Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اینکه مسئولان اجرایی کشور به جای پاسخگویی به نمایندگان با آنها وارد لابی شوند و بخواهند با مذاکره و امتیاز سوال کننده را منصرف کنند پدیده ناپسندی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، محمود صادقی در جریان سوال خود از وزیر کشور در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 13 اسفند 96) گفت: مطابق گزارش سرپرست هیأت بازرسی سازمان بازرسی کل کشور املاک و اراضی مختلفی با کاربردهای مختلف مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی متعلق به اموال عمومی در متراژ و مساحت‌های بسیار وسیع توسط شهرداری تهران جمعاً بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مربع با اعمال تخفیف‌های 50 درصد قیمت کارشناسی و ارزیابی غیرواقعی واگذار شده و با احتساب میانگین قیمت هر متر مربع 20 میلیون ریال منجر به تضییع اموال عمومی شهرداری تهران در حدود مبلغ 22 هزار میلیارد ریال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از طرح این موضوع در میان افکار عمومی و پیرو مسائل مطروحه و براساس مصوبه هیأت دولت، وزارت کشور مکلف شد تا به این موضوع رسیدگی و گزارش آن را ارائه کند که متاسفانه وزارت کشور متأسفانه حتی بعد از مصوبه هیأت وزیران در بررسی این موضوع تعلل کرده و هیأتی هم که برای بررسی این موضوع تعیین شده فردی در این هیأت عضویت دارد که خود در لیست سازمان بازرسی کل کشور از کسانی بود که از این املاک به وی واگذار شده بود و یک نسبت فامیلی هم با آقای دکتر رحمانی فضلی هم دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مسئله فامیلی سالاری در حوزه مدیریت جناب آقای دکتر رحمانی فضلی به یک امر رایج و گویا پسندیده تبدیل شده و در حوزه وزارت کشور نیز موضوع یک امر رایج است.

صادقی خاطرنشان کرد: وزارت کشور اختیارات قانونی زیادی برای رسیدگی به امورات مربوط به شهرداری‌ها دارد و عجیب است که آقای دکتر رحمانی فضلی به این اختیارات قانونی خود اشراف ندارد و می‌گوید وزارت کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی اختیاری بر نظارت در این حوزه ندارد.

وی افزود: وزارت کشور طی سال گذشته تلاش زیادی را کرد که بنده را از طرح سوال منصرف کند و 2 بار هم این سوال در دستور جلسه مجلس قرار گرفت که متاسفانه هیأت رئیسه نیز اهتمام لازم را به خرج نداد و سوال از دستور خارج شد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: اینکه مسئولان اجرایی کشور به جای پاسخگویی به سوال نمایندگان با آنها وارد لابی شوند و بخواهند با مذاکره و یا حتی بعضاً با دادن امتیاز سوال کننده را منصرف کنند پدیده بسیار ناپسندی است و این‌ها مجلس را از صدر امور به ذیل امور فرو انداخته و این جدا از مباحث دیگری است که وجود دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: بعضی از معاونین وزارت کشور که البته من در حسن نیتشان هیچ تردیدی ندارم با بنده مذاکره کردند و ابتدائاً درخواست کردند که سوالم را پس بگیرم من گفتم دلیلی برای پس گرفتن سوال ندارم و درست است که ما حامی دولت هستیم و آقای رحمانی فضلی هم در طول دوران کاری خود زحمت زیادی کشیده‌اند اما این به این معنا نیست که اگر ما از دولت حمایت می‌کنیم چشممان را بر تخلفات و کوتاهی‌ها ببندیم و بعد به من گفتند که اگر طرح می‌کنی سوال را به رأی نگذار و اینهاست که فساد را به یک اژدهای هفت سر در افسانه‌ها تبدیل کرده است.

وی افزود: من از وزیر کشور درخواست می‌کنم که وزارت کشور به اختیارات و وظایفش در نظارت بر شهرداری‌ها عمل کند. ما اگر بخواهیم بر فساد و تخلفات سرپوش بگذاریم کمکی به حل مشکل نمی‌کنیم اگر مردم ببینند که نهادهای نظارتی از جمله مجلس عمل می‌کنند اتفاقاً آرامش و اعتماد پیدا می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اکنون مهمترین خدشه و خللی که در کشور وجود دارد سلب اعتماد عمومی از حاکمیت است فاصله و شکاف بین حاکمیت و مردم گسترده‌تر شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: آقای دکتر رحمانی فضلی که سابقه رفاقت خود با شهردار تهران اشاره کرد اشکالی ندارد کسانی که در دوران دفاع مقدس خدمت کرده‌اند باید خدماتشان ارج نهاده شوند اما این به این معنا نیست که ما دست اشخاص را به عنوان اینکه در یک مقطعی خدمت کرده‌اند باز بگذاریم و به اعتماد این رفاقت‌های گذشته بر آنها اعمال نظارت نکنیم.

وی افزود: دادستانی کل کشور گزارش داده حدود ۱۵۰ نفر از افرادی که از مجموعه خود شهرداری بوده‌اند تخفیفاتی را دریافت کرده‌اند که صحیح نبوده و حدود ۲۹ نفر از شهرداری بوده‌اند که با معرفی، یکسری آپارتمان‌ها به آنها واگذار شده که طبق مقررات قانونی تخلفات قطعی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آقای دکتر توکلی از سوی دیده‌بان شفافیت و عدالت گزارش داده است و گفته است که از فهرست ۱۸۰ نفره آنچه برای دیدبان محرز شد ۱۰۸ واگذاری است که طی آنها ۱۱۰ ملک به ۱۲۲ نفر منتقل شده و تنها ۲ مورد از واگذاری‌ها زمین بوده یکی به مساحت ۴۶۳ متر مربع به دو نفر و دیگری به مساحت ۳۳۰ متر مربع به ۴ نفر بوده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم که آقای وزیر کشور پس از گذشت حدود ۲ سال هنوز می‌گوید که من در موضعی نیستم که رسیدگی کنم پس آقای وزیر شما از طرف هیأت دولت مأمور چه کاری شده‌اید؟

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه سالیانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس