Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@23:06:34 GMT

در ستایش و نکوهش غارتگران گل نرگس!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۵۰۲۷

در ستایش و نکوهش غارتگران گل نرگس!

عصرایران؛ احسان محمدی- انتشار ویدئویی که در آن جمعی از هموطنان همیشه در صحنه در حال غارت نرگس زارهای جره کازرون شیراز هستند تکاندهنده بود. عده ای در نبود ماموران منابع طبیعی چیده شد. پیش از این قرار بود این نرگس زارها برای بازدید گردشگران توسعه پیدا کند. (اینجا ببینید)

کسانی نوشتند که ایرادی ندارد و اسباب خوشحالی است که مردم گل می چینند و حالشان خوب می شود از بوی مستانه نرگس ها و باید خوشحال بود که هموطنانی این همه گل دوست دارند!

انشالله که نیت خیر بوده است اما من به کارهای خیری از این دست تردید دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دوبار به چشم خویشتن و چندین بار در عکس ها و ویدئوها دیده ام که چطور برخی بار کامیون های چپ کرده را غارت کرده اند. انگار هر چیزی روی زمین پیدا کنی مال خودت است! من اسم این رفتار را می گذارم «نکبت اجتماعی»! اینکه اخلاق مردم یک جامعه آنقدر سقوط می کند و عزت نفس بر باد می رود که ... این مثال ها را بخوانید:

1️⃣ سال 1381: یک تانکر بزرگ حاوی روغن نباتی در یکی از استان های مرکزی کشور واژگون شده بود، خلایق با سطل و دبه حمله کردند و روغن را قاپیدند. تا اینجای کار قابل تحمل بود اما دوربین ها یک کامیون ویژه تخلیه چاه فاضلاب را نشان می داد که با شلنگ مکنده روغن را از روی زمین جمع می کرد و توی تانکرش می ریخت!.. هنوز بعد از 15سال تصور روغن آمیخته با محتویات چاه توالت و ...! بگذریم!

2️⃣ سال 1386: لحظاتی بعد از اعلام سهیمه بندی بنزین، جمعی از هموطنان غیور به فروشگاه شهروند در حکیمیه تهران حمله بردند و آن را غارت کردند. در این میان چند بانوی ایرانی هم دیده می شد. ویدئویش را هنوز در اینترنت می توانید پیدا کنید. به مردی که تلویزیون 42 اینچ را زیر بغل زده نگاه کنید! احتمالاً او هم می خواسته تلویزیون را به یک موسسه خیریه هدیه کند!

3️⃣ سال 1387: سه نماینده فرستاده‌شده از طرف «گینس» برای اندازه‌گیری اندازه و طول بزرگترین ساندویچ به طول 1500 متر و وزن 700 کیلو گوشت شترمرغ و 700 کیلو گوشت مرغ موفق به اندازه‌گیری آن نشده‌اند! چرا؟ چون دقایقی قبل از اندازه گیری، جمعیت حاضر در پارک ملت به طرف ساندویچ حمله کردند و آن را خوردند! ... یک آبروریزی که باید در گینس ثبت می شد! واقعاً آن جماعت گرسنه یک تکه ساندویچ بودند؟

4️⃣ سال 1392: خبرگزاری مشرق نوشت که دو نفر در صف سبد کالا کُشته شدند. ازدحام جمعیت برای گرفتن چند کیلو برنج و روغن و مرغ یخ زده که طبق آمار به همه می رسید!

5️⃣ سال 1395: روزنامه اعتماد نوشت که روز عاشورا در منطقه عباس آباد تهران و بعد از نزاع در صف نذری یک نفر کُشته شد! شهید راه قیمه؟!

و ... بگم؟ بگم؟! لزومی ندارد. چون خود شما دهها مثال از این دست را شاهد بوده اید. حقیر شدن آدم ها و چنگ انداختن برای یک لقمه اضافه بدون اینکه واقعاً به آن محتاج باشند.

مواردی از این دست را در برخی دیگر از کشورها هم می شود مثال زد اما بعید است در آن بلاد کفر این همه دم از «اخلاق اجتماعی» و «تقوا» و «حق الناس» زده شود. این نوشتار در پی سرکوفت زدن به خودمان نیست اما نشانه هایی از زوال در جامعه ای است که دزدی در آن انگار دیگر قبیح نیست.

واکنش بسیاری از ما در مقابل اخبار مربوط به اختلاس و دزدی های کلان، افسوس است. نه از این بابت که ثروت مملکت به جیب عده ای می رود، از این منظر ناراحت می شویم که چرا سر ما بی کلاه مانده است! (شما خواننده محترم البته فرق می کنید).

به شخصه باور دارم که نه تحریم آمریکا و نه تهدید اسرائیل و نه خشکسالی، ایران را از پا در نخواهد آورد بلکه رواج فرهنگ دزدی، بی اعتمادی ملی، تبدیل ثروت مملکت به حیاط خلوت عده ای از مسئولان، بی توجهی به درد مردم، غصب صندلی ها توسط صاحبان ژن های خوب و سست شدن اعتقادات مردم با مشاهده این ماجراها بیش از هر چیزی خطرناک است ... وگرنه از گناه غارتگران گل نرگس با اغماض می شود گذشت!

مطالب مرتبط از مهناز افشار تا رسول خادم؛ به درد فرزندان این سرزمین گوش کنید! بخشنامه ملی صادر کنید: مدیران کم حرف بزنند! درد یعنی «او» وزیر آموزش و پرورش بود! سیاسیون به این عکس نگاه کنید!  «حقیقت» زیر بارش برف گم شده؟ نابغه 10 ساله یا قربانی بازی بزرگترها؟ خلیج فارس را حراج نکنید! دزدی در بحران؛ تجربه زودهنگام قیامت! لذت خندیدن به زخم هموطنان! ما همه یک «کیهان» درون داریم! این کلیپ برای ندیدن است!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر ضرورت تأمین امنیت غذایی و افزایش دسترسی آحاد جامعه به غذای سالم و با کیفیت و ارزان، موضوع سلامت و کیفیت روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی در سفره مردم در دستور کار دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی قرار گرفت.

اولین جلسه کمیته فنی بهبود کیفیت و سلامت روغن‌های خوراکی در سال جدید در دبیرخانه شورای عالی برگزار و تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی ذی ربط در زنجیره تولید و عرضه روغن خوراکی به ویژه واردات روغن خام و نگهداری آن در مخازن، تصفیه و پالایش روغن خام و تولید روغن در کارخانه بررسی شد.

در این جلسه، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد: کیفیت و سلامت روغن خوراکی از مبدا ورودی روغن خام و کشت دانه‌های روغنی در مزرعه تا سفره آحاد جامعه باید به دقت پایش شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات، ترخیص روغن خام وارداتی مناسب است.

دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، سلامت روغن خوراکی، برنامه آرد و نان کامل، برنامه شیر مدارس و پایش سلامت محصولات کشاورزی و هم چنین وظایفی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیربط بر عهده دارند را در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6098801 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم