Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:09:37 GMT

تحقق بهداشت روان؛ از مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۴۹۶۹

به گزارش ایکنا از لرستان، حسین مرادی، رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش لرستان امروز، 13 اسفند در جمع خبرنگاران از کسب رتبه برتر کشوری آموزش و پرورش لرستان در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان خبر داد و گفت: بر اساس نتایج ارزیابی سالانه وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌های راهنمایی و مشاوره استان‌ها، آموزش و پرورش لرستان حائز رتبه برتر کشوری در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان دانش‌آموزان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کنار توجه به بهداشت جسمی، توجه به بهداشت روان ازجمله شاخص‌هایی است که تمام کشورها برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی می‌کنند و تحقق بهداشت روان ازجمله مؤلفه‌هایی است که نشان‌دهنده پیشرفت و توسعه کشورها به حساب می‌آید.
مرادی تاکیدکرد: بروز واکنش مناسب در برابر مسائل و مشکلات روزمره ازجمله مهارت‌هایی است که در بهداشت روان به آن تاکید می‌شود و در مدارس هم اقداماتی انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره توان رویارویی منطقی و مقابله‌ای را کسب کنند.
وی تعامل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و اجرای آزمون‌های سلامت روانی ـ رفتاری در بین دانش‌آموزان را دو رویکرد مهم در حوزه مشاوره عنوان کرد و افزود: اجرای مسابقات علمی و دانش‌افزایی در بین مشاوران، معلمان و دانش‌آموزان از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و بهداشت روان است.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش لرستان برگزاری مسابقه نقاشی همگانی با عنوان راهکارهای افزایش نشاط و شادابی و مدیریت خشم و برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحبنظران را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش ذکرکرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند