Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلامی از خودکفایی ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان با اتخاذ سیاست‌های اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمد کلامی صبح امروز در دیدار کارکنان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که رأس آن عادل و صالح است، از حمایت‌های حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ترویج سنت احسان و کمک به تامین مایحتاج خانواده‌ها قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز رویکردهای جدید در کمیته امداد استان با روی کارآمدن پرویز فتاح، خاطرنشان ساخت: در این مدت سعی کرده‌ایم اعتماد عمومی به این نهاد را افزایش دهیم چراکه کمیته امداد زمانی می‌تواند جلب مشارکت بیشتری داشته باشد که اعتمادسازی نماید و در این راستا شفاف‌سازی هزینه و عملکرد صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از حرکت این نهاد به سمت اشتعال و خودکفایی در مقوله حمایتی خبر داد و تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که با دادن لباس و پوشاک نه تنها فقر از بین نمی‌رود بلکه بیشتر هم می‌شود، بنابراین سعی داریم با اشتغالزایی افراد را به سمت خودکفایی سوق دهیم.

وی یادآور شد: فردا ۴ هزار و ۲۰۰ نفر را خودکفا خواهیم کرد و بر اساس بررسی‌های انجام شده حداقل درآمدشان چهارصد و سی هزار تومان خواهد بود.

کلامی یکی دیگر از سیاست‌های کمیته امداد استان را ترویج فرهنگ کمک‌های بلا عوض خواند و بیان داشت: با روی کار آمدن صندوق امداد که جایگزین قرض الحسنه به جای بلاعوض است، ما بطور متوسط هر روز ۲ خانه درست می‌کنیم، چند خانه را نیز بازسازی کرده‌ایم و در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم.

وی تاکید داشت: ما مفتخریم که جهیزیه پشت نوبت به صفر می‌رسد و با تسهیلاتی که در اختیار جوانان قرار می‌دهیم سعی می‌کنیم ازدواج را ترویج دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه هدف ما فقرزدایی و تلاش برای ارتقاء شاخص‌های جامعه است، عنوان کرد: در آشوب‌های اخیر دشمنان می‌خواستند فقرا را مقابل نظام‌ قرار دهند و وظیفه انقلابی ما این است که از فقرا حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: هیچ‌یک از دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار نداشتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در حاشیه برگزاری نمایشگاه «عطرگل یاس» در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی، ضمن تشکر از همکاری جمعیت هلال احمر در اجرای طرح یاس، گفت: بر اساس آنچه در روزهای آغازین این طرح برنامه‌ریزی شد، این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داد و طرح یاس با موفقیت‌هایی همراه بود.

وی افزود: هر چه از زمان اجرای طرح یاس می‌گذرد، ظرفیت‌های ناشناخته آن بیشتر آشکار می‌شود. ما ظرفیت‌های زیادی داریم که اگر به کار گرفته شود، کشور در همه عرصه‌ها متحول می‌شود و امروز پروژه ملی طرح یاس یکی از این ظرفیت‌ها است،

بختیاری با اشاره به توانمندسازی و فعالیت ۳۰ هزار دختر در طرح یاس، خاطرنشان کرد: این توانمندسازی انجام شده به صورت عملی بوده، بنابراین حتماً در خصوص تفاهم‌نامه تجدید نظر شود و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح ملی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: سه هزار خانه هلال در این پروژه به کار گرفته شده است و امروز این خانه‌ها مرکز تربیتی در ۴۰۰ شهر و شهرستان است. خانه هلال برکات زیادی به همراه داشته است و دختران ما عزم خود را قوی‌تر در عرصه توانمندسازی و مهارت‌آموزی به کار گرفته‌اند.

بختیاری در پایان گفت: برای اربعین امسال ۳۰ هزار دختر فعال در این طرح به کربلا مشرف می‌شوند.

کد خبر 6099635

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند