز در حال بهره‌برداری است.

402

انرژی تجدیدپذیر مصرف آب منابع تجدیدپذیر ساتبا میزان تولید نیروگاه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند در این کلانشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتور‌های هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه امروزه عزم جدی جهت مدیریت بار با اتخاذ راهکار‌های متعدد مانند هوشمندسازی شبکه، کنتور‌های هوشمند و همینطور طرح‌های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همدلی مشترکین اقدامات موثری در راستای استفاده بهینه از انرژی گرانبهای برق صورت خواهد گرفت.

 وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت: علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

سلاحی با بیان اینکه تا کنون 20171 کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است گفت: تا کنون 65 درصد تعداد اشتراک‌های ادارات و 90 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 1476 کنتور هوشمند، 100 درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب 14825 کنتور هوشمند، 11 درصد تعداد اشتراک‌های تجاری و 25 درصد بار این اشتراک‌ها با نصب 4053 کنتور هوشمند و 12600 کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به اینکه سامانه هوشمندسازی شبکه برق با استقرار سیستم قرات از راه دور با اولویت کنتور‌های دیماندی (مشترکین صنعتی- کشاورزی- ادارات- مشترکین تجاری) در دستور کار قرار دارد گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

سلاحی گفت: ایجاد زیر ساخت‌های فنی و مهندسی، استفاده از طرح‌های انگیزشی و تشویقی و اصلاح نظام تعرفه‌ای همگی در راستای اصلاح الگوی مصرف و سوق دادن انرژی برق بعنوان یک سرمایه ملی به بخش مولد جامعه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز افزود: انرژی گرانبهای برق به عنوان سرمایه ملی، نه یک انتخاب بلکه یک الزام اخلاقی و اجتماعی است، که خوشبختانه به راحتی و بدون آسیب به رفاه خانواده با رعایت نکات ساده مانند استفاده از دمای آسایش 24 الی 26 درجه سانتگیراد برای وسایل سرمایشی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و ... می‌توان نقش مهمی در صرفه جویی حداقل 20 درصدی در مصرف برق ایفا کرد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند