Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حزب `مسلم ليگ پاکستان (نواز) حائز بيشترين کرسي هاي مجلس سناي اين کشور شد.
انتخابات مجلس سنا پاکستان صبح شنبه براي انتخاب 52 نماينده جديد درايالت هاي سند، پنجاب، بلوچستان وخيبرپختونخوا برگزار شد.
انتخابات مجلس سنا پاکستان
در حالي گزارش هاي منتشر شده از کسب بيشترين کرسي مجلس سناي پاکستان از سوي حزب مسلم ليگ نواز حکايت دارد که براساس راي دادگاه، نامزدهاي اين حزب به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از اينرو اقبال مردم به آنان مي تواند يک پيروزي مهم براي حزب حاکم مسلم ليگ نواز در پاکستان باشد. زيرا از ديدگاه محافل سياسي و رهبران حزب مسلم ليگ نواز دستهايي در سطوح مختلف نظامي و قضايي در کار است تا اين حزب را بيش از پيش تضعيف نمايند.
«محمد نواز شريف» نخست وزير قبلي پاکستان
دستور دادگاه عالي پاکستان مبني براين که «محمد نواز شريف» نخست وزير قبلي پاکستان صلاحيت رهبري حزب مسلم ليگ نواز را ندارد در همين راستا قابل توجه و تامل است . از اينرو مي توان گفت انتخابات مجلس سناي پاکستان پس از رويدادهاي اخير در صحنه سياسي پاکستان نوعي زورآزمايي ميان احزاب مخالف با حزب حاکم مسلم ليگ نواز بوده است. در اين مورد حتي حزب مردم که بزرگترين حزب مخالف دولت پاکستان در پارلمان است اتهامات سنگيني را به رهبران حزب مسلم ليگ نواز نسبت داد و خواهان بازداشت نواز شريف و اعضاي خانواده اش شد.
«آصف علي زرداري» رئيس جمھور پيشين پاکستان و از رهبران حزب مردم
"نواز شريف در فساد مالي دست دارد و درمجلس و ديوان عالي براي رد اتهامش در زمينه فساد مالي دروغ گفته است از اينرو بايد بازداشت شود .همه خانوادہ «نواز شريف» هم بايد بازداشت شوند زيرا ھمه آنھا در فساد مالي دخالت دارند و اين امر براي مردم پاکستان به اثبات رسيدہ است. "
در اين شرايط راي مردم پاکستان به نامزدهاي حزب حاکم مسلم ليگ نواز در انتخابات روز گذشته سناي اين کشور مي تواند بي توجهي به چنين ادعاهايي باشد که از سوي مخالفان مطرح مي شود.بسياري از محافل در پاکستان براين اعتقادند که اکثر احزاب و رهبران انها در مسايل مختلف مربوط به فساد دست دارند و طرح اتهامات احزاب در اين خصوص ضد يکديگر تنها افشاگري بخشي از مشکلاتي است که پاکستان با ان روبرو است .از اينرو احزاب مخالف خواهان رسيدگي جدي دادگاه به اتهامات فساد مالي نواز شريف و خانواده اش هستند تا اتهاماتشان براي مردم پاکستان ثابت شود.
«شيخ رشيد» کارشناس مسايل سياسي معتقد است:
"پرونده فساد اقتصادي نواز شريف پايان نيافته و بايد دادگاه به ان رسيدگي کند ولي او مي‌خواهد با تکيه بر مردم و اجتماع آنان خود را بيگناه جلوه دهد."
در هر حال ،به نظر مي رسد راي مردم پاکستان به نامزدهاي حزب حاکم مسلم ليگ نوازدر انتخابات مجلس سنا بيش از آنکه راي به تبرئه خانواده نواز شريف نخست وزير قبلي پاکستان و وي از اتهامات فساد ماليشان باشد راي به ادامه ارامش و ثبات سياسي و اجتماعي در اين کشور است. زيرا مردم پاکستان از ادامه هرج و مرج سياسي و ناامني خسته شده اند. 113/111
نويسنده: وقاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید